قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

انواع محصولات مراقب از موها را بشناسیم

انواع محصول مراقبت مو
0 20

اکثر مردم به زیبایی موها و سلامت آن‌ها بسیار اهمیت می‌دهند. بهره‌مندی از یک موی خوش حالت و زیبا زمانی امکان‌پذیر است که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود. شرایط آب و هوایی، سبک زندگی و… موها را تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین برای حفظ سلامت آن‌ها، محصولات مراقب از موها مانند اسپری مو، سرم مو، روغن مو و… می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

برخی فکر می‌کنند با شستن موها دیگر کار مراقبت از آن‌ها را به درستی انجام داده‌اند؛ اما باید بدانید که امکان آلودگی موها بیشتر از دیگر قسمت‌های بدن است؛ به عنوان مثال گرد و غبار نمونه‌ای از آلودگی‌هایی است که به موها آسیب می‌زند؛ پس برای این که مراقب موی خود باشید، علاوه بر شستن مرتب آن‌ها، باید از محصولات مراقب از موها هم استفاده کنید.

مطالب مرتبط
1 از 79

با وجود این که عوامل ژنتیکی هم در حالت موها و چگونگی رشد آن‌ها موثر است، اما با مراقبت صحیح و توجه به یک‌سری نکات می‌توان موهایی سلامت و زیبا داشت. در ادامه قصد داریم که شما را با محصولات مراقب از موها آشنا کنیم تا با کمک آن‌ها بتوانید به موهای خود رسیدگی کنید و آن‌ها را سالم نگه دارید. این محصولات را می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سفیر به راحتی تهیه کنید.

مهم‌ترین نکته قبل از استفاده محصولات مراقب از موها

قبل از این که بخواهید از هرکدام از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید، باید به خوبی موهای خود را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که موهای شما چه حالتی دارند و از چه نوعی هستند. با دقت به نیازی که دارید، می‌توانید محصول مناسب را برای مراقبت از موی خود انتخاب کنید. برخی برای مراقبت از موهای خشک به این محصولات نیاز دارند، برخی دیگر به علت استفاده از رنگ و مواد شیمیایی موهایشان آسیب پذیر شده‌اند.

آسیب‌های رایج مو

در صورت بی توجهی به موها و رعایت نکردن برخی مسائل ممکن است که موهای شما دچار آسیب شوند. انجام دادن برخی از کارها سبب می‌شود که مو سلامت خود را از دست دهد. در ادامه برخی از مواردی که سبب آسیب به مو می‌شوند را برای شما بیان می‌کنیم.

  • نوعی از آسیب مو شاخه شاخه شدن آن است که به اصطلاح به آن موخوره می‌گویند. هنگامی که به موهای خود نگاه می‌کنید، متوجه حالت چندشاخگی آن خواهید شد. اگر این نوع آسیب مو را بی اهمیت بدانید، کم کم سایر قسمت‌های مو را هم درگیر می‌کند و به آن آسیب می‌رساند.
  • اگر به رنگ کردن موها عادت کرده‌اید و به طور معمول این کار را انجام می‌دهید، ممکن است به خاطر شیمیایی بودن این مواد، موهای شما حالت وزگونه‌ای به خود بگیرند. برخی از رنگ‌ها کیفیت بالایی دارند و چنین آسیبی به موی شما نمی‌رسانند؛ اما در برخی دیگر استفاده از مواد شیمیایی و نامرغوب باعث می‌شود که موها نازک و خشک باشند و به حالتی مانند سوختگی دچار شوند.
  • یکی دیگر از آسیب‌های مو زمانی اتفاق می‌افتد که شما برای خشک کردن موهای خود به طور مداوم از سشوار استفاده می‌کنید یا این که همیشه موهای خود را اتو می‌کشید. حرارت ناشی از این وسایل موجب سوختن مو و نازک شدن تارهای آن می‌شود؛ پس، نازک شدن تار مو ممکن است بعد از مدتی وز شدن موهای خود را هم حس کنید.

انواع محصولات مراقبت از مو

محصولاتی که به شما کمک می‌کنند تا از موهای خود مراقبت نمایید، می‌تواند در حفظ سلامت موها نقش مهمی داشته باشند. آشنایی با چنین محصولاتی برای انتخاب درست آن برای هر نوع مدل مویی می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ در ادامه، انواع محصولات مناسب برای مراقبت از مو را به شما معرفی می‌کنیم. تمامی این محصولات با قیمتی مناسب در فروشگاه سفیر به فروش می‌رسند.

شامپوها

به طور معمول شامپوها مواد تمیز کننده‌ای هستند که همه مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما هر شخصی مطابق با نوع موی خود انواع مختلف آن را تهیه می‌کند. استفاده از این محصول برای سلامت موها اهمیت زیادی دارد، بنابراین باید در انتخاب نوع مناسب آن با توجه به مدل موی خود دقت لازم را داشته باشید. برای موی خشک معمولا نرم‌کننده‌های مو می‌توانند بهترین گزینه باشند. نرم‌کننده، مو را از حالت خشکی خارج می‌کند و به آن حالتی نرم می‌بخشد.

برای موهای چرب خرید شامپو با قابلیت چربی‌زدایی بالا که چربی‌ها را از آن جدا کند و باعث تمیزی مو شود توصیه می‌گردد. اما شدت پاک‌کنندگی آن نباید آن قدر زیاد باشد که به مو آسیب بزند. برای مو‌های معمولی هم محصولی که موها را تمیز می‌کند و حالت مرطوب‌کننده دارد، می‌تواند مناسب باشد. به این نکته توجه کنید که عوض کردن مداوم این محصول موجب به خطر انداختن سلامت موها می‌شود.

ماسک مو

این محصول از جمله محصولاتی است که به رفع آسیب موها و سلامت آن‌ها کمک می‌کند. ماسک مو زیبایی موها را افزایش می‌دهد و برای کسانی که موهای خود را رنگ کرده‌اند یا دارای موهایی خشک هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول دیگر نیازی به نرم کننده برای موهای خشک نخواهد بود.

روغن مو

استفاده از این محصول، درخشش موها را افزایش می‌دهد. با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده آن سلامت موها را تامین می‌کند؛ به عنوان مثال برخی از آن‌ها امگا3 دارند و مناسب موهای حساس هستند، برخی دیگر با داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین E و پروتئین برای رفع شوره گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. به طور کلی نباید در مصرف این محصولريال زیاده‌روی کرد.

سرم مو

یکی دیگر از محصولاتی که می‌تواند مراقب موهای شما باشد، سرم مو است. استفاده از این محصول برای موهای مرطوب و حتی موهای خشک و وز به سلامت آن‌ها کمک می‌کند. گاهی درمان ریزش مو و خشکی آن‌ها با این محصول امکان پذیر است. برای کسانی که دارای موهای چرب و معمولی هستند، استفاده زیاد از این محصول توصیه نمی‌شود. به طور کلی این محصول در برابر بسیاری از آسیب‌ها مراقب موی شما است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم که شما را با انواع محصولات مراقب از موها آشنا کنیم و برخی از آسیب‌های رایج مو که اکثرا با آن‌ها روبرو هستید، را نام ببریم. محصولاتی مانند روغن مو، ماسک مو، اسپری مو و… همگی برای حفظ سلامت موهایتان می‌توانند به شما کمک کنند. با مراجعه به فروشگاه سفیر و بهره‌مندی از محصولات آن، می‌توانید داشتن موی زیبا و خوش حالت را تجربه کنید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X