قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

بهترین زمان برای سفر به بندرعباس

0 16

بندرعباس به‌عنوان دومین شهر بزرگ جنوب ایران و قرارگرفتن اسکله‌های متعدد، کارخانه‌های بزرگ صنعتی و جاذبه‌های گردشگری در آن، به قطب بازرگانی، صنعتی و گردشگری جنوب کشور تبدیل شده است. بلیط قطار مشهد بندرعباس سالانه به‌ویژه در پاییز و زمستان مورد توجه مسافران بسیاری قرار گرفته است. بازدید از زیبایی‌های بی‌نظیر بندرعباس مانند معبد هندوها، عمارت کلاه‌فرنگی، قلعه فین و دیگر مکان‌های دیدنی آن، مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. از این‌رو تردد به این شهر را، باید با خرید بلیط قطار آسان‌تر کرد و از سفری راحت، ایمن و مقرون به‌صرفه لذت برد.

مطالب مرتبط
1 از 78

زمان مناسب برای سفر به بندرعباس

شهر جنوبی بندرعباس، از سمت جنوب به خلیج فارس و تنگه هرمز وصل شده است، از این‌رو نزدیک‌بودن و ارتفاع کم این شهر بندری به سطح دریا، آب‌ و هوایی گرم در تمامی فصل سال متراکم می‌کند. متاسفانه رطوبت و گرما در این فصل همیشگی است؛ اما در برخی از فصل‌های سال کمتر و در برخی بیشتر می‌شود. متوسط دما در گرم‌ترین روزهای سال به 40 درجه سانتی‎گراد می‌رسد. معمولا اوایل تیر تا اوایل مرداد، بندرعباس بیشترین دما و گرما را دارد. سردترین زمان آن را نیز از اوایل دی تا اوایل بهمن می‌توان در نظر گرفت. در این بازه زمانی، متوسط دما 18 درجه سانتی‌گراد است که امکان سفر به این شهر دیدنی را فراهم می‌کند.

سفر به بندرعباس در بهار

بندرعباس در فصل بهار، آب ‌و هوایی معتدل و دل‌پذیر دارد؛ از این‌رو گردشگران بسیاری فصل بهار را برای مسافرت به این شهر بندری انتخاب می‌کنند. فصل بهار و به‌ویژه تعطیلات عید نوروز، بندرعباس بیشترین تعداد مسافر را خواهد داشت؛ به‌ همین ‌دلیل ظرفیت مراکز اقامتی محدود می‌شود و هزینه مسافرت نیز در این ایام افزایش می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید فصل دیگری را برای سفر به بندرعباس انتخاب کنید. از جاذبه‌های بندرعباس که به ترغیب مسافران برای مسافرت می‌پردازد، می‌توان به برگزاری جشنواره‌های هیجان‌انگیز آن اشاره کرد. هر ساله جشنواره‌های بسیاری در این شهر برگزار می‌شود، با سفر به بندرعباس در فصل بهار، می‌توانید در جشنواره خلیج فارس که هر ساله برگزاری آن در دهم اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج‌ فارس است، شرکت کنید. جشنواره موسیقی مرزداران خلیج فارس یکی از برنامه‌های اصلی این جشنواره است که در آن گروه‌های موسیقی استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و آذربایجان در بوستان غدیر، به اجرای موسیقی محلی استان خود می‌‌پردازند.

سفر به بندرعباس در تابستان

ممکن است سفر به بندرعباس در فصل تابستان، تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‎های سفرتان داشته باشد؛ اما گرمای طاقت‌فرسای آن، بازید از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری را برای شما غیر ممکن می‌سازد. اگر می‌خواهید از دیدن دریا و جاذبه‌های بندرعباس لذت ببرید و بازدید از مکان‌های دیدنی آن را از دست ندهید، بهتر است در فصل‌های خنک‌تر به آن‌جا سفر کنید.

سفر به بندرعباس در پاییز

سفر به بندرعباس در فصل پاییز با هوایی خنک و دل‌چسب، سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند. دریای آبی و آرام آن را می‌توان ساعت‌ها تماشا کرد و از نسیم خنک آن لذت برد. در فصل پاییز خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و شلوغی فصل بهار نیست. فصل پاییز با شروع مدرسه‌ها، سفر را با برای برخی از مسافران، با محدودیت مواجه می‌کند؛ از این‎رو به‌دلیل خلوتی آن نیز، می‌تواند بهترین گزینه برای سفر به بندرعباس باشد. با سفر در پاییز به این شهر، می‌توانید در جشنواره مجسمه‌های شنی شرکت کنید. در این جشنواره گردشگران و اهالی بندرعباس در بوستان ساحلی غدیر دور هم جمع می‌شوند و طی چند روز متوالی انواع مجسمه‌های شنی در طرح‌ها و ابعاد گوناگون را به‌نمایش می‌گذارند.

سفر به بندرعباس در زمستان

فصل زمستان علاوه‌بر آب ‌و هوای مطبوع و دل‌پذیرش، بارندگی‌های پراکنده‌ای دارد که سفر را به این شهر زیباتر می‌کند. گردشگران در اواخر فصل زمستان می‌توانند در جشنواره جهله‌نگاری شرکت کنند، این جشن یکی دیگر از جشنواره‌های جالب بندرعباس به‌شمار می‌رود که در اواخر اسفند و ایام نوروز در بوستان ساحلی سورو برگزار می‌شود. جهله، نام کوزه‌های سفالی سنتی بندرعباس است که هرساله هنرمندان و علاقه‌مندان به طراحی و نقاشی دور هم جمع می‌شوند و به نگارگری روی جهله‌ها می‌پردازند. همچنین جشنواره خرید با شروع زمستان و در اوایل دی‌ماه با ورود گردشگران برگزار می‌شود. در این جشنواره برنامه‌های متعددی برای جذب گردشگران در نظر گرفته می‌شود، تخفیف‌های ویژه مراکز خرید و هتل‌ها، قرعه‌کشی و اهدای جوایز، مسابقات مجسمه‌های شنی، تورهای شهری و نمایشگاه غذا، لباس و موسیقی محلی، از برنامه‌های این جشنواره به‌شمار می‌آیند.

رزرو بلیط قطار بندرعباس

برای رزرو بلیط قطار مشهد بندرعباس می‌توانید به‌صورت حضوری و با مراجعه به باجه‌های فروش بلیط قطار و آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید و با ارائه کارت شناسایی بلیط مورد نظرتان را خریداری نمایید. امروزه این روش به‌دلیل صرفه‌جویی در زمان و انرژی، جای خود را به خرید آنلاین و اینترنتی داده است. برای رزرو اینترنتی بلیط قطار مشهد بندرعباس، می‌توانید با استفاده از فیلترهای کاربردی بالای صفحه، خرید بلیطی متناسب با بودجه و سلیقه خود را تجربه کنید. پس‌از واردکردن اطلاعات مورد نیاز سامانه و کلیک روی مرتب‌سازی براساس قیمت، لیست ارائه‌شده بلیط‌ها، از کمترین به بیشترین قیمت برای شما نمایان می‌شوند. استفاده از کوپه دربست و درج تعداد واقعی مسافران بزرگ‌سال و کودکان در قسمت مربوطه، قیمت تمام شده صندلی‌های خالی با کسر هزینه خدمات، برای کاربر محاسبه می‌گردد و مسافران ضمن حفظ حریم خصوصی خود، سفر خانوادگی مقرون ‌به‌صرفه‌تری را تجربه خواهند کرد. هر شرکت ریلی باتوجه به کلاس‌بندی قطارهای خود، امکانات متفاوتی را ارئه می‌دهند، شما می‌توانید از این تنوع بهره ببرید و متناسب با اولویت‌ها و بودجه سفرتان، بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.

با فلای تودی در بهترین زمان سفری به جنوب ایران داشته باشید

فلای تودی راهنمای شما برای انتخاب بهترین زمان سفر خواهد بود. فلای تودی با ارائه خدمات و امکانات ویژه در سایت معتبر خود، شما را در خرید آسان و سریع بلیط‌تان همراهی می‌کند. ارائه خدمات راهنمای سفر به شما کمک می‌کند تا خریدی آسان و مناسب داشته باشید. همین‌طور استفاده از خدمات پیگیری، شما را در جریان وضعیت بلیط‌تان قرار می‌دهد. اگر در سفرتان با مشکلی روبه‌رو شدید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی را فراموش نکنید. کافی است با مشاورین آن تماس بگیرید تا به حل مشکلتان رسیدگی شود. امکان استرداد و کنسلی بلیط نیز از دیگر خدمات فلای تودی است که در صورت تصمیم به کنسلی بلیط‌تان، راه‌حل شما خواهد بود. شما می‌توانید با رعایت قوانین استرداد بلیط، بخشی از هزینه پرداخت‌شده خود را دریافت کنید.

کپی کردن متن رپورتاژ دانلود فایل رپورتاژ

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X