قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

1984

کتاب 1984
0 1,627

بیوگرافی جورج اورول

اریک آرتور بلر (25 ژوئن 1903 – 21 ژانویه 1950) ، معروف به جورج اورول ، رمان نویس ، مقاله نویس ، روزنامه نگار و منتقد انگلیسی بود. از ویژگی های کارهای وی نثر شفاف ، انتقاد گزنده اجتماعی ، مخالفت با تمامیت خواهی و حمایت صریح از سوسیالیسم دموکراتیک است.اورول به عنوان  یک نویسنده ، نقاد ادبی و شعر ، داستان نویس و روزنامه نگار بیش تر به دلیل نوشتن کتاب های قلعه حیوانات و 1984 معروف شد و جایگاهی ویژه ای را در ادبیات جهان بدست آورد به طوری که روزنامه تایمز جورج اورول را در رده دوم 50 نویسنده بزرگ انگلیسی از سال 1945 تاکنون قرار داده است.در این مطلب قصد معرفی یکی از بهترین و خاص ترین کتاب های او یعنی 1984 را داریم.

بخوانید-کتاب فارنهایت 451

جورج اورول
جورج اورول

معرفی کتاب 1984

داستان کتاب درباره جامعه ای است که،در یک شهر پادآرمان یا ویران شهر(یک جامعه یا سکونت‌گاه خیالی در داستان‌های علمی–تخیلی )سکونت میکنند.افرادی که تلاش میکنند به هر طور که شده  روح خود را زنده نگه دارند در حالی که دنیا در اطراف آنها بی روح و سرد میشود.در آن زمانی یعنی 1984 چندین کشور درگیر جنگ های سخت بودند و شخصیت اصلی  داستان یعنی وینستون اسمیت در کشور اقیانوسیه (اوشیانا) و در جامعه‌ای زندگی می‌کند که به سه طبقهٔ مجزا تقسیم شده‌است: طبقه کارگر، اعضای عادی حزب و اعضای رده‌بالای حزب. او عضو عادی حزب است. و دولت (معروف به حزب) کلیه اطلاعات ورودی و خروجی را کنترل می کند. مردم به دلیل این جمله که “برادر بزرگ شما را تماشا می کند” در ترس زندگی می کنند.هر گفتگو ، هر نگاه ، هر اندیشه ، همه تحت نظارت است.

کتاب قلعه حیوانات

جنگ، صلح است. آزادی، بردگی است. نادانی، توانایی است.

کتاب 1984

شخصیت اصلی  که وینستون اسمیت است که در بخش ظبط سوابق وزارت حقیقت کار می کند. وظیفه او بازنویسی مقالاتی است  در گذشته نوشته یا رخ داده است ، به گونه ای که به نظر می رسد آنها آینده را به درستی پیش بینی کرده اند. تصور نمی شود که این حزب هرگز اشتباه کند و هرکسی که مخالف باشد در دمای بسیار بالا بخار میشود.

بخوانید-دانلود کتاب کیمیاگر

وینستون نوشت: اگر امیدی وجود داشته باشد، به طبقه کارگر است. اگر امیدی وجود داشت باید در طبقه کارگر جستجو می‌شد. زیرا فقط آن جا، در میان خیل عظیم توده‌هایی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته بودند و هشتاد و پنج درصد جمعیت «اوشنیا» را تشکیل می‌دادند، امکان داشت نیرویی برای نابودی حزب ظهور کند. حزب از درون نمی‌توانست متلاشی شود، اگر دشمنی هم داشت، دشمنانش راهی برای گردآمدن یا حتی شناخت یکدیگر نداشتند.

کتاب 1984

با وجود همه اینها وینستون ، یک مرد عادی تصمیم می گیرد برای مبارزه با آن هر کاری که می تواند انجام دهد. او یک شکاف آزادی پیدا می کند و را عشق پیدا می کند با دختری به نام جولیا آشنا میشود که به او ابراز علاقه میکند  و بعد شروع به دیدن امید می کند.و در این بین با ابراین آشنا میشوند که به آنها وعده کمک برای نابودی حزب را میدهد و میتوان گفت اصل داستان با این آشنایی آغاز میگردد.

بخوانید-دانلود کتاب عقاید یک دلقک

این گفته ورای آن چیزی بود که وینستون می‌خواست بشنود. نه فقط عشق و رابطه عاطفی بین افراد، بلکه غریزهٔ حیوانی، آن نیرویی بود که می‌توانست حزب را درهم بشکند.

کتاب 1984

چرا باید کتاب 1984 را بخوانیم؟

مطالب مرتبط

قلعه حیوانات

این رمان را جورج اورول زمانی نوشت که حاکمانی همچون استالین و هیلتر در تلاش آن بودند که زمین را جهنم کنند.به طور کلی ، این رمان به عنوان یک هشدار عمل می کند. این رمان حول این واقعیت متمرکز شده است که اگر انسان ها مسیر انسانیت را تغییر ندهند ، در این صورت بیشتر ویژگی های انسانی را از دست خواهیم داد.اورول همچنین علیه دولت تمامیت‌خواهی هشدار می داد و عملکرد آنها را سرکوب میکند. در پشت این کتاب میخوانیم:

1948 رمانی مدرن-کلاسیک به حساب می آید که ویران شهر یا مدینه فاسده را به مخاطب نشان می دهد.رمانی فوق العاده تاثیرگذلر و فراموش نشدنی که جهانی کاملا خیالی را توصیف می کند ودر عین تخیلی بودن آنقدر واقعی به نظر می رسد که از اولین جمله تا چهار کلمه آخر ، هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند.جورج اورول در این کتاب آینده ای را برای مخاطب ترسیم می کند که تنفر از دشمن و علاقه نسبت به برادر بزرگ یا حزب،پایه و اساس همه چیز است.در این جامعه گناهکاران به راحتی اعدام میشوند و حریم خصوصی افراد به طرز وحشتناکی توسط قوانین حکومتی زیر پا گذاشته می شود تا آنجا که حتی صفحه نمایش خانگی از زندگی شهروندان جاسوسی می کند.سال 1984 به پایان رسیده اما چشم انداز تاریک و ترسناکی که جورج اورول در سال 1949 ترسیم کرده از هر زمان دیگری به دنیای ما شبیه تر شده است.

کتاب 1984 انتشارات راه معاصر

مشخصات ترجمه پیشنهادی

  • انتشارات:راه معاصر
  • تعداد صفحه:344
  • مترجم: بهناز پیاده
  • جلد:شومیز

خرید کتاب 1984

مشخصات فایل دانلودی

مترجم:صالح حسینی

حجم:4.6 مگابایت
تعداد صفحه:144
لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی حذف شد

در ادامه چند قاچ از کتاب را میخوانیم.🍉

در اقلیت بودن، حتی اقلیت یک‌نفره، مایهٔ دیوانگی نیست.

 

محرومیت جنسی باعث افزایش شور و جنون می‌شود که بسیار مطلوب است، زیرا می‌توان آن را به اشکال دیگری نظیر علاقه به جنگ و پرستش رهبر تغییر داد.

 

اُبراین خنده کمرنگی زد و گفت: وینستون، تو وصله ناجوری هستی. کلمه‌ای که باید پاک شود. من همین الان به تو نگفتم که ما با مأموران تفتیش عقاید گذشته متفاوت هستیم؟ نه اطاعت کورکورانه و نه حتی سرسپردگی خفت‌بار، ما را راضی نمی‌کند. تو سرانجام آزادانه و به خواست خودت تسلیم ما می‌شوی.

 

کسی که گذشته را کنترل کند آینده را کنترل می‌کند، و کسی که حال را کنترل کند گذشته را کنترل می‌کند.

 

حتی اطمینان نداشت که سال، سال ۱۹۸۴ باشد. از آن‌جا که تقریبأ مطمئن بود سی و نه سال دارد و باور داشت که سال تولدش ۱۹۴۴ یا ۱۹۴۵ بوده‌است، حدس زد که باید حدود سال ۱۹۸۴ باشد؛ اما این روزها هیچ تاریخی را نمی‌شد دقیق و بدون یکی دو سال جابه‌جایی تعیین کرد.

 

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X