قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

عاشقانه‌هایی پرتحرک، افسانه‌ای و مسحورکننده!

0 165

کتاب صوتی ابریشم

الساندرو باریکو در کتاب صوتی ابریشم، داستان تاجری اروپایی را به تصویر می‌کشد که برای تجارت ابریشم به سرزمین‌های شرقی می‌رود، اما در این بین به زنی ژاپنی دل می‌بازد و تحولات روحی و احساسی خاصی برایش به وجود می‌آید؛ رمانی مشهور که در سال 2002 در فهرست 1001 کتابی قرار گرفت که پیش از مرگ باید خواند.

اثری ماندگار که در زمان انتشار خود در سال 1996، بیست و هفت بار در ایتالیا تجدید چاپ شد و قصه‌ای عجیب، ساده و نمادین را برای شما روایت می‌کند. کتاب ابریشم (Silk) تاکنون به سی زبان دنیا ترجمه شده و طرفداران فراوانی دارد.

داستان رمان ابریشم در قرن نوزده میلادی رقم می‌خورد و درباره یک تاجر فرانسوی به نام هروژونکور است که برای تجارت کرم ابریشم به کشور ژاپن سفر می‌کند، زمانی که هنوز مرزهای این کشور به روی دنیا بسته نبود ولی تنش‌های سیاسی و احساسات رو به رشد ضد غربی در میان مردم و حاکمان ژاپن دیده می‌شد.

سفر به این سرزمین شرقی، زندگی و روحیات این مرد تاجر را به کل تغییر می‌دهد و در آنجا با زنی آشنا می‌شود و دل به او می‌بندد؛ زنی که نه می‌تواند به او دست بدهد و نه حتی زبان یکدیگر را متوجه می‌شوند. اما سرانجام هرو ژونکور مجبور می‌شود که به کشور خود و نزد همسرش هلن بازگردد.

کتاب صوتی ابریشم قصه‌ای رمزآلود دارد که نمی‌توان به راحتی نام داستانی عاشقانه بر روی آن گذاشت. کلمات و ترکیب‌های ساده، پرمعنا و شاعرانه در لابه‌‌لای کتاب فراوان است و با ریتمی آرام و بدون هیچ جمله‌‌ی اضافی، داستان رو به جلو حرکت می‌کند.

الکساندرو باریکو در نقش یک قصه‌گو، اتفاقاتی را که منجر به عشق، رنج و تحولات روحی مرد تاجر می‌شود، به سادگی روایت می‌کند و بدون هیچ قضاوتی، نتیجه را بر عهده شما می‌گذارد.

اگر در جستجوی رمان‌های عاشقانه و جذاب هستید، مجموعۀ بی‌نظیری از داستان و رمان‌های عاشقانه خارجی در پلتفرم کتابراه وجود دارند. اپلیکیشن کتابراه با ارائه ده‌ها هزار کتاب صوتی و کتاب الکترونیک در زمینه‌های گوناگون، مرجعی مناسب برای دانلود کتاب‌ به شمار می‌آید.

الساندرو باریکو را بیشتر بشناسیم:

الساندرو باریکو (Alessandro Baricco) نویسنده، کارگردان و مجری ایتالیایی است که کتاب‌هایش به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند. در سراسر جهان او را با دو کتابش یعنی ابریشم (1996) و افسانه 1900 (1994) می‌شناسند که از هردو اقتباس‌های سینمایی شده است. اما باریکو به خاطر نخستین رمانش به نام قصرهای خشم (1991) توانست جایزه ادبی سلتزیونه و کامپیه‌لو در ایتالیا و جایزه مدیسی در فرانسه را از آن خود کند.

کتاب صوتی ابریشم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر می‌خواهید داستان ساده و در عین حال عمیقی را بشنوید و لحظاتی نابی برای خود رقم بزنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما توصیه می‌شود.

 کتاب جایی که جنگل با ستاره‌ها دیدار می‌کند

کتاب جایی که جنگل با ستاره‌ها دیدار می‌کند، رمانی دلربا و پرفروش در مورد یک دختر گمشده و زندگی‌هایی است که او با روحیه تسخیرناپذیرش لمس می‌کند. شما توسط شخصیت‌های غنی و قابل ارتباط گلندی وندرا و شیوه‌ای که او داستان‌های آن‌ها را به هم می‌بافد جذب خواهید شد.

داستان مسحور کننده جنگل با ستاره‌ها دیدار می‌کند (Where the forest meets the stars) دربارۀ دختربچه‌ای عجیب است که به دو غریبه کمک می‌کند تا دوباره بتوانند عشق بورزند و به دیگران اعتماد کنند… جوانا تیل بعد از درگذشت مادرش و مبارزۀ خود با سرطان پستان، به تحقیق در مورد پرندگان در روستاهای ایلینویز روی می‌آورد تا این‌گونه به خود و دیگران ثابت کند سختی‌هایی که پشت سر گذاشته او را از پا نینداخته‌اند.جوانا از ساعت‌های اولیه صبح تا غروب آفتاب خودش را به کار مشغول می‌کند تا اینکه حضور یک دختر مرموز پابرهنه با بدنی کبود، تنهایی و آرامش او را به هم می‌ریزد.

این دختر اسرارآمیز خود را اورسا معرفی و ادعا می‌کند که از یک سیارۀ دیگر برای دیدن پنج معجزه به آن‌جا فرستاده شده است. جوانا با وجود نگرانی دربارۀ خانه و خانوادۀ اورسا، با اکراه می‌پذیرد که دختربچه برای مدتی کوتاه و بعد از به دست آوردن اطلاعات بیشتر دربارۀ گذشته‌اش نزد وی بماند.

جوانا برای حل معمای رمزآلود این کودک جذاب و یافتن اطلاعات بیشتری از او، از همسایه گوشه‌گیر و منزوی خود گابریل نش کمک می‌گیرد. با گذشت روزها میان آن دو عشقی رمانتیک شکل می‌گیرد. هر چه زمان بیشتری سپری می‌شود، آن‌ها سؤالات بیشتری از خود می‌پرسند. چگونه یک دختر جوان بدون خواندن آثار شکسپیر می‌تواند نوشته‌هایش را درک و فهم کند؟ چرا تمام اتفاقات خوب در کنار و با حضور جوانا رخ می‌دهد؟ و چرا او و گابریل دیگر سایت‌های مربوط به کودکان گمشده را چک نمی‌کنند؟

هر چند این دو و آن دخترک مرموز پیوندی باورنکردنی با یکدیگر برقرار کرده‌اند، اما خوب می‌دانند که انتخاب‌های سختی پیش رو دارند. هر چه تابستان به پایان خود و اورسا به پنجمین معجزه‌ای که به چشم می‌بیند، نزدیک می‌شود گذشتۀ خطرناکش از بین می‌رود. زمانی که او سرانجام به تمام معجزه‌ها دست پیدا کند، ناچار می‌شود تمام اسرار دردناکش را فاش کند و سرنوشت خود و آن دو را به ستاره‌ها بسپارد.

جالب است بدانید اورسا کودک رازآمیز این داستان یادآور شخصیت جذاب و ماندگار شازده کوچولو اگزوپری است. کتاب جایی که جنگل با ستاره‌ها دیدار می‌کند علاوه بر درون‌مایه عاشقانه و رمزآلود خود در ژانر رئالیسم جادویی نیز قرار می‌گیرد. در این سبک ساختارهای واقعیت بهم می‌ریزند و جهانی واقعی اما با روابط علت و معلولی ویژۀ خود خلق می‌شوند. رئالیسم جادویی ترکیبی از افسانه، تخیل، واقعیت و تاریخ است. در داستان‌های این ژانر همه چیز معمولی و عادی جلوه می‌کند اما همواره یک امر جادویی و غیرطبیعی در آن‌ها وجود دارد.

افتخارات کتاب جایی که جنگل با ستاره‌ها دیدار می‌کند:

– پرفروش‌ترین کتاب آمازون چارتس

– پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال

– پرفروش‌ترین کتاب واشنگتن‌پست

– نامزد نهایی جایزه Goodreads Choice

خواندن کتاب جایی که جنگل با ستاره‌ها دیدار می‌کند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به سبک رئالیسم جادویی علاقه‌مند هستید و دوست دارید رمانی عاشقانه و فانتزی بخوانید، این کتاب را از دست ندهید.

علاوه بر این اثر ارزشمند شما می‌توانید با عضویت در پلتفرم کتابراه به مجموعه داستان و رمان‌های ایرانی و خارجی  بسیار جذابی دسترسی داشته باشید.

با گلندی وندرا (Glendy Vanderah) بیشتر آشنا شویم:

گلندی وندرا در شیکاگو، ایلینویز بزرگ شد. او دختر دو معلم مدرسه دولتی بود. یک طبیعت‌گرای مادرزاد که در یک شهر بزرگ به دام افتاده بود. او دربارۀ همۀ موجودات حیاط خانۀ کوچک پدر و مادرش مطالعه کرده بود. مطالعه، به ویژه داستان‌های حیوانات، همان اشتیاقی بود که باعث شد علاقه‌اش به نوشتن زیاد شود.

با تحقق یک رویای کودکی، شهر را برای تحصیل در رشتۀ بوم‌شناسی و تکامل در دانشگاه ایلینویز در اوربانا رها کرد. در دوره‌های زیست‌شناسی میدانی، متوجه شد که اجبارش برای گرفتن مار و سمندر آن‌طور که تصور می‌کرد عجیب نبود. در طول یکی از آن کلاس‌ها، اولین نمای ناب او از یک سهرۀ نیلی در دوربین شکاری، لحظه‌ای بود که تصمیم گرفت روی زیست‌شناسی پرندگان تمرکز کند.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X