قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

رمان جن زدگان (شیاطین)

0 1,160

اندکی درباره داستایوفسکی:

داستایوفسکی یک یک رمان نویس ، داستان نویس کوتاه ، مقاله نویس و روزنامه نگار روسی بود. آثار وی همواره داری مضامین فلسفی , مذهبی با آمیخته های سیاسی و اجتماعی ومعنوی  بود . به جرئت میتوان گفت وی یکی از تاثیر گذار ترین افراد در حوزه ادبیات روانشناسی و روانکاوی بود به نوعی که بسیاری از خوانندگان آن در شخصیت های روانشناختی آن غرق میشوند و در چرایی رفتار و ادبیات شخصیت ها قرار میگیرند.

همانطور که اشاره شد به دیدگاه روانشناسان وی یکی از اثر گذار ترین افراد در حوزه ادبیات روانشناسی میباشد. به نوعی که کالبد اصلی ادبیات قرن 19 روسیه راتشکیل میدهد. و حتی به واسطه شرکت در جلسات آزاد اندیشی تا پای چوبه دار پیش رفت اما مورد لطف و بخشش قرار گرفت. وی به واسطه اعتیادی که به قمار و سفر های طولانی مدت اروپایی خود داشت به فقر دچار شد و مدتی گدایی نیز میکرد اما اثر گذاری آن در ادبیات روسیه و جهان شخصیت و مرموز و پیچیده آن وی را به بزرگ ترین نویسنده حوزه روانشناسی جهان تبدیل نمود.

آدم در هر شرایطی می‌تواند با قانون محترمانه رفتار کند، مبارزه اسباب سرافرازی آدم است نه تخفیفش.

کتاب شیاطین داستایوفسکی

داستایوفسکی تحت تأثیر طیف گسترده ای از فیلسوفان و نویسندگان از جمله پوشکین ، گوگول ، آگوستین ، شکسپیر ، دیکنز ، بالزاک  لرمانتوف ، هوگو ، پو ، افلاطون ، سروانتس ، هرتزن ، کانت ، بلینسکی ، هگل ، شیلر ، سولویوف ، باکونین ، ماسه و … قرار گرفت . نوشته های وی به طور گسترده ای در داخل و خارج از روسیه خوانده شد و تعداد زیادی از نویسندگان بعدی از جمله روس ها مانند الکساندر سلژنیسین و آنتون چخوف و همچنین فیلسوفانی مانند فردریش نیچه و ژان پاول سارتر را تحت تأثیر قرار داد . کتابهای وی به بیش از 170 زبان ترجمه شده است.

 برخی از آثار این پزشک نظامی عبارت است از (بیچارگانقمارباز-ابلهشیاطین و برادران کارامازوفجنایات و مکافات)است.

ما در این مطلب سعی در بررسی اثر “جن زدگان(شیاطین)” از این نویسنده داریم.

معرفی و بررسی کتاب شیاطین(جن زدگان) اثر داستایوفسکی:

مطالب مرتبط
1 از 5

آدم اگر عزت نفس داشته باشد، بی برو و برگرد در معرض بد و بیراه قرار می‌گیرد و محتمل انواع و اقسام تهمت‌ها می‌شود.

رمان شیاطین(جن زدگان)

جن‌زدگان یا شیاطین
رمان جن زدگان یا شیاطین یکی از آخرین رمان‌های داستایفسکی محسوب میشود  و میتوان آن را از مهمترین اثر سیاسی داستایوفسکی نیز به شمار می‌آورد.

راستی هم، انسان دوست دارد که بهترین دوستان خودش را در مقابل خود خوار ببیند. دوستی بیشتر اوقات بر روی تحقیر و شرمساری بنا نهاده می‌شود. این حقیقتی دیرینه میان انسان هاست.

رمان شیاطین (جن زدگان)داستایوفسکی

از نکات جذاب این کتاب میشود به این اشاره کرد که راوی کتاب درواقع نقش خیلی مهمی در روایت داستان ندارد(راوی دوست یکی از شخصیت های اصلی  کتاب است)واین کار داستایفسکی میتونه به ما این دید رو به ما بدهد که انگار داریم بدون هیچ تعصبی خارج از گود به موضوع نگاه میکنیم.ولی جالبی ماجرا این است که این راوی نه چندان مهم در اتفاقات داستان گاهی تا حدی از اتفاقات و درونیات شخصیت های داستان خبر دار است به یک دانای کل تغییر ماهیت می دهد.کتاب شیاطین که یکی از پیچیده‌ترین رمان‌های داستایفسکی محسوب میشود
از شرح احوال ستپان ترافیمویچ ورخاوینسکی شروع می‌شود. کسی که مربی و پدر معنوی شخصیت اصلی و مرکزی داستان یعنی ستاوروگین است.
بر اساس گفته ها این رمان از داستان واقعی ساخته شده است.

کسی که در این راه — قمار — قدم گذاشت به آن می‌ماند که با سورتمه‌ای از سراشیب برف‌پوش کوهی فرو لغزد. پیوسته بر سرعتش افزوده می‌شود.

رمان شیاطین (جن زدگان)داستایوفسکی

برای دانلود رایگان کتاب جن زدگان اثر داستایوفسکی روی لینک زیر کلیک نمایید

خرید کتاب با تخفیف و پست رایگان

لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی پاک شد

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X