قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

معرفی و بررسی کتاب ««کفش باز»» اثر فیل نایت

کتاب کفش باز
0 370

کتاب کفش باز اثر فیل نایت

بیوگرافی فیل نایت

کارگزار بزرگ و بشردوست آمریکایی است. او که اهل ایالت اورگن است، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس بازنشستهٔ شرکت نایکی است. وی پیشتر رئیس و مدیرعامل این شرکت بود.

در ژانویه سال ۲۰۱۸ نایت فوربز به عنوان نفر ۲۸ از بین ثروتمندترین افراد جهان رتبه‌بندی شد و ارزش خالص ان ۳۰ میلیارد دلار بود او همچنین مالک شرکت فیلم‌سازی motion laika می‌باشد

نایت فارغ‌التحصیل دانشگاه اورگان (university of oregon) و دانشکدهٔ بازرگانی استنفورد (stanfordGSB) است. وی در دانشگاه اورگان با بیل باورمن کار می‌کرد و با همکاری او نایک را همراهی می‌کرد.

در این مطلب قصد معرفی کتاب کفش باز که نقل قول خاطرات وی از پایه گذاری ریشه های شرکت نایکی و سدها و مشکلاتی که پیش رویش وجود داشته را داریم.

مرتبط-معرفی کتاب

معرفی کتاب کفش باز

«کفش باز»، خاطرات زندگی «فیل نایت»،موسس برند نایکی،از تولد شرکت «ربان آبی» تا تغییر آن به نایکی را به تصویر میشکد.می توان با اطمینان گفت این کتاب نه تنها از بهترین کتاب های حوزه مدیریت،بلکه کتابی بسیار جذاب از لحاظ بیان داستان دانست. «بیل گیتس» و «وارن بافت» این کتاب را بهترین کتاب سال 2016 نامیدند و همچنین سایت «آمازون» در همان سال آن را بهترین کتاب مدیریتی دانست.

داستان کتاب با یکی از روزهای عادی فیل نایت جوان آغاز میشود که مثل همیشه برای دویدن های صبحگاهی آماده میشود.او از کودکی به  ورزش،خصوصا دو،علاقه زیادی دارد اما در سن 24سالگی این حقیقت را میپذیرد که نمیتواند جزو بهترین دوندگان قرار بگیرد و شکست را قبول میکند و این شکست آغازی میشود برای شروع کاری مورد علاقه فیل نایت؛کاری مرتبط  با ورزش.

“شما به عنوان خواننده در طول داستان مدام انتظار دارید که با شکست سنگینی مواجه شوید، در صورتی که امروزه در سراسر جهان، در هر خیابان مهمی که قدم بگذارید، لوگوی خاص نایک در حال درخشیدن است.”

بیل گیتس

معرفی کتاب کفش باز

کتاب مملواست از شکست ها و پیروزی ها،امید ها و نا امیدی ها،انتخاب های بشدت سخت درطول مسیر و حتی با وام گرفتن از بخش آشنایی فیل با همسرش میتوان در بخشی از آن ردپای عشق رادید.این کتاب نه تنها به مدیران و صاحبان کسب وکار،بلکه برای همه پیشنهاد میشود که آن را چندین بار بخوانند و از تجربیات و پشتکار موسس نایکی در زندگی خود درس بگیرند.

مرتبط-معرفی کتاب استخوان خوک و دست های جذامی

به مردم نگو چگونه کارها را انجام دهند، به آنها بگو چه کاري بکنند و بگذار با نتايجشان تو را غافلگير کنن.
کتاب کفش باز

در طول خواندن کتاب باخود بگویید فیل نایت فرد بسیار خوش شانسی بود که کارمندانی همچون جانسون و شریکی همچون باورمن دارد.اما او در انتهای کتاب در از کلمه«شانس» توصیف جالبی میگوید:

“شانس نقش بزرگي را ايفا ميکند. بله، دوست دارم تا در عموم به قدرت شانس اعتراف کنم.

ورزشکاران شانس ميآورند، شاعران شانس ميآروند، شرکتهاي تجاري شانس ميآورند. تلاش زياد

مهم است، تيم خوب ضروري است، مغز متفکر و تصميمگيري گرانبهاست، اما شانس ممکن است

نتيجه را تعيين کند. برخي افراد شايد اين را شانس ننامند. آنها شايد به آن تائو، يا لوگوس يا جنانا يا

دارما بنامند. يا روحالقدس يا خدا بنامند.

بگذاريد اينجوري بهتون بگم. هرچه زحمت بيشتري بکشيد، تائوي شما بهتر خواهد شد.”

فیل نایت

بریده های از کتاب کفش باز

«شايد عده اي منو شکست بدن  اما بايد خون جگر بخورن تا این کارو بکنن»

کتاب کفش باز

«شما را با قوانینی به یاد خواهند آورد که زیر پا گذاشتید»

کتاب کفش باز

«به مردم نگو کارها را چگونه انجام دهند،تنها به آنها بگو چه کاری کنند و بعد ببین نتیجه چگونه تورا متعجب خواهد کرد»

کتاب کفش باز

نکته پایانی

این کتاب به شدت به افرادی که نیازمند یک نگرش تازه در مورد کسب کار خود هستند توصیه میشود و  این کتاب  ممکن است به افزایش دانایی و شاید تجربه شما در خصوص شروع یک کسب و کار تازه کمک شایانی بکند.

خرید کتاب کفش باز با تخفیف ویژه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X