قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

با متاورس بیشتر آشنا شوید!

0 26

«متاورس» (Metaverse) به فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت گفته می‌شود که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. تا انتهای این مقاله راهبران فردا همراه ما باشید.

این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترس کاربران خواهد بود.

مطالب مرتبط
1 از 78

اکنون متاورس، به صورت محدود در پلتفرم‌هایی مانند «VRChat» یا بازی‌های ویدیویی مانند زندگی دوم وجود دارد.

درحال حاضر شرکت‌هایی مانند متا، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه‌گذاری بر روی تحقیقات و توسعهٔ فناوری‌های مرتبط با متاورس هستند.

تاریخچۀ متاورس

در سال 2007 میلادی فردی به نام «فیلیپ روزدیل» (Philip Rosedale)، تجربۀ زندگی سه بعدی مبتنی بر وب را شرح داد. قبل از راه اندازی این پروژه، یک میلیون نفر داوطلب شدند تا «زندگی دوم» (Second Life)  را تجربه کنند.

فیلیپ برای این استارتاپ خود بیش از 100 میلیون دلار بودجه تأمین کرد. در آن زمان او بیش از 30 میلیون دلار از این بودجه را از «جف بزوس» (Jeff Bezos)، بنیان‌گذار آمازون که معتقد است اینترنت پتانسیل تغییر زندگی انسان را دارد، دریافت کرد. بزوس همنشینی در زندگی واقعی با روزدیل و ایده‌سازی برای این‌‌که Second Life چگونه می‌تواند باشد را دوست داشت. .

روزدیل می‌گوید:

«ما گمان می‌کردیم که قرار است نصف بیشتر از وقت خود را به عنوان آواتارهای آنلاین بگذرانیم. ایجاد دنیایی این چنینی سخت‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردیم.»

در سال 1990 میلادی رمان «Snow Crash» که مؤلف آن« Neal Stephenson » می باشد، به کار گرفته شد. در این رمان وقایع زندگی یک هکر و یک پیک تحویل پیتزا برای مافیا، دنبال می شود. قسمت هایی از رمان در یک کنسرت واقعیت مجازی در دنیای متاورس اتفاق می افتد.

در ابتدا به نظر می‌رسید که Second Life به متاورس (Metaverse) یعنی ایده یک دنیای سه بعدی و شناور که توسط این رمان علمی- تخیلی در دهه 1990 مطرح شده شبیه است و سرانجام این طرح به دنیای خودمان راه پیدا کرده است.

اما این ایده به سرانجام نرسید. در سال 2007 ایده Second Life به بیشترین حد محبوبیت خود رسید. سپس تعداد کاربران آن رشدی نداشت و در نهایت به صورت پیوسته شاهد کم شدن جمعیت کاربران آن بودیم.

کارشناسان متاورس را واقعیت مجازی یا «Virtual Reality » می‌دانند، به طوری که کاربران قادر هستند در این فضای دیجیتالی که به وسیلۀ رایانه ایجاد شده است، تعامل و رابطه دو طرفه برقرار کنند.

در جهان واقعیت مجازی یا VR کاربران می توانند به انجام شغل روزمره بپردازند، با همدیگر بازی کنند و فعالیت هایی ماورای تصورات خود داشته باشند.با ادامۀ این مقاله سایت راهبران فردا همراه باشید.

آشنایی بیشتر با متاورس

مارک زاکربرگ «Mark Zuckerberg» در کلیپی برنامه‌های فیس بوک برای آینده را این چنین شرح داد:

«وقتش رسیده است که برندی را برای شرکت فیس بوک انتخاب کنیم که در برگیرندۀ همۀ کار‌های ما باشد. نشان‌دهندۀ هویت ما و چیزهایی که به دنبال ساخت آن هستیم.

مأموریت تغییری نکرده است و همان نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر است . ما همچنان شرکتی خواهیم بود که فناوری را با محوریت انسان خلق می‌کند.

فرض کنید عینک و کلاهتان را بگذارید و فوراً به فضای خانۀ خود منتقل شوید. بخشی از آن خانه فیزیکی شما است که مجازی شده و برخی دیگر فقط مجازی.

چشم اندازهم هرچیزی است که شما بخواهید.

حریم خصوصی و ایمنی از همان روز اول در متاورس باید گنجانده شود. شما تصمیم می‌گرید که چه زمانی با دیگران باشید و یا چه زمان در خلوت خود باشید و چه زمانی و با چه کسی قدم بزنید.

میتوانید جیزهایی رو از دنیای فیزیکی به متاورس بیاورید. هر رسانه‌ای که بتوان به صورت دیجیتالی نشان داد. عکس، ویدئو، موزیک و … .

در آینده تلویزیون‌ها هولوگرام می‌شوند؛ نیازی به تلویزیون نیست. می‌‌توانید یک هولوگرام یک دلاری از آن طرف دنیا بخرید».

با متاورس بیشتر آشنا شوید+ ویدئو آموزشی متاورس

خانه‌های هوریزون «Horizon Home»

بنیان‌گذار فیسبوک همچنین «Horizon Home» را معرفی کرد که از هدست «Oculus Quest 2» برای اتصال افراد در فضاهای VR استفاده می‌کند.

به‌روزرسانی‌ها همچنین به افراد اجازه می‌دهند تا تماس‌های مسنجر را در VR برقرار کنند.

آن‌ها همچنین عینک‌های واقعیت افزوده جدید و یک هدست واقعیت مجازی پیشرفته با نام «پروژه کامبریا» را نیر معرفی کردند.

زاکربرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما این پیشرفت فناوری را زمانی می‌بینیم که دائماً در حال یافتن راه‌های طبیعی‌تر برای ارتباط و برقراری ارتباط با یکدیگر هستیم.

در طول عمر فیس بوک، ما شروع به تایپ متن در وب سایت‌ها کردیم و تلفن‌هایی که با آن‌ها تماس تصویری برقرار می‌کردیم. بنابراین اینترنت بیشتر بصری و با استفاده از موبایل شد. و پس از آن که ارتباطات بهتر شد، اکنون یک فضای غنی داریم که به عنوان راه اصلی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، خیلی عمیق‌تر است.

وقتی کلاه را سرتان می ذارید اولین جایی که می‌بینید هورایزن هوم است. فعلا جند گزینه محدود است ولی در آیندۀ نزدیک هرکسی میتواند هوریزن هوم برای خودش بسازد.

او در ادامۀ این کلیپ گفت:« ما هنوز اسمش را خانه نذاشتم چون از یک چیز مهم خالی است؛ خانه‌ها هنوز خالی از انسان‌ها است.

می‌تونید در آنجا دوستانتان را دعوت کنید. تفریح کنید و به بازی کردن بپردازید.

 

 دنیای هوریزون «Horizon Worlds»

می‌توانید دنیای خود را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید. طی سال‌های گذشته خیلی‌ها به دورکاری مشغول شده‌ایم. برای این دورکاری نیاز به ابزار‌های پیشرفته و بهتری داریم.

کار در متاورس

بدون طی مسیر به دفترتان میروید. همه چیز در جای کنونی شما در دسترس هست. شرایط طوری است که از دفتر خودتان هم به چیزهای بیشتری دسترسی دارید.

با تمرکز بیشتر روی کار و گرفتن بازخوردهای بیشتر فکر کنید. برای هر فرد اکانت کاری در نظر گرفته می‌شود که از اکانت شخصی مجزا است.»

برای آشنایی کامل و بهتر با متاورس و راه‎‌های درآمدزایی از متاورس کلیک کنید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X