قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

آنچه در خرید دوچرخه دخترانه باید بدانید

5 130

دوچرخه دخترانه یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید برای دخترتان بخرید. خرید دوچرخه دخترانه نه‌تنها فرزند شما را بسیار هیجان زده می‌کند، بلکه باعث می‌شود که به جای نشستن پای تلویزیون یا بازی با موبایل کمی فعالیت بدنی داشته باشد. جالب است بدانید که دوچرخه‌های دخترانه با دوچرخه‌های معمولی متفاوت است و حتما باید در زمان خرید به این نکته توجه کنید. در این نوشته قصد داریم به نکات مهم در خرید دوچرخه دخترانه اشاره کنیم.

مطالب مرتبط
1 از 78

منظور از دوچرخه دخترانه چیست

همانطور که می‌دانید دختران و پسران از نظر ساختار فیزیکی بدن با هم متفاوت هستند و به همین دلیل امروزه دوچرخه‌هایی متناسب برای دختران و پسران طراحی شده‌اند. هم چنین توجه نکردن به این مسأله ممکن است آسیب‌های جسمی به آن‌ها وارد کند. دوچرخه دخترانه علاوه بر اینکه معمولا رنگ صورتی دارد، نسبت به دوچرخه پسرانه دارای طراحی متفاوتی نیز است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ساختار فریم : یکی از تفاوت‌های دوچرخه دخترانه با پسرانه، ساختار فریم است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. میله‌ای که زین را به فرمان متصل می‌کند در دوچرخه‌های دخترانه، به سمت پایین انحنا دارد ولی در دوچرخه‌های پسرانه موازی با زمین است. البته ممکن است این انحنا در تمام مدل‌ها وجود نداشته باشد اما به هر حال این میله در دوچرخه‌های دخترانه کوتاه تر است.
  • شکل زین : دوچرخه دخترانه حرفه‌ای دارای زین کوتاه و پهن است تا در زمان رکاب زدن به قسمت نشیمنگاه فشاری وارد نشود. البته در بازار برخی از دوچرخه‌های ارزان قیمت دارای زین دو بعدی هستند که برای دختران و پسران مناسب است اما برای دوچرخه‌سواری طولانی مدت، اصلا توصیه نمی‌شود.
  • فرمان : یکی از تفاوت‌های اصلی بین پسران و دختران، عرض شانه آنهاست. جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به شانه‌های باریک دختران، طول فرمان دوچرخه‌های دخترانه بین ۳۸ تا ۴۰ سانتی متر طراحی شده‌اند.

انواع سایز دوچرخه دخترانه

شما باید با توجه به قد و سن دخترتان، دوچرخه‌ای با سایز مناسب را خریداری کنید. اگر دوچرخه کودک کوچک یا بزرگ باشد، ممکن است کودکتان نتواند آن را به راحتی کنترل کرده و احتمال افتادن از دوچرخه نیز وجود  دارد. در این بخش می‌خواهیم شما را در خرید دوچرخه دخترانه متناسب با سن فرزندتان راهنمایی کنیم.

  • دوچرخه سایز 12 برای کودکانی با سن تقریبی دو الی چهار سال و با قد 85 تا 100 سانتی متر مناسب است.
  • دوچرخه سایز 14 برای کودکان با سن 3 تا 5 سال و قد تقریبی 95 تا 110 مناسب است.
  • دوچرخه سایز 16 برای کودکانی با سن 4 تا 6 سال و قد 100 تا 120 سانتی متر مناسب است.
  • دوچرخه سایز 20 برای کودکان 7 تا 9 سال و قد 115 تا 135 سانتی متر مناسب است.
  • دوچرخه سایز 24 برای کودکانی با سن 9 تا 11 سال و قد 130 تا 145 سانتی متر مناسب است.
  • دوچرخه سایز 26 برای کودکان 11 سال به بالا و قد 145 سانتی متر به بالا مناسب است.

بهترین-دوچرخه-دخترانه

بهترین برند دوچرخه دخترانه کدام است؟

انواع دوچرخه‌های دخترانه با برند و کیفیت‌های مختلف در فروشگاه‌ها عرضه می‌گردند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه از کیفیت قطعات به کار رفته و استاندارد بودن دوچرخه مطمئن باشید حتما از برندهای شناخته شده و معتبر خرید کنید. در این بخش بهترین برند دوچرخه‌های دخترانه را به شما معرفی کنیم.

  •  جاینت : کمپانی جاینت یکی از معتبرترین تولیدکنندگان دوچرخه در سراسر دنیا به شمار می‌رود. این شرکت در سال 1980 اولین دوچرخه خود را تولید و روانه بازار کرد. البته در اصل این شرکت از ده سال قبل، فعالیت خود را آغاز کرده بود. در واقع در ابتدا این کمپانی تولید دوچرخه‌های یک شرکت آمریکایی را انجام می‌داد که بعدها توانست به صورت مستقل فعالیتش را آغاز کرده و برند خود را وارد بازار کند.
  • ویوا : دوچرخه‌های دخترانه ویوا به خاطر کیفیت بالا و هم‌چنین قیمت مناسب در بازار ایران محبوبیت زیادی دارد. در تولید این دوچرخه از متریال باکیفیت استفاده شده و به خاطر امکانات خوب، یک گزینه عالی و به صرفه برای شما خواهد بود.
  •  راپیدو : دوچرخه دخترانه راپیدو از مقاومت و استحکام خوبی برخودار است و به همین دلیل به عنوان یک برند معتبر و خوب در بازار شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص دوچرخه برند راپیدو، لاستیک پهن آن است که باعث افزایش ایمنی در زمان دوچرخه سواری می‌شود.
  •  المپیا : اگر به دنبال یک دوچرخه باکیفیت و زیبا هستید، دوچرخه‌های المپیا را به شما معرفی می‌کنیم. این کمپانی علاوه بر کیفیت، به ظاهر دوچرخه هم توجه کرده است. داشتن سبد، صفحه محافظ زنجیر دوچرخه، چرخ‌های کمکی و غیره آن را به یک دوچرخه کودک جذاب و محبوب در بین کودکان تبدیل کرده است. قیمت دوچرخه دخترانه المپیا نسبت به برندهای معتبر دیگر مناسب‌تر است و برای افرادی که به دنبال یک دوچرخه باکیفیت و قیمت مناسب هستند، بهترین گزینه می‌باشد.
  •  تراویس : دوچرخه دخترانه تراویس یکی از معتبرترین برندهای موجود در بازار است. بدنه این دوچرخه از فلز ساخته شده که باعث افزایش وزن و در نتیجه کمک به حفظ تعادل در زمان رکاب زدن کودکتان می‌شود. توجه داشته باشید که وزن این دوچرخه آنقدر زیاد نیست که قدرت مانور را از کودک بگیرد. از دیگر امکانات این دوچرخه می‌توان به ترمز لقمه‌ای، چرخ‌های کمکی، سبد و زین ضامن دار اشاره کرد.

چگونه یک دوچرخه دخترانه خوب بخریم

اگر قصد دارید یک دوچرخه خوب و باکیفیت برای دخترتان خریداری کرده و او ذوق زده کنید، به نکات زیر توجه نمایید:

  • حتما در زمان خرید دوچرخه، به برند آن توجه کنید. برندهای معتبر علاوه بر رعایت استانداردها، به کیفیت قطعات و ظاهر دوچرخه هم توجه می‌کنند. به هیچ عنوان به خاطر صرفه جویی در هزینه‌ها، سراغ برندهای ناشناخته نروید زیرا نه تنها کیفیت پایینی دارند بلکه دوچرخه سواری با آنها موجب آسیب‌های جسمی به کودکتان می‌شود.
  • همانطور که قبلا اشاره کردیم در زمان خرید باید به سایز مناسب دوچرخه توجه کنید. شما باید براساس سن و قد کودک، سایز دوچرخه دخترانه را انتخاب کنید.
  • علاوه بر کیفیت، به جذاب بودن دوچرخه نیز توجه کنید. شما قرار است با خرید این دوچرخه، دخترتان را شاد کنید پس حتما سلیقه و علاقه او را در نظر بگیرید.

دوچرخه-دخترانه-آریا-چرخ

آریا چرخ؛ عرضه کننده انواع دوچرخه های باکیفیت

آریا چرخ با سابقه چندین ساله در زمینه واردات و عرضه انواع دوچرخه‌های باکیفیت، قطعات و  لوازم جانبی  فعالیت می‌کند. آریا چرخ جهت جلب رضایت مشتریان علاوه بر کیفیت، به قیمت مناسب محصولات نیز توجه کرده تا مشتری بتواند تجربه یک خرید خوب و رضایت بخش را داشته باشد. هم چنین تمام محصولات ارایه شده مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. جهت خرید دوچرخه دخترانه می‌توانید به آدرس اینترنتی فروشگاه دوچرخه آریا چرخ مراجعه کرده و با توجه به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، خرید خود را انجام دهید. پس از ثبت سفارش، در کوتاه ترین زمان سفارشتان به مقصد مورد نظر ارسال می‌گردد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

کلام آخر

در این مقاله به نکات مهم هنگام خرید دوچرخه‌های دخترانه اشاره کردیم تا بتوانیم شما را در انتخاب بهترین دوچرخه برای کودکتان کمک کنیم. همانطور که عنوان شد دوچرخه‌های دخترانه سایزهای مختلفی دارند که باید با توجه به قد و سن کودک، دوچرخه  مناسب را خریداری کنید. متاسفانه برخی از خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان مدت زمان بیش‌تری از دوچرخه استفاده کند؛ دوچرخه‌ای با سایز بزرگ‌تر را تهیه می‌کنند. غافل از اینکه نه تنها کودک از دوچرخه‌سواری  لذت نمی‌برد بلکه احتمال آسیب جسمی به او نیز وجود دارد. بنابراین حتما هنگام انتخاب و خرید دوچرخه کودک دقت کنید با محصولی متناسب با فیزیک و نیاز فرزنداتان انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم جهت خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده تا از اصالت کالا و داشتن گارانتی معتبر خیالتان راحت باشد.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

5 نظرات
  1. kamran می گوید

    آریا چرخ واقعا عالیه

    1. پرهام می گوید

      موافقم من یه دوچرخه قناری برای دخترم گرفتم ازشون هنوزم مثل روز اوله

  2. زهرا قنادیان می گوید

    این سبک دوچرخه ها واقعا جذابن و بهترین هدیه برای دختر بچه ها میتونه باشه ، ممنون از توضیحات کاملتون

  3. farzaneh می گوید

    قطعا کمک گرفتن از یک متخصص بهترین راه حل هست ، ممنون از شما بابت مقاله مفیدتون.

  4. حسن می گوید

    توضیحاتتون واقعا در خرید کمکان کرد . ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X