قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

رمان بیچارگان

0 542

اندکی درباره داستایوفسکی:

داستایوفسکی یک یک رمان نویس ، داستان نویس کوتاه ، مقاله نویس و روزنامه نگار روسی بود. آثار وی همواره داری مضامین فلسفی , مذهبی با آمیخته های سیاسی و اجتماعی ومعنوی  بود . به جرئت میتوان گفت وی یکی از تاثیر گذار ترین افراد در حوزه ادبیات روانشناسی و روانکاوی بود به نوعی که بسیاری از خوانندگان آن در شخصیت های روانشناختی آن غرق میشوند و در چرایی رفتار و ادبیات شخصیت ها قرار میگیرند.

همانطور که اشاره شد به دیدگاه روانشناسان وی یکی از اثر گذار ترین افراد در حوزه ادبیات روانشناسی میباشد. به نوعی که کالبد اصلی ادبیات قرن 19 روسیه راتشکیل میدهد. و حتی به واسطه شرکت در جلسات آزاد اندیشی تا پای چوبه دار پیش رفت اما مورد لطف و بخشش قرار گرفت. وی به واسطه اعتیادی که به قمار و سفر های طولانی مدت اروپایی خود داشت به فقر دچار شد و مدتی گدایی نیز میکرد اما اثر گذاری آن در ادبیات روسیه و جهان شخصیت و مرموز و پیچیده آن وی را به بزرگ ترین نویسنده حوزه روانشناسی جهان تبدیل نمود.

داستایوفسکی تحت تأثیر طیف گسترده ای از فیلسوفان و نویسندگان از جمله پوشکین ، گوگول ، آگوستین ، شکسپیر ، دیکنز ، بالزاک  لرمانتوف ، هوگو ، پو ، افلاطون ، سروانتس ، هرتزن ، کانت ، بلینسکی ، هگل ، شیلر ، سولویوف ، باکونین ، ماسه و … قرار گرفت . نوشته های وی به طور گسترده ای در داخل و خارج از روسیه خوانده شد و تعداد زیادی از نویسندگان بعدی از جمله روس ها مانند الکساندر سلژنیسین و آنتون چخوف و همچنین فیلسوفانی مانند فردریش نیچه و ژان پاول سارتر را تحت تأثیر قرار داد . کتابهای وی به بیش از 170 زبان ترجمه شده است.

 برخی از آثار این پزشک نظامی عبارت است از (بیچارگانقمارباز-ابلهشیاطین و برادران کارامازوفجنایات و مکافات)است.

ما در این مطلب سعی در بررسی اثر “بیچارگان” از این نویسنده داریم.

معرفی و بررسی کتاب بیچارگان اثر داستایوفسکی:

مطالب مرتبط
1 از 5

کتاب بیچارگان(نگون بختها،مردم فقیر)،یک رمان کوتاه و به‌یاد ماندنی اثر  فئودور داستایوفسکی که در قالب مکاتبه نوشته شده است. برخی افراد این رمان را الهام گرفته از داستان شنل نوشتهٔ  اثر نیکولای گوگول قلمداد میکنند .

خاطرات چه شیرین و چه تلخ، همیشه منبعِ عذاب هستند. امّا حتّی این عذاب هم شیرین است. وقت‌هایی که دل آدم پُر است، بیمار است، در رنج است، و غصه دار، آن وقت خاطرات تر و تازه‌اش می‌کنند، انگار که یک قطرهٔ شبنم شبانگاهی که پس از روزی گرم از فرط رطوبت می‌افتد و گل بیچارهٔ پژمرده را که آفتاب تند بعد از ظهر تفته‌اش کرده شاداب می‌کند.

بیچارگان داستایوفسکی

داستان کتاب بیچارگان اثر داستایوفسکی:

حکایت دونفر از اعضا یک خانواده  را  بازگو می‌کند .هر دوی آنها در  این نوشته‌ها از یک درد مشترک حرف می‌زنن، فقر و نداری. واروارا، یک دختر جوان که درد و دل‌هایش را در قالب نامه به پیرمردی مسن بنام (الکسیویچ)، ارسال می‌کند. آن‌ها با وجود زندگی در محله‌ای مشترک از ترس حرف و حدیث دیگران تصمیم دارند به وسیله‌ی نوشتن نامه با هم درد‌ دل کنند.نامه‌هایی که اول با شرح حال تنگدستی‌ شان  شروع میشوند  و کم‌کم با توصیفِ خاطراتِ کودکی دختر و شرایط دردناک پیرمرد ادامه پیدا میکنند؛ از مرگ پدرِ واروارا و کوچ ناگهانی و اجباری خانواده‌ش از یک روستای زیبا به سن‌پترزبورگ و بی‌سرپناه‌شدن آن ها  برای پس‌دادن بدهی پدر میگویند و در نهایت با یک اتفاق تلخ به پایان  میرسید.

برای دانلود این رمان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خرید کتاب با پیک رایگان

لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی پاک شد

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X