قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

جملات و سخنان ماندگار نلسون ماندلا

نلسون ماندلا
0 448

جملات ماندگار نلسون ماندلا

نلسون رولیهلاهلا ماندلا (۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸ – ۵ دسامبر ۲۰۱۳) انقلابی آپاتاید-ستیز، سیاست‌مدار، مؤلف و بشردوست آفریقایی جنوبی؛ نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی (۱۰ مه ۱۹۹۴ – ۱۴ ژوئن ۱۹۹۹) نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. او در سال ۱۹۹۳ برنده جایزه صلح نوبل شد.

در آفریقای جنوبی سیاه‌پوست و فقیر بودن امری عادی است، اما سفیدپوست و فقیر بودن یک تراژدی است.

مرتبط-جملات و سخنان تاثیرگذار از زرتشت

من انتخابم را کرده‌ام: از آفریقای جنوبی خارج نمی‌شوم، همچنان که تسلیم نیز نخواهم شد. آزادی را تنها با تحمل سختی‌ها، فداکاری و اقدام مبارزه جویانه می‌توان به دست آورد. این مبارزه زندگی من است. من به جنگیدن برای آزادی تا پایان زندگی خود ادامه خواهم داد.

مهم‌ترین درس ماندلا برای همه اصلاح‌طلبان واقعی در جهان این است که تنها راه رسیدن به اهداف، اتخاذ شیوه‌های مدنی است. خشونت اگر هم در لحظه‌ای موفق شود، هیچ‌گاه نمی‌تواند زندگی مطمئن و آرامش‌بخشی را در درازمدت برای مردم تأمین کند. اصولاً خشونت ابزار دست کسانی است که فاقد منطق هستند. خشونت مهم‌ترین ابزار دست مستبدان است و کسانی که با شیوه‌های خشونت‌آمیز حتی با استبداد و استعمار هم مبارزه می‌کنند، اگر هم پیروز شوند، خشونت جدیدی را جایگزین خشونت قدیم خواهند کرد.

نقل قول از سید محمد خاتمی درباره نلسون ماندلا

تقسیم‌بندی سیاسی، برمبنای رنگ پوست، کاری به کلی جعلی و مصنوعی است و، هنگامی از میان برداشته شود، سلطه یک گروه رنگین‌پوست بر دیگر گروه‌ها نیز حذف خواهد شد.

صلح تنها به مفهوم عدم وجود مناقشه نیست؛ صلح ایجاد محیطی است که درآن همه بتوانند، بدون توجه به نژاد، رنگ، عقیده و مرام، دین، جنسیت، طبقه، پایگاه اجتماعی، یا هر نشانه دیگرمشخص کننده تفاوت اجتماعی، رشد کنند و شکوفا شوند.

دین، قومیت، زبان، سنت‌های فرهنگی، اجتماعی تمدن انسانی را غنی می‌سازند، و به غنا و قدرت تنوع ما می‌افزایند. چرا باید اجازه داده شود این عوامل دلیل تفرقه شوند؟ اگر بگذاریم چنین شود انسانیت مشترک خود را خوار و حقیر کرده‌ایم.

در آغاز قرن بیست و یک هنوز ناسازگاری، نفرت، تفرقه، مناقشه و خشونت بسیار زیادی در دنیای ما وجود دارد. نگرانی بنیادی برای دیگران در زندگی فردی و اجتماعی ما راهی طولانی در ساختن جهان به مکان بهتری که با اشتیاق فراوان رویایش را داشتیم خواهد رفت… ویران و نابود کردن خیلی آسان است. قهرمانان کسانی هستند که صلح می‌کنند و به جای ویران کردن می‌سازند.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که از نظر دانش و اطلاعات به پیشرفت‌های عظیمی دست یافته‌است با این حال میلیون‌ها کودک در آن هنوز به مدرسه نمی‌روند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بیماری همه گیر ایدز ساختار زندگی ما را تهدید می‌کند. با این حال پولی را که صرف تسلیحات می‌کنیم بیشتر از پولی است که برای تضمین درمان و حمایت از میلیون‌ها نفری خرج می‌کنیم که با اچ آی وی زندگی می‌کنند. دنیای ما دنیای امید و نویدهای بزرگ است. این دنیا دنیای ناامیدی، بیماری و گرسنگی هم هست.

غلبه بر فقر تنها شعار خیرخواهانه نیست بلکه اقدامی برای گسترش عدالت است. این کار محافظت از حق اساسی بشر یعنی حق برخورداری از حیثیت و زندگی مناسب است. با ادامه فقر آزادی واقعی وجود ندارد. اقداماتی که از سوی کشورهای توسعه یافته لازم است، روشن و مشخص است.

من این راز را کشف کرد ه‌ام که فرد بعد از بالا رفتن از یک تپه بلند متوجه می‌شود تپه‌های زیادی برای بالا رفتن وجود دارد.

یک دانشجوی مادام العمر باشید ، تا آنجا که می توانید کتاب بخوانید.

به امید اینکه انتخاب های شما منعکس کننده امیدهای شما باشد ، نه ترس شما.

آنچه در زندگی اهمیت دارد ، تنها واقعیت زندگی ما نیست. این که چه تفاوتی در زندگی دیگران ایجاد کرده ایم ، اهمیت زندگی ما را تعیین می کند.

 ما هرگز نباید کسانی را که بر دوش آنها ایستاده ایم و کسانی را که برای آزادی بیشترین هزینه را پرداختند فراموش کنیم.

حتی پشت دیوارهای زندان هم می توانم ابرهای سنگین و آسمان آبی را در افق ببینم.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X