قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

پاییز پدر سالار

کتاب پاییز پدر سالار
0 563

خرید کتاب با پیک و تخفیف ویژه

کتاب پاییز پدر سالار اثر گابریل گارسیا مارکز

مرتبط-دانلود رایگان کتاب

بیوگرافی گابریل گارسیا مارکز : وی یک نویسنده داستان کوتاه ، فیلمنامه نویس و روزنامه نگار کلمبایی بود. او که بین مردم آمریکا لاتین محبوب بود به وی لقب گابو”با محبت”را داده بودند.وی همچنین به عنوان یکی از تأثیر گذارترین نویسنده های قرن بیستم به خصوص در ادبیات اسپانیا نیز به شما میرود.

از جمله افتخارات وی در کنار پرفروش ترین نویسنده کتاب بودن میتوان به,برنده شدن جایزه بین المللی ادبیات نوئستات که یکی از معتبر ترین جایزه های ادبی به شما میرود در کنا جایزه نوبل ادبیات اشاره کرد.

گابریل گارسیا ماکرز به سبب علاقه ی که به نگارش داشت.تحصیلات خود را در حوزه حقوق ترک کرد.و در اویل کار خود انتقادی به سیاست ها و عملکرد های دولت کلمبیا نداشت.اما بعد ها به سبب شروع فعالیت های سیاسی اش سالها در مکزیک محل اختفا خود زندگی نمود.

او به سبب داستان های کوتاهی که در روزنامه مینوشت بارها مورد تحسین قرار گرفت اما بیش تر شهرت او به سبب انتشار کتاب های “صد سال تنهایی” “پاییز پدر سالار” “عشق سال های وبا” “ژنرال در هزار توی خود” میباشد. و به سبب استفاده از سبک رئالیسم جادویی که عناصر و وقایع جادویی در موقعیت های عادی و واقع بینانه استفاده می کند بارها مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت.

اما سرانجام وی در عین نا باوری در سن ۸۷ سالگی فوت نمود. و خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور مکزیک وی را به عنوان بزرگ ترین کلمبایی که تا کنون زندگی نموده است شناخت.

معرفی کتاب پاییز پدر سالار

پدرسالار شعری است بر تنهایی قدرت و شرحی است بر زندگی یک دیکتاتور فنا ناپذیر

کتاب پاییز پدر سالار

پاییز پدرسالار رمانی دیگر از گابریل گارسیا مارکز که درسال 1975منتشر شد.این کتاب نیز همانند سایر نوشته های گارسیا مارکز از سبک رئالیسم جادویی بهره میبرد. همچنین بدلیل داشتن فلش بک های متعدد نیز تمامی تمرکز خواننده را دربرمیگیرد.

مردم برای بیشتر ترسیدن باید کمتر بفهمند…

کتاب پاییز پدر سالار

مطالب مرتبط
1 از 2

این کتاب برای گابریل گارسیا ارزش بسیاری دارد همانطورکه  در مورد این کتاب گفته است :

از لحاظ ادبی مهم ترین کتاب من پاییز پدرسالار است. این اثر که همیشه دوست داشتم بنویسمش، مرا از گمنامی نجات داد. برای خلق این اثر بیش از ۱۷ سال کار کردم.

درواقع ایده اصلی داستان از زمانی که نویسنده برای نوشتن کتاب «صد سال تنهایی»به شهر بارسلون اسپانیا سفر کرد شکل گرفت.روبه رویی با فضایی که دیکتاتور وقت اسپانیا «فرانکو» ایجاد کرده بود مسبب این شد که گارسیا مارکز ده سال تمام درمورد دیکتاتورها مطالعه کند و در نهایت پس از برگشت به کارائیب شروع به نوشتن این کتاب کند.

داستان کتاب پاییز پدر سالار

کتاب پیش رو از شش بخش تشکیل شده است که همگی با همان صحنه ابتدایی داستان یعنی پیدا شدن جسد دیکتاتور آغاز می‌شود. آستانه زندگی دیکتاتوری را بیان میکند که در ابتدا به ظاهر فردی محبوب در میان مردمش است اما با گذر زمان با دستیابی به قدرت بیشتراین محبوبیت کم می شود و جای خود را به ترس و نفرت میدهد.داستان روایتگر تغییر شخصیت یک فرد برای  دستیابی به قدرت است؛ژنرال پیری ک صاحب پنج هزار فرزند نامشروع است!

ژنرال از او پرسید: چرا خودت را به دردسر می‌اندازی؟ چرا می‌خواهی بمیری؟و غریبه پاسخ داد:افتخاری از آن بالاتر نیست که کسی به خاطر مملکتش بمیرد، عالی جناب.

کتاب پاییز پدر سالار

همانطور که از اسم کتاب مشخص است پاییز حکومت پدرسالار زمانی خود را نشان میدهد که علیه او کودتا میشود و هیچکس را همراه خود نمیبیند.از نکات جالب داستان میتوان به علاقه شدید دیکتاتور به مادرش اشاره کرد که البته نبود پدر از ابتدا هم در این علاقه بی تاثیر نیست.

و سرانجام زمانی در توده‌ای از برگ‌های زرد شدهٔ پاییززندگی اش دریافت محکوم بوده زندگی را در چهره‌ای بشناسد که غیرِ واقعی بوده است و هرگز پی نبرد که زندگی قابل زندگی همانی است که از سوی دیگرش دیده می‌شد، نه از طرفی که او می‌دید.

کتاب پاییز پدر سالار

نظر منتقدان راجع به کتاب پاییز پدر سالار

نام صحیح کتاب پاییز پدر سالار (The Autumn of the Patriarch) ، «خزان پیشوا» است.بسیاری از منتقدان براین باورند که این کتاب از لحاظ محتوا و انسجام بهتر از رمان صد سال تنهایی است و میتوان آن را بهترین اثر گابریل گارسیا مارکز خواند. بنا به گفته مارکز، مارلون براندو بارها به او پیشنهاد ساخت فیلم از این اثر را داده است.

لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی پاک شد

خرید کتاب با پیک و تخفیف ویژه

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X