قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کتاب روزهای ترانه و اندوه گزیده ترانه های فرامرز اصلانی

کتاب روزهای ترانه و اندوه
0 296

روزهای ترانه و اندوه فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی بدون شک یکی از صاحب سبک ترین خوانندگان ایرانی میباشد که،مهارت پنجه هایش با ساز گیتار چندین نسل را در احساس ترانه هایش غرق کرده است.فرامرز اصلانی که با تشویق پدر بزرگش خواندن و نوشتن را یاد گرفت از همان ابتدا کوبش غزل های خواجه شیراز و ضرباهنگ چکامه های شاعران دیرین،به گفته خودش خون موسیقی را در رگ های وی جاری ساخت.اما به اصرار پدرش نتوانست رشته ادبی را در مدرسه موسیقی دنبال کند. و به ناچار علوم ریاضی را یاد گرفت اما پس از آن به انگلستان رفت و رشته روزنامه نگاری را خواند و پس از بازگشت به ایران به دنبال علاقه خود یعنی موسیقی رفت.

فرامرز اصلانی
فرامرز اصلانی

ماجرای انتشار کتاب روزهای ترانه و اندوه

فرامرز اصلانی با وجود  اینکه آثارش در ایران اجازه پخش ندارد اما،آثار وی همانند آهوی وحشی چندین بار از رادیو پخش شده و ترانه محبوب او به نام اگه یه روز نیز بارها در سینما و محافل عمومی مورد بازخوانی قرار گرفته است.از این رو با کوشش آقای خسرو کیان راد اولین دفترشعر قانونی فرامرز اصلانی به همت انتشارات کوله پوشتی در ایران در سال 97 چاپ شد.

روزهای ترانه و اندوه
روزهای ترانه و اندوه

این کار با پیشنهاد یک دوست،خسروکیان راد،آغاز شد و بنا بود بیش تر از این ها در دسترس باشد اما سفرها و پروژه های دیگر من آن را کمی با کندی پیش برد.از او برای این همه سپاس گذارم.همچنین از ناشر گرامی این کتاب نیز باید یاد کنم که این همه را پذیرفت.در پایان از شما، کسانی که مرا در این سال ها پشتیبانی کرده اید از ژرف ترین جای قلبم سپاسگزارم

یادداشت فرامرز اصلانی در ابتدای کتاب

ساختار کتاب روزهای ترانه و اندوه

در ابتدا کتاب یادداشتی که فرامرز اصلانی برای مخاطبین کتاب خود نوشته است را میخوانیم. او در این یادداشت اندکی درباره زندگی خود و مسیری که نهایتش به این بود که چرا به ترانه و موسیقی روی آورده است را بیان کرده است.در این کتاب فهرست ترانه های که داریم فرامرز اصلانی تا کنون در آلبوم های خود نوشته است و آن را اجرا کرده است. آلبوم های دل مشغولی ها،روز های ترانه و اندوه،خط سوم و نیمه شب تا بامداد فرامرز اصلانی که اغلب تمام قطعات ساخته شده را خودش سرایده است اما از اشعار  بزرگانی چون حافظ،مولانا،شیخ بهایی،مهدی اخوان ثالث، و سهراب سپهری تک ترانه های اجرا کرده است. اما در این کتاب ترانه های را داریم که فرامرز اصلانی با احساس و قلم عاشقانه خود سرایده است. و در انتهای کتاب جدول ترانه شناسی از آثاری که تا کنون ساخته شده را داریم به علاوه چندین عکس خاطره انگیز از کودکی تا کهنسالی  و ترانه های با دستخط فرامرز اصلانی.

آرامشی که شخصیت فرامرز اصلانی دارد را در آثارش نیز میتوان حس کرد.زبان ساده سروده های طیفی از زبان عامیانه و معیار است.برای نمونه این بیان به ویژه در نخستین آلبوم منتشر شده اش،که اشعار جوان بیست و سه ساله اند،بیش تر به ترانه نزدیک است ولی در کارهای متاخر او،گرایش به نوشتن با زبان معیار و حتی کلام قدما غلبه دارد. آرکائیکی که در بسیاری از ترانه ها ملموس است.

خسرو کیان راد

مشخصات کتاب روزهای ترانه و اندوه

  • انتشارات:نشر کوله پشتی
  • تعداد صفحه:96
  • جلد:شومیز

خرید کتاب روزهای ترانه و اندوه

 

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X