قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

سرباز خوب

کتاب سرباز خوب
0 270

کتاب سرباز خوب اثر فورد مادوکس فورد

بیوگرافی فورد مادوکس فورد

فورد مادوکس فورد یک رمان نویس ، شاعر ، منتقد و ویراستار اهل انگلیس بود.وی بیش تر به واسطه نوشتن رمان جذاب و تاثیرگذار سرباز خوب شناخته میشود.

این رمان اثر بسیار زیادی بر ادبیات نوگرا گذاشت.در این مطلب قصد معرفی و بررسی این کتاب و همچنین دستاورد های آن داریم.

مرتبط-دانلود رمان روسپیان سودا زده من

معرفی کتاب سرباز خوب اثر فورد مادوکس فورد

این رمان میتوان گفت به شکلی جذاب رفتار و سبک زندگی انگلیسی های آن دوران را بیان میکند؛وشاید بیان این ویژگی ها از دیدگاه خواننده گاهی بیانی طنز و خنده آمیز داشته باشد.این کتاب شخصیت های به یاد ماندنی و حوادث تلخ و غمناکی دارد.این رمان یک رمان عاشقانه نیست؛اما در عوض شاید بشود که گفت این رمان بدترین جنبه یک زندگی زناشویی را روایت میکند وبه سادگی از سنت طبقاتی بریتانیا برای حفظ ظاهر به هر قیمتی صرف نظر می کند.

تمرکز رمان سرباز خوب بر روی دو زوجی است که,بر حسب اتفاق در یک چشمه آب گرم در اروپا که بیش تر افرادی که بیماری قلبی دارند به آن سر میزنند میباشد که همدیگر را چندین بار در طی یک سال ملاقات میکنند. این دو زوج یکی آمریکایی و دیگری اروپایی است و زوج آمریکایی که به ناچار به دلیل بیماری قلبی همسرش باید دائماً در اروپا ساکن باشد.هر دو زوج از سطح طبقاتی بالای جامعه و بسیار ثروتمند میباشند و به ظاهر یک زوج کامل هستند اما از درون دچار مشکلات و برخی از رازها و اسرار هستند.

از رفتار این مردک این طور دریافتم که چیزی که فلورانس بیشتر به آن نیاز دارد خواب و خلوت است. من، هیچ وقت نباید در نزده و بی اجازه به اتاقش وارد می شدم، چون ممکن بود ناراحتی قلبی به او دست دهد، واز بین برود… در نظرم وارد شدن بی اجازه به اتاقش به منزله ی دستبرد زدن به کلیسا بود. من حاضر بودم چنین جنایتی بکنم و سرزده به اتاقش نروم

کتاب یک سرباز خوب در قالب یک داستان اول شخص و با جمله یکی از زوج های آمریکایی که میگوید”این غم انگیز ترین داستانی که میباشد خوانده ام “شروع میشود.درست زمانی که مطمئن هستیم یک فاجعه شومی رخ داده است راوی وقت را هدر نمیدهد و ذکر میکند که,همسرش و شوهر زوج انگلیسی مرده اند.و مسلماً خواننده یقین پیدا میکند که این دو زوج باهم ارتباط داشته اند و راوی میتوان گفت که,نسبت به این موضوغ بی توجه بوده است.اما هنوز دقیقاً لو نداده است چه چیزی سبب مرگ این دو شخصیت جنجالی داستان شده است.

اما آزاردهنده‌ترین  آه به درک می‌گویمش چیز این است که هر چقدر هم حرف‌هایم را تایید کنید، در واقع هرگز به یک اینچ عمیق‌تر از آنچه نوشتم نمی‌رسید.

میتوان گفت فورد در این رمان بافتی پیچیده از روابط این داستان را ارائه میدهد که میتوان گفت کار خارق العاده ای انجام داده است.اما به تدریج و به آرامی حلقه های پنهان این داستان را آشکار میکند. راوی با بیان احساسات ، فریب ، عشق ، و تاریخچه این دو ازدواج ، سعی میکند خواننده را راهنمایی کند.و شاید بخش طنز ماجرا این باشد که  راوی به رویدادهایی نگاه می کند که نمی تواند باور کند علائمی از مشکلات عمده را ندیده است یا فراموش کرده است.و خواننده بعد ها متوجه خواهد شد که راوی در تاریکی قدم میزده است و شاید نمیخواسته چیزی را متوجه شود و به آن اهمیت بدهد.اما در هر صورت راوی تمام سرزنش ها را بر سر زنان میگذارد و شوهر زن انگلیسی را مقصر میداند اما بعد ها میگوید واقعاً نمیتوان تمام تقصیر ها را گردن او انداخت.

در سر تا سر داستان میخوانیم که این زوج انگلیسی سعی در حفط ظاهر و شخصت خود دارند؛و علاوه بر این کلاس بالای انگلیسی ها رانشان میدهد که,در هر اوضاع و احوال از بیان احساسات خود جلوگیری کنند.با حفظ یک تصویر خوب علیرغم تمام واقعیت های داستان به نظر می رسد هدف نهایی به قیمت تمام چیزهای دیگر ، حتی خود زندگی است.و با باز شدن حلقه های پنهان این داستان میتوان فهمید این فلسفه چقدر میتواند تلخ باشد.

من نمی‌دانم ما وقتمان را چطور می‌گذراندیم. چطور یک نفر وقتش را می‌گذراند؟ چطور ممکن است کسی نه سال در اختیار داشته باشد و چیزی نداشته باشد که بگوید؟ هیچ چیز، هیچ چیز.

جمع بندی

کتاب سرباز خوب  میتوان گفت یک کتاب بی نظیر میباشد که تفاوت بین واقعیت های و ظواهر را بیان میکند.این یک کتاب ماجراجویی یا اکشن نیست.در واقع این کتاب یک کتابی است که به  بیان مفاهیم عمیق روانشناسی و احساسات افراد میپردازد.و حتی میتوان گفت این کتاب یک نسخه خیلی خوب برای زوج های جوانی  میباشد که تازه دچار درگیری های در زندگی خود شدند؛ و با خواندن این کتاب خواهند فهمید چقدر خوشانس هستند!

جوایز و افتخارات کتاب سرباز خوب

  • قرار داشتن در  فهرست ۱۰۰ رمان برتر کتابخانه مدرن
  • ۱۰۰ رمان برتر تمام دوران‌ها به انتخاب آبزرور
  • هزار رمانی که همه باید بخوانند به انتخاب گاردین

مشخصات کتاب سرباز خوب

  • مترجم : ابراهیم یونسی
  • انتشارات:معین
  • حجم فایل:4.39
  • صفحات :295

برای دانلود با لینک مستقیم و با ترافیک نیم بها بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی حذف شد

خرید کتاب سرباز خوب با پیک رایگان و تخفیف ویژه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X