قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

ویژگی‌های المنت ضداسید و کاربرد آن در صنعت

0 22

المنت‌ یک رشته سیم نیمه‌رسانا است که می‌تواند جریان الکتریکی بسیار بالا را تحمل کند. جنس این رشته از نیکل و کروم (نیکروم) است و انواع مختلف آن در بازار یافت می‌شود. این ابزار کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت و آزمایشگاه‌ها دارد از بخاری برقی، آبگرمکن برقی و سماور برقی گرفته تا اتوبخار و سشوار همگی نیاز به المنت دارند.

مطالب مرتبط
1 از 78

اما المنت ضداسید چیست و چه کاربردی دارد؟

ویژگی‌های المنت ضداسید:

المنت ضداسید (المنت آبکاری) همانطور که از نام آن مشخص است خاصیت ضداسیدی دارد. انواع مختلف المنت ضداسید طول، قطر، توان و مقاومت متفاوتی دارند. استفاده از این ابزار صنعتی برای تولید گرما و حرارت از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

این نوع المنت‌ها با توجه به مواد سازنده‌شان در برابر انواع اسید مانند اسید نیتریک، اسید کلریدریک و اسید سولفوریک قابل استفاده‌اند. همچنین جابه‌جایی، انتقال و نصب المنت‌های ضداسید به سهولت انجام می‌شود. این ویژگی‌ها سبب شده‌اند تا این المنت‌‌ها کاربرد وسیعی در موارد صنعتی و آزمایشگاهی داشته باشند.

اجزای المنت ضداسید:

المنت‌های ضداسید شامل سه جزء اصلی هستند:

1-     غلاف رویی:

غلاف رویی، بخش بیرونی المنت ضداسید است که در تماس با محیط اطراف قرار می‌گیرد و ساختار درونی المنت را از سیال اسیدی جدا می‌کند. این غلاف ممکن است از مواد مختلفی ساخته شود. از جمله رایج‌ترین موادی که برای ساخت غلاف المنت ضداسید کاربرد دارند می‌توانیم به تیتانیوم و شیشه‌ (پیرکس و کوارتز) اشاره کنیم.

تیتانیوم یکی از مواد معروف برای ساخت غلاف المنت ضداسید است و استفاده از آن در وان‌های آبکاری اسیدی بسیار رایج است. توجه داشته باشید که آلیاژ و جنس غلاف المنت ضداسید با توجه به نوع سیال و میزان اسیدی بودن آن مشخص می‌شود.

2-     مغزی:

مغزی المنت ضداسید با توجه به نوع کاربرد و نیاز آبکاری متفاوت است. به طور مثال ممکن است از جنس سرامیک یا … باشد. این مغزی درون تیوب قرار گرفته و دمای آن با عبور جریان برق افزایش یافته و باعث گرم شدن بدنۀ غلاف و انتقال حرارت به سیال می‌شود.

3-     کلگی و متعلقات:

کلگی بخشی است که به مقطع انتهای غلاف پیچ شده و کابل برق به آن وصل می‌شود. در المنت ضداسید، اتصالات به صورت کلگی پیچی قرار دارند. این کلگی‌ها آب‌بندی شده‌اند و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.

کاربرد المنت ضداسید:

المنت ضداسید عموما در صنایع آبکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از این کار لایه‌نشانی عناصر مورد استفاده در یک محیط اسیدی است. بنابراین در مواردی که محلول باید گرم شود و المنت در معرض مواد اسیدی قرار می‌گیرد (وان اسید، آبکاری، مخازن سیالات یا مخزن با درصد ید بالا) باید از المنت ضداسید استفاده کنیم.

خرید المنت ضداسید:

همانطور که اشاره کردیم، المنت ضداسید هم در صنعت و هم در آزمایشگاه کاربرد زیادی دارد. شما می‌توانید با توجه به نوع غلاف، ولتاژ، مقاومت، طول و سایر ویژگی‌هایی که در نظر دارید، المنتی را که به دنبال آن هستید سفارش دهید.

برای استعلام قیمت المنت‌های ضداسید و سفارش محصول مورد نظر خود اینجا کلیک کنید: خرید المنت ضداسید

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X