قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کتاب مزایای منزوی بودن نسخه مدرن کتاب ناطور دشت

کتاب مزایای منزوی بودن
1 436

چارلی، ما عشقی رو قبول می‌کنیم که فکر می‌کنیم لیاقتش رو داریم.

کتاب مزایا منزوی بودن

مطالب مرتبط
1 از 3

خرید کتاب مزایای منزوی بودن با تخفیف و پیک رایگان 🛒

زندگینامه استیون شباسکی

استیون شباسکی  (متولد 25 ژانویه 1970) رمان نویس ، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمایی آمریکایی است که بیشتر دغدغه اش در  رمان نویسی و کارگردانی در حوزه نوجوانان و جوانان میباشد.که آخرین فیلم ساخته شده توسط وی یعنی اعجوبه نیز مورد تحسین بسیاری از منتقدان و نویسندگان قرار گرفت.

بخوانید-کتاب ناطور دشت

اما بهترین رمان و فیلمنامه ای که وی نوشته و کارگردانی کرده است بدون شک رمان مزایای گوشه گیر بودن با ترجمه مزایای منزوی بودن میباشد.رمانی که از شروع  انتشار در لیست پر فروش ترین رمان ها قرار گرفت و پس از آن از روی رمان فیلمی نیز  ساخته شد که  در چندین جشنواره بین المللی نامزد دریافت جایزه شد. در این مطلب به معرفی رمان مزایای منزوی بودن میپردازیم.

استیون شباسکی
استیون شباسکی

چارلی منزوی داستان  و بحران رفتنش به مقطع بالاتر

چارلی عادت کرده است که در زندگی اجتماعی همکلاسی های خود حضور فعالی داشته باشد.به نوعی  مراقب ( بپا) اما بدون درگیر شدن با کسی درهمه صحنه ها، مهمانی ها و روابطی که از تجربیات نوجوانی برمی انگیزد حضور دارد . رفتن از مقطع راهنمایی به دبیرستان فرصت تغییر بزرگی را برای چارلی فراهم می کنند. داشتن رابطه با بعضی از دانش آموزان بزرگتر که به او نشان می دهند “مشارکت کردن” چگونه است – در رفتن به مهمانی ها ، ملاقات با افراد جدید و در کل همه ابعاد زندگی فردی اش . این یک موضوع ساده نیست که برای همه پوشیده باشد، چارلی با روابط خانوادگی و گناهی همه جانبه که نسبت به مرگ یکی از بستگان نزدیک احساس می کند دست و پنجه نرم می کند. با لرزاندن آگاهانه گلدان دیواری (یا گل شب بوی زرد)  خود، چارلی سعی می کند در لحظه زندگی کند و دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهد.

ما بنا به دلایل زیادی چیزی هستیم که هستیم و شاید هیچ وقت بیش تر اونا رو ندونیم، ولی حتی  اگه ما قدرت انتخاب اینو نداشته باشیم که از کجا اومدیم، باز می تونیم انتخاب کنیم که به کجا بریم. می تونیم باز کارهایی بکنیم و حتی سعی کنیم احساسی خوبی بهشون داشته باشیم.

کتاب مزایای منزوی بودن

نامه های مرموز چارلی نقطه عطف کتاب

تمام این رمان بصورت یک نامه بیان می شود. در ابتدا به نظر می رسد که پیام های محرمانه ای هست که برای یکی ازشخصیت های رمان در نظر گرفته شده است. اما اینها پیام هایی از سوی قهرمان داستان ما یعنی چارلی است که بصورت یکطرفه و بدون جواب از سوی مخاطب بیان شده است. و این بدین معنی است که خواندن این کتاب آسان و درک آن راحت است. اگر شما در حین مطالعه چند کتاب مختلف باشید این را متوجه می شوید  همینطور به شما این امکان را می دهد که با دیدگاه چارلی در مورد زندگی آشنا شوید. این مهم است که شما سعی کنید چالش هایی را که با مشکلات روحی و روانی در طول این کتاب  داشته است  و همچنین کمک ها و حمایت هایی که ما در طول  این رمان برای بهبود حال او انجام داده ایم را درک کنید.

چارلی در فیلم مزایا گوشه گیر بودن
چارلی در فیلم مزایای گوشه گیر بودن

دیدن دوستی که به این روز افتاده و این‌قدر زجر می‌کشه واقعاً سخته. مخصوصاً وقتی‌که هیچ کاری نمی‌تونی بکنی جز این‌که “پیشش باشی”. دلم می‌خواد کاری کنم که این وضع تموم شه ولی نمی‌تونم. به همین خاطر سعی می‌کنم هر وقت می‌خواد دنیاش رو بهم نشون بده باهاش باشم.

کتاب مزایای منزوی بودن

با این حال ، ذکر این نکته مهم است که برخی از موضوعاتی در کتاب وجود دارد که به نوعی با فرهنگ ما همخوانی ندارد مانند مشروب خوردن و مهمانی رفتن های دانش آموزی و بخشی های از کتاب هم به این منظور در نسخه ترجمه شده آورده نشده است.

چرا کتاب مزایای منزوی بودن یک کتاب در سطح ناطور دشت میباشد؟

این کتاب کاملاً در گروه “سنی جوانان” قرار می گیرد و شخصیت و رشد و نمو زیادی در کل رمان وجود دارد و قالب نامه واقعاً حالات مختلف و تغییر دیدگاه های چارلی را برجسته می کند.

این کتاب ، همانطور که قبلا ذکر شد ، به بسیاری از موضوعاتی که مربوط به رده بندی کتاب های   “جوانان” می شود، می پردازد ، و این میتواند هم ویژگی  مثبت و هم ویژگی منفی باشد.

بیل لبخندی زد و به پرسیدن سوال ادامه داد. آروم آروم رسید به «مشکلات خونوادگی» و بهش در مورد پسری که نوار کاست گلچین می کرد و خواهرم رو زد گفتم چون خواهرم فقط ازم خواسته بود که به بابا و مامان چیزی نگم، پس فکر کردم می تونم به بیل بگم. بعد که بهش گفتم باز اون قیافه جدی اش رو گرفت و بهم چیزی گفت که فکر نکنم این ترم یا اصلا هیچ وقت فراموش کنم.

کتاب مزایای منزوی بودن

از یک طرف ، تجربیات نوجوانی بسیاری را به تصویر می کشد و منظره ای بسیار کامل از مبارزات بسیاری از افراد در یک دوره زمانی خاص (در224 صفحه) ارائه می دهد. از طرف دیگر ، برخی از موضوعاتی که مورد کاوش قرار گرفته اند ، کمبودی آن احساس  می شود و گویی در برخی جاها به اندکی توضیح نیاز دارند.

به طور کلی ، این یک کتاب ساده  است که کاملاً در گروه رمان های دوران بلوغ و جوانان  قرار می گیرد و به طور موثر با مفاهیم مربوطه سروکار دارد ، بدون اینکه به برخی از حوزه های کلیشه ای ژانر بزرگسالان جوان تبدیل شود.

دوست عزیز؛
برای تو نامه می نویسم، چون کسی بهم گفت که اهل گوش دادن به حرف دیگرونی و درک می کنی. لطفا سعی نکن بفهمی کسی که ازت بهم گفته کیه، چون اون وقت ممکنه بفهمی من کی ام و قطعا نمیخوام اینطور شه. اسم آدم ها رو عوض می کنم چون نمیخوام منو پیدا کنی.

کتاب مزایای منزوی بودن

اقتباس از کتاب مزایا منزوی بودن

بر اساس این رمان فیلمی تحت عنوان The Perks of Being a Wallflower (مزایای گوشه گیر بودن) ساخته شده است. از ویژگی مثبت این فیلم میتوان به این اشاره کرد خود استیون شباسکی نویسنده این رمان کارگردانی این کار را بر عهده دارد و این یعنی بر خلاف بسیاری از فیلم های که بر اساس رمان و کتاب ها ساخته شده اند داستان بسیار سریع پیش نمی رود  و یا فقط  بخش های از رمان و کتاب بر اساس زمان محدود فیلم ها در متن فیلم آورده نشده است اسیتون شباسکی تمام تلاش خود را کرده است تا فیلمش این نقص ها را نداشته باشد.و بازی درخشان اما واتسون ،لوگن لرمان و ازرا میلر بر روی پرده سینما رفت و کاندید بسیاری از جشنواره های بین المللی شد و توانست جایزه های زیادی را از آن خود کند.

فیلم مزایا گوشه گیر بودن
فیلم مزایای گوشه گیر بودن

جوایز کتاب مزایای منزوی بودن

  • در فهرست پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز
  • در لیست 100 رمان برتر در حوزه جوانان و نوجوانان بر اساس رادیو ان‌پی‌آر

مشخصات ترجمه پیشنهادی

  • انتشارات:نشر میلکان
  • تعداد صفحه:224
  • مترجم:کاوان بشیری

خرید کتاب مزایای منزوی بودن با تخفیف و پیک رایگان 🛒

دانلود نسخه صوتی کتاب مزایا منزوی بودن

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

1 نظر
  1. فاطمه جامعی می گوید

    سلام. ممنون بابت معرفي این کتاب.
    قبلا خوندمش.. و خیلی خیلی دوسش داشتم.
    بنظرم واقعا کتاب جالبیه. در مورد دغدغه های یک پسر نوجوون صحبت میکنه.
    البته خب خیلی از چیزایی ک نوشته شده ممکنه با فرهنگ ما همخونی نداشته باشه و درک نکنیم!
    به نوجوونا پیشنهاد میکنم حتما بخوننش:)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X