قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کتاب تختخوابت را مرتب کن

0 113

کتاب تختخوابت را مرتب کن (Make Your Bed) نکته های کوچکی را برای بهتر زندگی کردن بیان می کند. تجربه هایی که می تواند زندگی شما را تغییر داده، فرصت های بسیار بهتری را پیش روی شما قرار دهد. مزیت استفاده از تجربه های دیگران این است که شما مجبور به دوباره تکرار کردن برخی از کارها نخواهید بود. به این ترتیب، به راحتی برخی از اشتباهات و سختی ها به طور کامل از زندگی شما حذف می شود. با خواندن این کتاب که یکی از پر فروش ترین های نیویورک تایمز است می توانید بی غلط و به اصطلاح روان تر زندگی کنید.

مطالب مرتبط
1 از 15

اساس کتاب تختخوابت را مرتب کن

اساس چاپ شدن کتاب تختخوابت را مرتب کن به سخنرانی نویسنده آن در زمان فارغ التحصیلی او بر می گردد. سخنرانی او در هفدهم ماه می سال 2014 انجام شد و با انتشار بسیار سریع، بازدید 10 میلیونی پیدا کرد. یک سال بعد از این سخنرانی نیز کتاب او به چاپ رسید. کتاب تختخوابت را مرتب کن در سال 2017 جزء پر فروش ترین کتاب ها قرار گرفت.

این کتاب را دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون (William H. McRaven) از آموخته های خود نوشته است. اساس این کتاب را 10 درس بسیار اثرگذار در زندگی تشکیل می دهد. نویسنده کتاب تختخوابت را مرتب کن آن چه را که در تمرینات نیروی دریایی آموخته، به زیبایی در کتاب خود آورده است. در هر کدام از فصل های کتاب می توانید تمام این درس ها را همراه با خاطره های مختلف بخوانید. خاطره هایی از:

  • دوران آموزش
  • همه لحظات خدمت
  • عملیات های جنگی

درباره نویسنده

نویسنده آمریکایی کتاب تختخوابت را مرتب کن به مدت 37 سال در نیروی دریایی این کشور فعالیت می کرد. او در ششم ماه نوامبر سال 1955 میلادی متولد شده است. دانشگاه تگزاس در شهر آستین (Austin) پایتخت ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا، دانشگاهی است که او در سال 1977 میلادی از آن فارغ التحصیل شد. مدارک تحصیلات عالی او در مقطع کارشناسی، رشته روزنامه نگاری و در مقطع کارشناسی، متعلق به دانشگاه نیروی دریایی است. تأسیس برنامه های عملیاتی ویژه را در همین دانشگاه انجام داد.

مک ریون
مک ریون

او در یگان ویژه این حوزه از ارتش تنها در سمت فرماندهی مشغول به خدمت بود. در آخرین مأموریت خود به دلیل فعالیت هایی که انجام داد، درجه دریاسالاری را در اختیار گرفت. در همین زمان بود که فرماندهی کل نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا را به او سپردند. شغل فعلی او ریاست دانشگاه تگزاس است.

کتاب تختخوابت را مرتب کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تختخوابت را مرتب کن برای تمام افرادی که در جا زدن را دوست ندارند، مناسب است. هر فردی که مایل است حتی در کوچک ترین مسائل زندگی خود یک قدم رو به جلو بردارد، می تواند این کتاب را مطالعه کند. چرا که نویسنده کتاب با 10 درس موجود در کتاب خود، از مواردی پیش پا افتاده تا پیچیده ترین مسائل را مطرح می کند. به همین دلیل پس از خواندن کتاب، حل مسئله و غلبه بر مشکلات را می آموزید.

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

برای آشنایی با کتاب تختخوابت را مرتب کن خواندن خلاصه ای از آن قطعاً مفید خواهد بود. در هر فصل از کتاب ابتدا خاطره ای را از دوران خدمت نویسنده در نیروی دریایی و زندگی شخصی او می خوانید. به این ترتیب، با حال و هوای یک اتفاق در زندگی نویسنده کتاب آشنا می شوید. پس از آن، نکته هایی جذاب در ادامه صفحه های هر فصل کتاب پیش روی شما قرار می گیرد. مروری بر سرفصل های کتاب به منظور آشنایی بیش تر با آن خالی از لطف نخواهد بود. سرفصل های کتاب تختخوابت را مرتب کن را می توان به شکل زیر خلاصه کرد:

  • شروع روز با یک کار تکمیل شده
  • موفق نشدن به تنهایی
  • اهمیت تلاش و پشتکار
  • عادلانه نبودن زندگی
  • امکان قوی تر شدن پس از شکست
  • بهترین خود بودن
  • ایستادن در برابر ناملایمات
  • ریسک پذیر بودن
  • الهام بخش بودن هر فرد
  • تسلیم ناپذیر بودن

کلام آخر درباره کتاب

کتاب تختخوابت را مرتب کن با گفتن مواردی بسیار کوچک و به ظاهر ساده، شما را قادر به ایجاد تغییراتی بزرگ می کند. چرا که ذهن شما را درگیر آن چه که باید به آن فکر کنید، خواهد کرد. موضوع ها و نکته هایی که شاید در نگاه اول کوچک به نظر برسند ولی در واقع فوق العاده مهم هستند. در واقع رسیدگی به آن ها فوق العاده در موفقیت شما مهم و حیاتی خواهد بود. شما با خواندن این کتاب می توانید ایده هایی جذاب برای بهبود انجام فعالیت های خود بگیرید.

مشخصات ترجمه پیشنهادی

  • انتشارات:نشر کوله پشتی
  • مترجم:حسین گازر
  • تعداد صفحه:104

خرید کتاب با تخفیف ویژه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X