قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

چرنوبیل ساعت 01:23:40

چرنوبیل 01:23:40
0 155

چرنوبیل داستانی باورنکردنی اما حقیقی

فاجعه چرنوبیل یکی از مهم ترین و پر بحث ترین اتفاقات رخ داده در دوران حزب شوروی بود اتفاقی که تا سه هفته پس از آن علیرغم آسیب های جدی که وجود داشت کسی از آن با خبر نبود.در ساعت 01:23:40 در تاریخ 26 آوریل 1986 ، الكساندر آكیموف دكمه خاموش كردن اضطراری راكتور چهارم هسته ای چرنوبیل را فشار داد. این عملی بود که مجبور به تخلیه دائمی یک شهر شد ، هزاران نفر را کشت و اتحاد جماهیر شوروی را فلج کرد.

کتاب چرنوبیل
کتاب چرنوبیل

این رویداد باعث ایجاد چندین دهه داستان متناقض ، اغراق آمیز و نادرست شد. این کتاب ، نتیجه پنج سال تحقیق ، روایتی در دسترس اما جامع از آنچه واقعاً اتفاق افتاده ارائه می دهد. از مبارزه ناامیدانه برای جلوگیری از تابش هسته راکتور سوزان به اروپای شرقی ، تا از خودگذشتگی مردان دلاوری که  قوی وارد میدان های تابش  شده اند که حتی ماشین ها مجهز در آن کار نمیکردند، تا حقیقت شگفت آور درباره “غواصان چرنوبیل” افسانه ای ، تا آخرین مرحله نمایش دادگاه اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی.

i was in the toilet

این کتاب روایت تاریخی با داستانی از سفر خود  نویسنده عجین شده است به پریپیات اوکراین و منطقه وسیع تر چرنوبیل که هنوز پاک سازی نشده است.چرنوبیل 01:23:40 یک گزارش جالب و جذاب از بدترین فاجعه هسته ای جهان است.

می خواستم حقیقت را بدانم، می خواستم بدانم چه اشتباهی در چرنوبیل رخ داد، چگونه روی داد و چه کسی مسئول آن بود، چگونه رفع شد، و چه درسهایی از آن گرفته شد. آن فاجعه نخستین بحران بزرگی بود که تحت رهبری نوپای تازه ترین دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، میخائیل گورباچف، روی می داد، کسی که تصمیم گرفت تا سه هفته پس از حادثه به مردم چیزی نگوید، تا احتمالا به کارشناسان خود فرصت دهد تا در کی مناسب از اوضاع به دست آورند. او بالاخره در 14 مه، افزون بر ابراز خشم از تبلیغات غرب علیه چرنوبیل، به جهان اعلام کرد که همه اطلاعات مربوط به حادثه را در اختیار گذاشته، و نیز جلسه ای بی سابقه با آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه اوت در وین برگزار می شود. با این حال کنار گذاشتن چندین دهه کنترل اطلاعات دشوار بود، و در حالی که گزارش حادثه در اختیار غرب گذاشته شد، در اتحاد شوروی قضیه محرمانه ماند. این بدان معنا بود که کسانی که بیش از همه از این فاجعه متأثر شدند کمتر از هر کس دیگری درباره آن می دانستند.

نوشته پشت کتاب

مطالب مرتبط

پاستیل های بنفش

کلکسیونر عطر

1 از 68

مشخصات ترجمه

  • انتشارات:نشر ققنوس
  • مترجم:شهریار خواجیان
  • تعداد صفحه:تکمیل میشود

خرید کتاب چرنوبیل با تحفیف ویژه(بزودی)

بریده های از کتاب چرنوبیل

در ابتدا پزشکان و پرستاران نیز تحت تابش قرار گرفتند زیرا بیمارانی که تحت معالجه آنها بودند چنان آلوده بودند که بدن آنها پر از رادیواکتیو شده بود.

اجساد افراد پیدا شده در تابوتهای که با روی ساخته شده بود دفن می شدند تا از آلودگی بقایای رادیواکتیو آنها به خاک جلوگیری شود.

تقریباً از هر سه نوزاد تازه متولد شده یک نفر دچار ناهنجاری است ، عمدتاً ناهنجاری داخلی

بارها و بارها به بریوخانوف و فومین گفته شد که راکتور کاملاً نابود شده است و آنها بارها و بارها به همه کسانی که به آنها هشدار داده بودند بی اعتنایی میکردند.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X