قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

روسپیان سودا زده من

کتاب روسپیان سودا زده من
2 665

کتاب روسپیان سودا زده من اثر گابریل گارسیا مارکز

بیوگرافی گابریل گارسیا مارکز : وی یک نویسنده داستان کوتاه ، فیلمنامه نویس و روزنامه نگار کلمبایی بود. او که بین مردم آمریکا لاتین محبوب بود به وی لقب گابو”با محبت”را داده بودند.وی همچنین به عنوان یکی از تأثیر گذارترین نویسنده های قرن بیستم به خصوص در ادبیات اسپانیا نیز به شما میرود.

از جمله افتخارات وی در کنار پرفروش ترین نویسنده کتاب بودن میتوان به,برنده شدن جایزه بین المللی ادبیات نوئستات که یکی از معتبر ترین جایزه های ادبی به شما میرود در کنا جایزه نوبل ادبیات اشاره کرد.

گابریل گارسیا ماکرز به سبب علاقه ی که به نگارش داشت.تحصیلات خود را در حوزه حقوق ترک کرد.و در اویل کار خود انتقادی به سیاست ها و عملکرد های دولت کلمبیا نداشت.اما بعد ها به سبب شروع فعالیت های سیاسی اش سالها در مکزیک محل اختفا خود زندگی نمود.

او به سبب داستان های کوتاهی که در روزنامه مینوشت بارها مورد تحسین قرار گرفت اما بیش تر شهرت او به سبب انتشار کتاب های “صد سال تنهایی” “پاییز پدر سالار” “عشق سال های وبا” “ژنرال در هزار توی خود” میباشد. و به سبب استفاده از سبک رئالیسم جادویی که عناصر و وقایع جادویی در موقعیت های عادی و واقع بینانه استفاده می کند بارها مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت.

اما سرانجام وی در عین نا باوری در سن ۸۷ سالگی فوت نمود. و خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور مکزیک وی را به عنوان بزرگ ترین کلمبایی که تا کنون زندگی نموده است شناخت.

معرفی کتاب روسپیان سودا زده من

به جرئت می توان گفت آخرین کتاب منتشر شده از گابریل گارسیا مارکز،«روسپیان سودازده من»  را سلیقه ای ترین و همچنین یکی از پرحاشیه ترین کتاب های مارکز دانست.عده ای این کتاب را یک نسخه بسیار ضعیف از نویسنده معروف آمریکای جنوبی میدانند و درست در مقابل این ها افرادی هستند که این کتاب را جزو بهترین آثار گابو میشمارند.

ای‌کاش زندگی چیزی نبود که مثل رود گل‌آلوده بگذرد بلکه فرصت نادری بود تا در ماهیتابه ازاین‌رو به آن رو شویم و طرف دیگرمان هم تا نود سال دیگر سرخ شود.

کتاب روسپیان سودا زده من

داستان شکل و قالب بسیار متفاوتی نسبت به سایر کتاب های دیگر گارسیا مارکز دارد.کتاب از جشن تولد پیرمردی شروع میشود که به عنوان هدیه به خودش برای نودسالگی،فکر همخوابگی با یک دختر باکره چهارده ساله را دارد.او که مردی تنها در تمامی سال های زندگی اش بوده،تا نودسالگی اش با فاحشه ها بوده وهمانطور از زبان خودش میگوید.

« در بیست سالگی شروع کردم به ثبت اسامی، سن، محل و شرحی مختصر از شرایط و روش ها. تا پنجاه سالگی پانصد و چهارده زن می شدند که حداقل یک بار با آنها بوده ام»

روسپیان سودا زده من

اما در آن شب تولد نود سالگی پیرمرد،همه چیز به یکباره تغییر میکند؛او به راستی برای اولین بار عشق را تجربه میکند.

ویژگی های شخصیت های کتاب روسپیان سودازده من

از نظر اخلاقی،همه خواننده ها شخصیت پیرمرد را منفی و زشت میدانند اما زیبایی قلم گابریل گارسیا مارکز در همین جا مشخص میشود که خواننده با وجود دانستن و درک این مطلب، باز هم با پیرمرد همدردی میکند و همچنان مشتاق به ادامه دادن داستان میشود.

رابطهٔ جنسی دلخوشی آدمیه که عشق را پیدا نکرده.

کتاب روسپیان غمگین من

در این کتاب نیزمانند سایر کتاب های نویسنده، باز هم قدرت عشق- اینبار به شکلی بسیار شدیدتر- نشان داده میشود. بطوریکه به واسطه همین رفته رفته میتوان بیشتر با پیرمرد ارتباط برقرار کرد و ممکن است طبعاً ذهنیت دیگری نسبت به او یافت.

“یک هفته گذشت و من لباس خانه را که شبیه لباس مکانیک ها بود روز و شب درنیاوردم . حمام نمی گرفتم . ریشم را نمی تراشیدم و دندانهایم را مسواک نمی زدم . چون عشق خیلی دیر به من آموخت که آدم خودش را برای کسی مرتب میکند . برای کسی لباس می پوشد و برای کسی عطر می زند . و من هیچ وقت کسی را نداشتم.

کتاب روسپیان غمگین من

این کتاب در سال1386 با اسم «خاطره دلبرکان غمگین من» توسط انتشارات نیلوفر در ایران چاپ شد اما پس از یک نوبت چاپ، انتشار آن غیرقانونی  ومتوقف شد.

بریده های از کتاب روسپیان سودا زده من

به خست شهرت دارم چون هیچ‌کس باورش نمی‌شود تا این حد فقیر باشم.

معذب از آزارهای شیطانی که جواب‌های بجا و کوبنده‌ای را که به موقع نداده‌ایم در گوشمان نجوا می‌کند.

 

جوری کلمات را از اعماق وجودم بیرون بکشم که هق هق گریه‌های درونی ام در متن آشکار نشود.

لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی پاک شد

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

2 نظرات
  1. محمد رضا می گوید

    با سلام
    اینکه در گوشه گوشه سایت مرتباً نام کتاب هایی به همراه لینک دانلود رایگان آن کتاب دیده می شود و وقتی به صفحه مربوطه وارد می شویم، با جمله ای روبرو می شویم که حکایت از حذف لینک دانلود کتاب، به دلیل حمایت از ناشر را مشاهده می کنیم دلیلش چیست؟ بسیار تعجب برانگیز و بلکه زشت و زننده می باشد، و امیدوارم حداقل پاسخی برای این موارد داشته باشید:
    1- اول اینکه شما که صاحب سایت ادبی هستید، یعنی خبر نداشتید که که از روز اول، گذاشتن لینک دانلود بدون اجازه ناشر یا نویسنده خطاست؟
    2- دوم اینکه حالا لینک را به خطا گذاشتید و بعدش هم یاد ناشر بنده خدا یکهو افتادید و لینک را حذف کردید، چرا صفحاتی که لینک به آن کتاب داده اید و سپس کتاب را حذف کرده اید را اصلاح و یا حذف نمی کنید که حداقل مردم را دیگر سر در گم نکنید؟
    3- حداقل در جبران خطای خودتان، چرا واقعیت را صادقانه بیان نمی کنید و چرا مرتبا توپ را در زمین ناشر می اندازید و خودتان را هم که اخلاق مدار نشان می دهید، دلیل اینکه واقعیت رفتار خودتان را اینگونه توجیه می کنید چیست؟
    4- البته قابل فهم است که سئو چه نقشی در این ماجراها دارد ولی از سایتی که در حوزه ادب و فرهنگ در حال فعالیت است بسیار بعید است که اینگونه بخواهد مردم را نفهم حساب کند و به بهانه حمایت از ناشر مردم را بخواهد به این صفحه و آن صفحه بکشاند؟

    1. بامیک می گوید

      درود دوست عزیز تنها تعداد محدودی از صفحات این اتفاق برایشان رخ داده و دوما قصد ما هیچ سو استفاده ای در این امر نبوده بلکه به دلیل تذکر ناشر یا نویسنده این لینک ها پاک شدند و از تاریخ مشخصی دیگر این بخش بروز نشده
      پیروز باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X