قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

معرفی کتاب پایان رابطه اثر گراهام گرین

کتاب پایان رابطه
0 233

داستان عشق،حسرت و نفرین در گرو ایمان!

مطالب مرتبط

زندگینامه گراهام گرین

هنری گراهام گرین (2 اکتبر 1904 – 3 آوریل 1991) ، معروف به گراهام گرین ، نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی بود که توسط بسیاری به عنوان یکی از برجسته ترین داستان نویسان انگلیسی قرن 20 ام شناخته میشود.گرین در اوایل زندگی خود به عنوان نویسنده ، چه رمان های که درباره  کاتولیک مینوشت و چه داستان های هیجان انگیز (یا به قول خودش “سرگرمی”) توانست به محبوبیت زیادی برسد به طوری که وی در سالهای 1966 و 1967 در لیست نامزد های دریافت جایزه نوبل قرار گرفت.گرین در طی 67 سالی که نویسنده بود توانست 25 رمان را به چاپ برساند که در اکثر آنها در مورد  مسائل سیاسی دینی و اخلاقی از دیدگاه دین کاتولیک بحث میکرد.

گراهام گرین
گراهام گرین

معرفی کتاب پایان رابطه

پایان رابطه داستان موریس بندریکس ، نویسنده ای است که عاشق یک زن متاهل به نام سارا می شود.شوهر سارا هنری وسوسه بسیار زیادی در کار خود دارد به طوری با دقت هر اتفاقی را که در محیط کارش در مقابل چشمانش رخ میدهد را با جزئیات زیادی بررسی و تحت نظر میگیرد و به نوعی غرق کارش شده است.اما داستان  اصلی کتاب از زمانی رخ میدهد که سارا به مدت دو سال بدون آنکه به موریس بگویید از بندریکس  جدا شده است و بندریکس به طور اتفاقی با هنری شوهر سارا روبه رو میشود.

احساس ناراحتی را خیلی راحت تر از احساس خوشی می توان انتقال داد. به نظر می رسد که ما در بدبختی ها، از هستی مان آگاه می شویم، اگرچه ممکن است در قالب خودبینی بزرگی بروز کند.

کتاب پایان رابطه

در همین ابتدا میتوان متوجه شد که داستان کتاب داستان افرادی است که از عواقبی که باید در زندگی متحمل شوند می ترسند.آنها به خودشان و حتی تصمیم های خود نیز شک دارند.هر یک از شخصیت های داستان دچار احساسات و داری افکاری مخصوص خود هستند.بندریکس با حسادت خود ، سارا با شک و ترس و هنری با وسواسی در کار خود دارد.و گراهام گرین در این کتاب سعی دارد تصویر هر یک از این افکار افراد و شاید حتی ما و سرانجام آن را با قلم خود بیان کند.

هیچ داستانی آغاز یا پایان ندارد: ما به دلخواه لحظه ای از یک زندگی را انتخاب می کنیم و از آنجا به گذشته یا آینده نگاه می کنیم.

کتاب پایان رابطه

در پشت کتاب نیز میخوانیم:

احساس نفرتی عجیب، مائوریس بندریکس، شخصیت اصلی کتاب پایان رابطه، را وادار می سازد تا ماجرای رابطه ی پر فراز و نشیبش با سارا مایلز را به روی کاغذ بیاورد. اکنون و پس از گذشت یک سال از مرگ سارا، بندریکس سعی می کند تا از طریق بررسی چگونگی تبدیل عشقی آتشین به احساسی عجیب میان عشق و نفرت، از شر این احساس عذاب آور رها شود. در ابتدا، او فکر می کند که از سارا و همسرش، هنری، متنفر است؛ اما با عمیق تر شدن بر روی احساس خود، تقصیر را به گردن خدا می اندازد چرا که اعتقاد دارد اوست که زندگی اش را نابود کرده است. اما بندریکس درنهایت، به شکلی منحصر به فرد وجود خدا را در زندگی اش احساس می کند. ویلیام فاکنر در مورد کتاب پایان رابطه که برای اولین بار در سال 1951 چاپ شد، می گوید: «این کتاب، یکی از بهترین، واقعی ترین و تکان دهنده ترین رمان های این عصر است.»

نوشته پشت کتاب پایان رابطه

کتاب پایان رابطه برای چه کسانی پیشنهاد میشود؟

در خلال اینکه کتاب را میخوانید انواع گوناگون حس های نظیر حسادت،نا امیدی،تنفر بدون شک در شما شکل خواهد گرفت.و با خود احتمالاً خواهید گفت قلم کدام نابغه ای توانسته این همه مفاهیم را  به زیبایی به تصویر بکشد که در ذهن خواننده مصور شود. آنهایی که از خواندن رمان درباره زندگی نویسندگان لذت می برید  این رمان برای شما ساخته شده است.  در اکثر اوقات نوشتن کاردرستی است که فقط با یک قلب کامل می توانید به آن تسلط پیدا کنید و وقتی شکسته باشد ، وقتی روحتان درد می کند ، نوشتن تقریباً غیرممکن است ، مگر اینکه از درد خود بنویسید. و جدا از مفاهیم مذهبی که در کتاب بیان شده پایان این کتاب نیز بسیار تاثیر گذار و جذاب نگاشته شده است.

عشق فقط به این دلیل که ما همدیگر را نمی‌بینیم به پایان نمی‌رسد.

کتاب پایان رابطه

پیشنهاد بامیک به شما

فیلم پایان رابطه
فیلم پایان رابطه با کارگردانی نیل جوردن محصول سال 1999.

پیشنهاد میکنم بعد از خواندن کتاب یا اگر وقت خواندن کتابو ندارید حتما فیلم پایان رابطه را که از این رمان الهام گرفته شده را با بازی جولیان مور که به خاطر بازی در این فیلم برای دریافتِ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شد رو ببینید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X