قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

تکه هایی از یک کل منسجم

مجله بامیک
0 635

تاکنون کتاب‌ ها و رمان های زیادی در زبان و ادبیات فارسی تالیف شده است که هر کدام از آن ها در قالب موضوع و محتوایی خاص اطلاعاتی را به خوانندگان ارائه می دهند. در واقع علاوه بر کتاب هایی که با موضوعات علمی و تحقیقاتی تولید می شوند، کتاب های زیادی هستند که افراد با مطالعه آن ها نکات و دانستنی های مهمی را در رابطه با موارد مختلف می آموزند.

مطالب مرتبط
1 از 23

از مهمترین این موارد می ‌توان به کتاب های مرتبط با روانشناسی و خودشناسی اشاره کرد. کتاب های روانشناسی همواره طرفداران خاص خود را داشته است و هر کدام از این نویسندگان سعی کرده اند به روش های مختلف ابعاد مختلف روانشناسی و رفتاری را به مخاطبانشان بیاموزند. البته روانشناسی موضوعی است که شاید به اعتقاد بسیاری از افراد یک موضوع کسل و خسته کننده به نظر بیاید. اما بهتر است بدانید کتاب تکه هایی از یک کل منسجم کتابی است که در زمینه روانشناسی و با روشی کاملاً جالب و جذاب تالیف شده است. چرا که در این کتاب نویسنده سعی کرده موضوعات و مطالب مختلف درباره خودشناسی و عزت نفس را به روش کاملا متفاوت برای مخاطبش بیان کند. در این سری از مقالات معرفی کتاب به معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم و نویسنده آن یعنی خانم پونه مقیمی می پردازیم.

معرفی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین کتاب های تالیف شده در زمینه روانشناسی و خودشناسی در ادبیات فارسی است. این کتاب در دی ماه سال ۱۳۹۷ توسط روانشناس و روانکاو یعنی خانم پونه مقیمی تالیف شده است. کتاب تکه هایی از یک کل منسجم اولین تجربه نویسندگی این خانم محسوب می شود که ظرف مدت سه سال توانسته است جملات و مفاهیم مختلف را در قالب یک کتاب به مخاطبان ارائه کند.

این کتاب در رابطه با خودشناسی، ایجاد شور و شادی در زندگی، همچنین چگونگی مقابله با مشکلات است اما نه با لحنی کسل‌ کننده و خسته کننده، بلکه در این کتاب نویسنده سعی کرده است که در قالب جملات و مطالب کوتاه موارد مهمی را که باعث ایجاد شناخت از خود و تلنگر در افراد می شود را بیان کند. این کتاب در قالب نه فصل تالیف شده است که هر فصل آن فقط در حدود یک تا سه صفحه را شامل می شود و این کوتاه بودن مطالب را نشان می دهد.

به مسیر زندگی ام که نگاه میکنم، آدمی را میبینم که در هر زمان و در هر اتفاق، به اندازه رشد همان زمانش تصمیم گرفته و جلو رفته است.
ما قرار است به اندازه رشدمان اتفاق ها را تحلیل کنیم و تصمیم بگیریم. پس نمیتوانیم با تجربه و رشد امروزمان، خودمان را در گذشته مان سرزنش کنیم.

از دیگر خصوصیات این کتاب می ‌توان به عدم پیوستگی مطالب اشاره کرد. به این معنا که در کنار انسجامی که در این کتاب وجود دارد مطالب آن به گونه ای است که افراد می توانند از هر جای کتاب که دوست دارند به مطالعه آن بپردازند و به طور کامل مفهوم آن را درک کنند. بنابراین نیازی نیست حتما از ابتدای کتاب شروع به مطالعه کنید تا موضوع آن را بفهمید. به قول خود نویسنده این کتاب به شیوه استخاره مانند تالیف شده است و هر صفحه از آن را که باز کنید حرف و صحبتی در رابطه با خودشناسی دارد. در واقع همین خصوصیات و ویژگی ها است که دلیل محبوبیت این کتاب شده است، چرا که از سال ۱۳۹۷ که اولین نسخه آن منتشر شد تاکنون بیش از چندین بار نسخه های آن تجدید چاپ داشته اند طوری که در سال ۱۴۰۰ به عنوان پرفروش ترین کتاب در ایران معرفی شد.

موضوع کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

همانطور که به آن اشاره کردیم موضوع این کتاب در رابطه با خودشناسی و عزت نفس می باشد اما به شکل کاملاً علمی و تخصصی تالیف شده است. چرا که نویسنده آن یعنی پونه مقیمی خود از متخصصین روانشناس است و تمام آن چه که در این کتاب گردآوری شده حاصل تجارب و رویارویی او با مراجعین مختلف می باشد. این کتاب اگرچه در قالب یک داستان و قصه نوشته نشده است اما در لابه لای مطالبی که به خواننده ارائه می شود قصه ها و داستان هایی از افراد مختلف نیز بیان می شود که به جذابیت آن می ‌افزاید.

«شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُلِ منسجم است. پیدا کردنی که به‌ اندازه‌ی یک عمر
طول می‌کشد.»

اگر زندگی را اینگونه ببینیم، هر فرد، هر رخداد و هر رابطه‌ای می‌تواند بخشی از ما را به خودمان بشناساند. از این منظر زندگی کردن متفاوت است. چون ما را با آغوش باز به سمت پذیرش خود و احساساتمان می‌برد. مسئولیت ما را در قبال احساسات، تجربیات و در یک کلام، زندگی را به ما نشان می‌دهد. و آن زمان که مسئولیت زندگی خودمان را به عهده بگیریم و از نقش قربانی بیرون بیاییم، می‌توانیم زندگی را آنگونه که دوست داریم زندگی کنیم.

به طور کلی موضوع این کتاب می ‌خواهد به مخاطب این مفهوم را القا کند که در زندگی مسائل مختلفی مانند ناکامی، رنج، از دست دادن و ناامیدی وجود دارد، اما این به معنای این نیست که خودتان را در مقابل این مشکلات ببازید و اجازه دهید که این مشکلات به شما غلبه کند. چرا که هر کسی که فردیت و عزت نفس خود را بشناسد به خوبی می تواند با این مشکلات مقابله کند. در واقع آنچه که نویسنده به آن تاکید دارد این است که زندگی یک فرایند انعطاف پذیر است و شما در مقابل هر چیز جدیدی را که به دست می آورید باید چیز هایی را از دست بدهید. به طور کلی کتاب تکه هایی از یک کل منسجم در قالب یادداشت هایی تالیف شده است که تنها هدف آن آگاهی بخشی از چیستی زندگی و شیوه درست زندگی کردن می باشد.

نویسنده این کتاب کیست؟

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم توسط سرکار خانم پونه مقیمی تالیف شده است. خانم مقیمی فارغ التحصیل مقطع دکترا در رشته روانشناسی و روانکاوی می باشد.‌ ایشان از معدود روانشناسان ایرانی هستند که علاوه بر این که یک روانشناس خوب و حرفه ای به نظر می رسند، یک نویسنده ماهر و زبر دست نیز می باشند. او حاصل سه سال مشاهدات و تجربیات خود را از حضور مراجعین و بیماران مختلف را در قالب یادداشت های انگیزشی گردآوری کرده و در نهایت به صورت کتابی منسجم منتشر کرده است.

جالب است بدانید که او در زمینه نویسندگی و انتشار مطالب انگیزشی در شبکه ‌های اجتماعی نیز بسیار پرکار و فعال است. چرا که او همواره یادداشت های مختلفی را همانند آن چه که در کتاب او  می خوانیم به صورت پست و هایلایت در پیج اینستاگرامش به اشتراک می ‌گذارد. حتی بخش هایی از کتاب بخش هایی از کتاب تکه هایی از یک کل منسجم نیز در این شبکه منتشر کرده است. بنابراین او به عنوان یک بلاگر نویسنده نیز فعالیت دارد. در واقع بخش عمده ای از معروفیت و شهرت او در بین علاقه مندان به نوشته های روانشناسی طرفداران زیاد او در اینستاگرام است. در حال حاضر به عنوان روانکاو فعالیت می کند و روز به روز تجربیات و مشاهدات جدیدی را از برخورد با افراد مختلف به دست می آورد که شاید در آینده دوباره این تجربیات را با طرفدارانش در قالب کتابی جدید به اشتراک بگذارد.

پونه مقیمی نویسنده رمان تکه هایی از یک کل منسجم
پونه مقیمی نویسنده رمان تکه هایی از یک کل منسجم

مطالعه این کتاب به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

همه ما انسان ها در طول زندگی با مشکلات، گرفتاری ها و ناراحتی های مختلفی درگیر هستیم. گاهی اوقات این مشکلات آنقدر زیاد می‌ شود که فرد را در شرایط ناچاری و درماندگی قرار می ‌دهد و ناامید از همه چیز و از همه جا خود را شکست خورده و مغلوب می بیند. در حالی که اگر انسان وجود و توانایی های خود را بشناسد و آن را به خوبی درک کند قطعاً قادر خواهد بود برای حل این مشکلات راه حلی پیدا کند. اما اینکه چگونه انسان به این مهارت دست پیدا کند موضوعی است که در این کتاب به خوبی به خواننده آموزش داده می شود.

اینکه چگونه با وجود رنج و سختی هایی که در زندگی وجود دارد شاد، پیروز و با اعتماد به نفس زندگی کرد. بنابراین همه کسانی که در حالت یاس و سرخوردگی به سر می برند و احساس پوچی دارند مطالعه چنین کتابی پیشنهاد و تاکید می شود. چرا که با خواندن هر کدام از جملات و نوشته هایی که در این کتاب ارائه شده است چنان انگیزش و نیرویی در انسان ایجاد می ‌شود که او به صورت ناخودآگاه با اراده قوی به نبرد مشکلات می رود.

انواع نسخه های منتشر شده

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم با وجود این که اولین تجربه نویسندگی پونه مقیمی محسوب می‌ شود، اما با استقبال و بازخورد خوبی از جانب مخاطبین و خوانندگان مواجه شد. این کتاب در سال ۱۴۰۰ پرفروش ترین کتاب در ایران بود و از مهمترین افتخاراتش این است که تاکنون به زبان های مختلف از جمله زبان انگلیسی ترجمه و چاپ شده است.

در ایران نیز تاکنون چندین بار کتاب تکه هایی از یک کل منسجم تجدید چاپ شده است و نسخه های چاپی آن در تمامی فروشگاه‌های کتاب و همچنین سایت های فروش اینترنتی ارائه می شود. بنابراین به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری می توانید این کتاب را خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای تسهیل و راحتی مخاطبان نسخه این کتاب به صورت فایل صوتی نیز آماده شده است و شما می توانید فایل صوتی کتاب را خریداری کرده و در هر زمان و هر مکانی که وقت کافی داشتید به محتوای آن گوش فرا دهید.

چرا باید کتاب تکه هایی از یک کل منسجم را بخوانیم؟

اگر به دنبال شناختن عظمت درون و خودشناسی هستید پیشنهاد می کنیم کتاب تکه هایی از یک کل منسجم را مطالعه کنید. چرا که در این کتاب مطالب و یادداشت هایی نوشته شده است که به شما یاد می ‌دهد چگونه خودتان را بشناسید و با وجود مشکلات و گرفتاری هایی که در زندگی همه انسان ها وجود دارد انسانی شاد و با اراده باشید.

  • مشخصات کتاب
  • انتشارات:بینش نو
  • تعداد صفحه:360

خرید رمان با تحفیف ویژه

موضوع کتاب تکه هایی از یک کل منسجم چیست؟

کتاب تکه هایی از یک کل منسجم با موضوع خودشناسی و در قالب روانشناسی تالیف شده است.

نویسنده ای کتاب تکه های از یک کل منسجم کیست؟

این کتاب توسط روانشناس سرکار خانم پونه مقیمی تالیف شده است.

کتاب تکه های از یک کل منسجم به چه زبان هایی ترجمه شده است؟

این کتاب به زبان های مختلف بین‌المللی از جمله زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شده است.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X