قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

چرا خرید پلنر تحصیلی کاری هوشمندانه است؟ + ۳ نوع پرطرفدار

0 45

آیا می‌دانید پلنر تحصیلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
آیا بهترین فروشگاه برایخرید پلنر تحصیلیرا می‌شناسید؟
این روزها ایجاد انگیزه برای درس خواندن یا نظم‌دهی به شیوه مطالعه، به یک موضوع مهم و چالش برانگیز تبدیل شده است. با این حساب اگر بگوییم تولیدکنندگان نوشت‌ افزار به فکر افتاده و پلنر تحصیلی را تولید کرده‌اند؛ جای تعجب نخواهد داشت. در این مطلب پلنرهای تحصیلی را بررسی کرده و کاربرد آن‌ها را شرح می‌دهیم. در نهایت بهترین فروشگاه برای خرید این محصول را معرفی می‌کنیم. اگر قصد خرید پلنر درسی را دارید؛ تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مطالب مرتبط
1 از 78

پلنر تحصیلی چیست؟

تصور کنید به مدت چند ساعت متوالی در حال تفریح بوده‌اید که ناگهان متوجه می‌شوید امتحان فردا را به کلی فراموش کرده‌ بودید. در این شرایط دچار اضطراب شده و به سرعت مشغول مطالعه می‌شوید. با این وجود هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که در امتحان فردا نمره قبولی کسب کنید. در این شرایط توصیه می‌شود با استفاده از پلنر درسی، اهمال کاری را از بین ببرید.

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که در برنامه‌ریزی دچار مشکل شده یا بیشتر کارها را به تعویق می‌اندازید، راه را درست آمده‌اید؛ چرا که با خرید پلنر تحصیلی به جمع افراد منظم خواهید پیوست.

در اصل پلنر یک دفتر برنامه‌ریزی شیک و کاربردی است که می‌تواند در روزهای مختلف به فعالیت‌های شما سر و سامان دهد.

پلنر تحصیلی چه کاربردی دارد؟

با استفاده از بهترین پلنر تحصیلیمی‌توانید پروژه‌ها یا برنامه‌های ضروری خود را مدیریت کنید. علاوه بر این با خرید پلنر می‌توانید از اتلاف وقت جلوگیری کرده و به برنامه‌های خود نظم دهید. در اصل این دفترها برای استفاده در ماه‌های مختلف سال طراحی و تولید می‌شوند. با این حساب در برگه‌های مختلف، روزهای سال را جدا می‌کنند. در این حالت استفاده از آن‌ها تسهیل خواهد شد؛ چرا که در دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر افراد می‌تواند برای هر روز سال، یک برنامه جداگانه داشته باشد.

ضرورت این مسئله زمانی مشخص خواهد شد که درگیر امتحانات یا انجام تکالیف مدرسه باشید. بنابراین، با استفاده از پلنر می‌توانید یادداشت برداری انجام داده و برنامه کلاس‌های خود را دنبال کنید. به علاوه این امکان را خواهید داشت تا برای امتحانات، جداول زمانی آماده کنید. پلنرهای تحصیلی برای دانش‌آموزان کنکوری نیز کاربردی خواهند بود زیرا می‌توانند در روزهای پایانی، برنامه‌ریزی جامع و مناسبی را انجام داده و مطالب درسی را مرور کنند.

مزایای استفاده از دفتر پلنر تحصیلی

یک دفتر پلنر تحصیلی می‌تواند مزیت‌های زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین، با خرید این دفتر کاربردی می‌توان از چند مزیت مهم و اصولی بهره‌مند شد. مهم‌ترین مزایای استفاده از پلنر تحصیلی روزانه عبارتند از:

  1. مدیریت وقت

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که پلنر تحصیلی فانتزی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ مدیریت کردن زمان است. با این حساب با استفاده از یک دفتر برنامه‌ریزی حرفه‌ای، مدیریت زمان به صورت صحیح و مسئولانه انجام خواهد شد. به علاوه پلنرهای درسی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌‌دهند تا اولویت‌های خود را تعیین کرده و برنامه‌ها را مطابق با میزان اهمیت آن‌ها دسته‌بندی کنید. این مزیت می‌تواند تا حدود زیادی به پیشبرد کارهای روزانه شما کمک کند.

  1. پیگیری دروس

با استفاده از یک پلنر تحصیلی ساده می‌توان همیشه به برنامه‌ها دسترسی داشت. بنابراین، یک پلنر کوچک و قابل حمل این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا همیشه برنامه‌ها را به همراه داشته باشید یا برنامه دیگری به برنامه‌های قبلی اضافه کنید. علاوه بر این برای یادآوری برنامه‌های انجام شده یا باقی‌مانده، دچار مشکل نخواهید شد. پلنرهای تحصیلی می‌توانند جلوی فراموشی شما را بگیرند. با این حساب بدون فراموش کردن فعالیت‌های مهم می‌توان همه رویداد‌ها را به راحتی به خاطر آورد.

  1. انجام فعالیت‌های روزمره

پلنر تحصیلی علاوه بر نظم دادن به برنامه‌های درسی، برای انجام فعالیت‌های روزمره نیز کاربرد خواهد داشت. شرکت کردن در جلسات هفتگی، شرکت در آزمون‌های آزمایشی و کلاس‌های آموزشگاه و… نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق خواهند بود. با این حساب نوشتن تک تک فعالیت‌های روزمره می‌تواند تمام رویدادهای مهم را در یک صفحه جمع آوری کند. در این حالت هیچ یک از آزمون‌ها یا امتحان‌های شما از قلم نخواهند افتاد و سازماندهی فعالیت‌های روزانه به درستی انجام خواهد شد.

  1. بهبود بهره‌وری و بودجه‌بندی

با سفارش پلنر تحصیلی و استفاده مستمر از آن، میزان بهره‌وری شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. با این حساب به کمک پلنرها، شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه بهتر انجام خواهد شد. علاوه بر این برای صرف کردن زمان، بودجه‌بندی بهتری خواهید داشت. به هر میزان که بیشتر از پلنر استفاده کنید؛ انجام به موقع کارها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با این حساب برای انجام فعالیت‌ها عجله نخواهید کرد. علاوه بر این نتایج بهتری نیز در زمان کوتاه کسب می‌کنید.

  1. کاهش اضطراب و افزایش آرامش

با خرید پلنر تحصیلی احساس آرامش بیشتری خواهید داشت؛ چرا که کارها با ترتیب بهتری انجام خواهند شد.علاوه بر اینفعالیت‌هایی مانند خواب و استراحت نیز به خوبی انجام می‌شوند. با استفاده از یک دفتر برنامه‌ریزی تمام عملکردهای فکری و روانی شما نیز بهتر خواهند شد. با این تفاسیر در طی چند سال اخیر بعضی از کارشناسان این مسئله را خاطر نشان کرده‌اند که برنامه‌ریزی اصولی می‌تواند در کاهش استرس نیز نقش بسزایی داشته باشد.

  1. سازماندهی تاریخ‌های مهم

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های خرید پلنر تحصیلی، سازماندهی تاریخ‌های مهم است. با این حساب انجام برنامه‌ریزی برای رویدادهای مختلف، برنامه تعطیلات، زمان‌بندی کلاس‌های درسی و… با دقت بیشتری انجام خواهند شد. بنابراین، بین فعالیت‌های شما وقفه‌ای ایجاد نشده و هیچ رویداد مهمی نیز از قلم نخواهد افتاد. با این تفاسیر یک پلنر خوب می‌تواند بخش قابل توجهی از انتظارات شما را برآورده کرده و در پیشبرد اهداف شما نقش بسزایی داشته باشد.

  1. مرور برنامه های هفتگی

با خرید پلنر تحصیلی می‌توان تمام برنامه‌ها را به راحتی مرور کرد. زمانی که کل برنامه‌ها جلوی چشم شما باشند؛ مرور کردن آن‌ها دشوار نخواهد بود. بنابراین، بررسی کارهایی که باید در طول هفته انجام دهید، زمان انجام فعالیت‌ها و… به شما کمک خواهند کرد تا از اتلاف وقت جلوگیری کنید. علاوه بر این مرور برنامه های هفتگی می‌تواند برنامه‌های فراموش شده را نیز به شما یادآوری کند.

  1. یادداشت نکات مهم

گاهی اوقات یادداشت مطالب مهم در گوشی، لپ تاپ و… انجام می‌شود. با این وجود پلنر تحصیلی نه تنها به عنوان یک دفتر برنامه‌ریزی مورد استفاده می‌گیرد بلکه در کنار این ویژگی مهم برای یادداشت مطالب مهم نیز قابل استفاده خواهد بود. با استفاده از پلنرهای تحصیلی می‌توانیادداشت‌های روزانه را نگارش کرد. بنابراین، به خاطر سپردن این مطالب و نکات مهم تسهیل خواهد شد. علاوه بر این یادداشت کردن نکات در پلنر می‌تواند دسترسی به آن‌ها را نیز آسان کند.

  1. پذیرش مسئولیت و تعهدات

آخرین مزیت استفاده از پلنر تحصیلی، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است. با استفاده از یک پلنر حرفه‌ای، خود را متعهد خواهید کرد تا برنامه‌های یادداشت شده را انجام دهید. علاوه بر این ممکن است خود را ملزم کنید که تا اتمام برنامه‌ها استراحت یا تفریح نکنید. این مسئله سرآغاز ایجاد یک عادت خوب در وجود شما خواهد بود. با این حساب پذیرش مسئولیت و عمل به تعهدات می‌تواند یک خصلت مهم و سازنده باشد که اثرات آن در دراز مدت مشخص می‌شود.

بررسی قیمت پلنر تحصیلی

برای تعیین قیمت پلنر معیارهای زیادی وجود خواهد داشت. بنابراین، در حال حاضر قیمت پلنر تحصیلی بر اساس چند فاکتور مهم مشخص می‌شود. برند تولیدکننده پلنر، تعداد صفحات، ابعاد و… در تعیین قیمت پلنر درسی تاثیرگذار خواهند بود. با این تفاسیر حتما باید پیش از خرید پلنر، تمام مشخصات محصول را به طور دقیق بررسی کنید. در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی در ایران وجود دارند که پلنرهای تحصیلی را با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسانند. با استفاده از پلنر تحصیلی ماهانه می‌توان برنامه‌ها را با دقت بیشتری انجام داد.

نحوه استفاده از پلنر تحصیلی روزانه

برای استفاده کردن از پلنر تحصیلی توجه کردن به چند نکته مهم حائز اهمیت خواهد بود. ابتدا باید تاریخ‌های مهم را در پلنر مشخص کنید. زمان آزمون‌ها، قرار ملاقات‌های مهم، تاریخ امتحانات و… رویدادهای مهمی هستند که باید پیش از هر چیزی مورد توجه قرار گیرند. سپس باید مناسبت‌های مهم دیگر را علامت بزنید. علاوه بر این، مشخص کردن روزهای تعطیل را نیز می‌توانید انجام دهید و می‌توانید پلنر تحصیلی روزانه خود را با برنامه‌های درسی پر کنید.

نحوه استفاده از پلنر تحصیلی هفتگی

پلنرهای تحصیلی هفتگی به اندازه پلنرهای روزانه مهم و کاربردی هستند. این دسته از پلنرها نیز برای سازماندهی برنامه‌های هفتگی و یادآوری آن‌ها اهمیت فراوانی خواهند داشت. برای استفاده از این پلنرها می‌توانید اطلاعات هفتگی خود را یادداشت و به صورت مداوم آن‌ها را بررسی کنید. سپس باید تکالیف مهم را به پلنر اضافه کنید. کارهای کلاسی، لیست فعالیت‌های مختلف، سررسیدها و… موارد مهمی هستند که می‌توانند صفحات پلنر را پر کنند. علاوه بر این با استفاده از پلنرها می‌توان برنامه مطالعاتی را تقسیم‌بندی و مدیریت کرد.

نحوه استفاده از پلنر درسی ماهانه

استفاده کردن از پلنر درسی ماهانه به نسبت پلنر روزانه یا هفتگی کمتر است؛ چرا که کمتر کسی از موعد برنامه‌های ماهانه خود اطلاع دارد. با این وجود برخی از افراد زمان دقیق برنامه‌های ماهانه خود را به خوبی می‌دانند. در این شرایط توصیه ما این است که استفاده از یک پلنر درسی را جدی بگیرند. در اصل پلنرهای تحصیلی ماهانه، بیشتر جنبه یادآوری در دراز مدت را دارند. با این حساب نسبت به برنامه‌های روزانه یا هفتگی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

قسمت‌های مختلف پلنر تحصیلی

یک پلنر تحصیلی اصولی از بخش‌های زیادی تشکیل شده است. با این حساب اگر از ما بپرسید که پلنر تحصیلی چی بگیریم؟ باید به شما بگوییم که خرید پلنرهای حرفه‌ای را در اولویت قرار دهید. یک پلنر مناسب و اصولی باید شامل صفحات برنامه‌ریزی هفتگی و ماهانه، برنامه کلاس‌های درسی، صفحات یادداشت و موارد دیگر باشد. علاوه بر این وجود گزینه‌های شخصی سازی و سرگرم کننده نیز اهمیت زیادی خواهند داشت. جملات الهام بخش یا طراحی زیبا صفحات پلنر، بخش‌های جدانشدنی یک پلنر هستند که در افزایش انگیزه تاثیر زیادی خواهند داشت. علاوه بر این پلنرها بخش‌های مهم دیگری نیز خواهند داشت که به ترتیب عبارتند از:

  • تقویم 12 ماهه
  • یادداشت‌های ماهانه
  • نقل قول‌های انگیزشی
  • صفحه یادداشت خط‌دار
  • صفحات برنامه‌های کلاسی
  • صفحات مخصوص تعطیلات
  • صفحات مخصوص شخصی‌سازی
  • صفحات امتحانات یا جدول پروژه‌ها
خرید پلنر درسی

معرفی انواع پلنرها

امروزه پلنرهای تحصیلی در دو نوع متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. پلنرهای نوع اول کاملا ساده هستند و به دو صورت سیمی یا صحافی شده تولید می‌شوند. پلنرهای ساده سیمی به دلیل سهولت در استفاده و دوام بالا، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این وجود تنوع بالا در رنگ و عدم وجود طرح‌های فانتزی نیز مزید بر علت است که پلنرهای ساده بیشتر مورد توجه دانشجویان قرار ‌گیرند.

دسته دوم پلنرها، پلنرهای تحصیلی فانتزی هستند که زمان زیادی صرف طراحی جلد و صفحات آن‌ها شده است. این دسته از پلنرها بیشتر مورد توجه دختران قرار می‌گیرند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. با استفاده از پلنرهای فانتزی، انگیزه مطالعه افزایش پیدا خواهد کرد. به علاوه ذوق و اشتیاق دانش‌آموزان نیز بیشتر خواهد شد. در تولید برخی از این پلنرها از استیکر نیز استفاده می‌شود.

بهترین فروشگاه برای خرید پلنر

در کنار هزاران فروشگاه رنگارنگ نوشت‌افزار، گروه هنری ناچو تلاش کرده است تا بهترین پلنرها را با قیمت‌ مناسب به دانش‌آموزان، دانشجویان و افراد جویای نظم عرضه کند.اگر به دنبال خرید پلنر تحصیلی فانتزی و ساده هستید یا دوست دارید با سفارش پلنر تحصیلی اصول صحیح برنامه‌ریزی را آموزش ببینید؛ خرید پلنر تحصیلیرا جدی گرفتهو همین حالا یک پلنر را انتخاب کنید.پلنرهای گروه هنری ناچو (nachoartgroup) در کنار قیمت مناسب از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. با این تفاسیر دست شما برای انتخاب محصولات ایرانی و خارجی باز خواهد بود.

جان کلام

اگر قصد دارید به جمع افراد منظم و تاثیرگزار در وقایع جهان بپیوندید؛ توصیه ما این است که خرید پلنر تحصیلی را در برنامه خود قرار دهید. پلنرهای تحصیلی به راحتی می‌توانند عادت‌ برنامه‌ریزی را در شما ایجاد کنند. علاوه بر این برای انجام یک برنامه‌ریزی خوب و اصولی کاربردهای زیادی خواهند داشت.با این حساب خرید پلنر تحصیلی می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را برای شما هموار کند وبیشتر کارها با دقت مضاعفانجاممی شوند.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X