قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

اهمیت انتخاب بسته بندی محصولات

0 20

بسته بندی یک محصول میتواند به طور مستقیم روی فروش آن تاثیر گذار باشد. پس انتخاب بسته بندی مناسب برای محصولات بخش مهمی از فرآیند تولید و عرضه یک محصول به شمار میرود. قابل استفاده بودن بسته بندی، خلاقیت در طراحی، دوستدار محیط زیست بودن و… از جمله فاکتورهایی هستند که اهمیت زیادی در طراحی بسته بندی دارند.

انتخاب بسته‌بندی کارتنی برای بسته‌بندی محصولات بسیار رایج است. به دلیل سفارشی سازی این بسته‌ها در اندازه‌های مختلف، از غلات صبحانه گرفته تا لوازم آرایشی را در بسته‌بندی‌های کارتنی می‌بینیم.

مطالب مرتبط
1 از 78

اما بسته‌بندی کارتنی دقیقا چیست؟ چطور چنین نوع بسته‌بندی محبوبیت جهانی پیدا کرد؟ امروزه برای چاپ کارتن چه نکاتی را باید بدانیم؟

بیایید نگاهی دقیق‌تر به بسته‌بندی کارتنی و چگونگی ساختار، برندسازی و پایداری خارق‌العاده‌ی آن داشته باشیم. بسته‌بندی کارتنی عموما به جعبه‌های کارتنی، کارتن‌های تاشو، کارتن‌های مقوایی و جعبه‌های مقوایی گفته می‌شود.

تاریخچه‌ی کارتن‌های تاشو: خالق بسته‌بندی کارتنی چه کسی است؟

بسته‌بندی با کارتن‌های تاشونده توسط چارلز هنری فویل در اواخر قرن هجده میلادی اختراع شد. فویل انگلیسی چیزی را که ما امروزه به عنوان کارتن می‌شناسیم، اختراع کرد. در ابتدا، تکه‌ای کاغذ بود که به نحوی برش زده می‌شد تا بتوان شبیه یک جعبه‌ی معمولی آن را تا زد. اگرچه برای زمان خود بسیار مبتکرانه بود، بسته‌بندی کارتنی هنوز بسیاری از ویژگی‌هایی که ما امروز می‌شناسیم و دوست می‌داریم را نداشت.

برای مثال، با اینکه می‌شد آن را به شکل یک جعبه  تا زد ولی نیاز بود تا لبه‌های آن در کنار یکدیگر نگه داشته شود، در نتیجه استفاده از پونز یا زنجیر برای سر پا نگه داشتن جعبه کاری رایج بود. چنین کاری علاوه بر گران بودن زحمت زیادی نیز داشت. به علاوه، تولید چنین جعبه‌هایی سخت بود در نتیجه تنها برای کالاهای لوکس همچون جواهرات استفاده می‌شد.

خوشبختانه، بسته‌بندی کارتنی در سال 1879، وقتی که رابرت گیر متوجه شد که چاپخانه وی می تواند مواد کارتن را برش دهد و تولید انبوه بسته بندی کارتن را امکان پذیر کند، با اقبال عمومی مواجه شد. کارخانه‌های غذا و خوراکی فهمیدند که چاپ جعبه، مدت زمان بیشتری محصولاتشان را در قفسه‌ها نگه می‌دارند و تبدیل به اولین استفاده‌کننده‌های این محصولات شدند.

اولین کارخانه‌ی مواد غذایی که به استفاده از بسته‌بندی کارتنی روی آورد، کمپانی ملی بیسکوییت بود که بیشتر به نام نابیسکو شناخته می‌شود.

بسته‌بندی کارتنی امروزه چطور استفاده می‌شود؟

امروزه، بسته‌بندی‌های کارتنی در قفسه‌های سرتاسر جهان جا خوش کرده‌اند. هنگامی که به طراحی بسته‌ برای محصولات خود می‌اندیشید، به دلایل زیادی استفاده از بسته‌بندی کارتنی را باید مد نظر قرار دهید:

بسته‌بندی سازگار محیط زیست

امروزه مصرف‌کنندگان سعی می‌کنند مراقبان خوبی برای زمین باشند. این بدان معناست که محصولاتی را خریده و استفاده می‌کنند که از مواد قابل بازیافتی همچون کاغذ کرافت ساخته شده باشند.

کارتن‌ از بیش از 75% کاغذ ساخته شده است. کاغذ مورد استفاده از منابع پایدار تامین شده است و انتخاب آن برای بسته‌بندی محصولاتتان انتخابی محیط زیستی بوده که برای وجهه‌ی برند و کارخانه‌ی شما عالی است.

 

جذابیت ظاهری

بسته‌بندی زیبا باعث افزایش جذابیت ظاهری محصولات در ویترین‌ها و قفسه‌ها می‌شود. جعبه‌های کارتنی با طراحی خوب باعث می‌شود مشتری، برند شما را به کیفیت و ثبات بشناسد. به علاوه، فضای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید پیام برند خود را در معرض نمایش بگذارید.

داستان خود را از طریق طراحی بسته‌بندی محصولتان تعریف کنید، مزیت‌های محصول خود را برجسته کنید یا مسئولیت اجتماعی خودتان را از طریق استفاده از بسته‌بندی دوستدار محیط به همه نشان دهید. گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست!

انواع رایج بسته‌بندی با جعبه‌های کارتنی

جعبه‌های کارتنی انواع زیادی با مزایای مخصوص به خود دارند که بسته به نیازتان می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. صنایع به بسته‌بندی با کارتن مقوایی باکیفیت روی می‌آورند تا غذا، نوشیدنی، لوازم آرایشی، مکمل‌ها و … خود را محافظت و انبار کرده یا در معرض نمایش قرار دهند. در پایین چند مثال از انواع مختلف بسته‌بندی کارتنی آمده است که در بسته‌بندی محصولات بسیار رواج دارد.

بسته‌بندی‌های محکم

بسته‌بندی‌های محکم ساختار سخت و قابل اعتمادی برای محافظت محصول در مقابل فشردگی در اختیار قرار می‌دهد. با اینکه این بسته‌بندی بسیار سخت و محکم است ولی کاملا قابلیت سفارشی سازی و چاپ‌پذیری داشته در نتیجه خلاقیت خود را در استفاده از این بسته‌بندی‌های ماندگار به کار بگیرید.

کارتن‌های تاشونده

این نوع بسته‌بندی یکی از اولین و محبوب‌ترین بسته‌بندی‌های کارتنی است. به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که  چند دسته‌ی کوچک را با دست یا برای تعداد بالا با اتوماسیون سرعت بالا می‌توانید تا بزنید. کارتن‌های تاشونده کاملا قابلیت سفارشی شدن و طراحی به دلخواه شما را دارند.

چندبسته‌ای

اگر چند محصول را در کنار هم به فروش می‌رسانید، کارتن‌های چندبسته‌ای گزینه‌ی مناسبی برای محافظت از هر محصول و در کل محافظت از مجموع آن‌هاست. این نوع بسته‌بندی عمدتا برای محصولات کنسرو شده، غلات صبحانه، ماست و دیگر انواع غذا به کار می‌رود.

بسته‌بندی مختلط

بسته‌بندی مختلط ویژگی‌های متفاوت انواع مختلف بسته‌بندی‌های کارتنی را ترکیب می‌کند تا بسته‌بندی نهایی بهترین ویژگی‌های هر کدام را داشته باشد.

به دنبال انواع بیشتری از بسته‌بندی‌های کارتنی هستید؟ راهنمای نهایی جعبه‌های کارتنی ما را مطالعه کنید تا دید جامع‌تری در مورد جعبه‌های تاشو پیدا کنید.

دیگر مزایای بسته‌بندی کارتنی

بد نیست بدانیم که مثل هر نوع از بسته‌بندی، بسته‌بندی کارتنی نیز فرصتی برای افزایش ارزش درک شده‌ی محصول درون آن را فراهم می‌کند.

دیگر نیازی به سر هم نگه داشتن کارتن‌هایمان نیست و برای جواهرات یا محصولات گران نیز استفاده نمی‌شود ولی بسته‌بندی کارتنی به محبوبیت زیادی رسیده‌اند و به واسطه‌ی تغییرات ایجاد شده همچون ساخته شدن با مواد دوستدار طبیعت محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده‌اند.

به علاوه، بسته‌بندی کارتنی تاشوند می‌تواند به شکل دلخواه در آید. حتما نباید به شکل یک جعبه در بیاید. این قابلیت راه خوبی برای اضافه کردن خلاقیت به محصولتان است به نحوی که از دیگر محصولات بازار متمایز شود. استفاده از فضای قابل چاپ بر روی جعبه‌ها ایده‌ی هوشمندانه‌ای است که در طراحی بسته‌بندی لوازم آرایشی استفاده می‌شود و همچنین راه خوبی برای نمایش دادن مزایای محصولتان است.

برند خود را با بسته‌بندی کارتنی بسازید

ما در مجتمع چاپ روتا متوجه شدیم که همه متخصص بسته‌بندی نیستند.

بسته‌بندی عشق و علاقه‌ی ماست و مشتاقانه خواستار چاپ طرح‌هایی هستیم که مناسب محصول شما باشد. افراد ما در بخش طراحی گرافیکی سبک‌های مختلفی دارند، در نتیجه اگر طرحی در ذهن ندارید، ما می‌توانیم طرحی بزنیم که بازتاب کاملی از برند، داستان، پیام و ویژگی‌هایی منحصر به فرد شما باشد.

ما بسته‌بندی‌های به یاد ماندنی، زیبا و شیکی برای صنایع، محصولات و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ زیادی می‌سازیم. اگر به انتخاب جعبه‌های مقوایی فکر می‌کنید ولی مطمئن نیستید چه نوع بسته‌بندی مناسب نیازهای شماست، ما در خدمت شما هستیم!

ما تجربه‌ی کاری زیاد و دانش خود از صنایع را برای کار شما به کار گرفته تا محصولتان هرچه سریع‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

همچنین سبک‌ها و فرآیندهای چاپ مختلفی داریم که می‌تواند بسته‌بندی خارق‌العاده‌ای به شما تحویل دهد. از پوشش یو وی گرفته تا چاپ هولوگرام؛ همانطور که می‌بینید عوامل متنوعی وجود دارد که به هنگام انتخاب مواد و طراحی بسته‌بندی متناسب با نیازهایتان باید در نظر بگیرید. این به این معنا نیست که باید همه کار را به تنهایی انجام دهید!

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X