قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

رمان جنایات و مکافات

0 511

خلاصه ای از زندگینامه داستایوفسکی

داستایوفسکی یک یک رمان نویس ، داستان نویس کوتاه ، مقاله نویس و روزنامه نگار روسی بود. آثار وی همواره داری مضامین فلسفی , مذهبی با آمیخته های سیاسی و اجتماعی ومعنوی  بود . به جرئت میتوان گفت وی یکی از تاثیر گذار ترین افراد در حوزه ادبیات روانشناسی و روانکاوی بود به نوعی که بسیاری از خوانندگان آن در شخصیت های روانشناختی آن غرق میشوند و در چرایی رفتار و ادبیات شخصیت ها قرار میگیرند.

همانطور که اشاره شد به دیدگاه روانشناسان وی یکی از اثر گذار ترین افراد در حوزه ادبیات روانشناسی میباشد. به نوعی که کالبد اصلی ادبیات قرن ۱۹ روسیه راتشکیل میدهد. و حتی به واسطه شرکت در جلسات آزاد اندیشی تا پای چوبه دار پیش رفت اما مورد لطف و بخشش قرار گرفت.

وی به واسطه اعتیادی که به قمار و سفر های طولانی مدت اروپایی خود داشت به فقر دچار شد و مدتی گدایی نیز میکرد اما اثر گذاری آن در ادبیات روسیه و جهان شخصیت و مرموز و پیچیده آن وی را به بزرگ ترین نویسنده حوزه روانشناسی جهان تبدیل نمود.

داستایوفسکی تحت تأثیر طیف گسترده ای از فیلسوفان و نویسندگان از جمله پوشکین ، گوگول ، آگوستین ، شکسپیر ، دیکنز ، بالزاک  لرمانتوف ، هوگو ، پو ، افلاطون ، سروانتس ، هرتزن ، کانت ، بلینسکی ، هگل ، شیلر ، سولویوف ، باکونین ، ماسه و … قرار گرفت .

نوشته های وی به طور گسترده ای در داخل و خارج از روسیه خوانده شد و تعداد زیادی از نویسندگان بعدی از جمله روس ها مانند الکساندر سلژنیسین و آنتون چخوف و همچنین فیلسوفانی مانند فردریش نیچه و ژان پاول سارتر را تحت تأثیر قرار داد . کتابهای وی به بیش از ۱۷۰ زبان ترجمه شده است.

برخی از آثار این پزشک نظامی عبارت است از (بیچارگانقمارباز-ابلهشیاطین و برادران کارامازوفجنایات و مکافات)است.

ما در این مطلب سعی در بررسی اثر “جنایات و مکافات” از این نویسنده داریم.

همه قاتلن؛ همیشه زمین جاری از خون بوده. روی زمین کسایی که قتل می‌کنن بعدها صاحب بزرگ‌ترین افتخارها شدن. من فقط می‌خواستم به مردم خوبی کنم. کشتن یک پیرزن رباخوار و از بین بردن یک حشرهٔ کثیف، کجاش جنایته؟

مطالب مرتبط
1 از 5

معرفی کتاب جنایات و مکافات اثر داستایوفسکی

معمولا بعد از شنیدن کلمه داستایفسکی اولین کلمه ای که به ذهن میاد این کتابه!! جنایت و مکافات بهترین راه واسه شناختن نویسندشه.این رمان همونطور که که خود داستایفسکی هم گفته بعنوان یک اثر روانشناختی شناخته میشه و آقای فیودور میخایلاویچ داستایفسکی به جای کنترل شخصیت‌های داستان، در کنار اونا حرکت می‌کنه.

|ویدئو چرا باید کتاب جنایات و مکافات را بخوانیم؟|

داستایفسکی سه بار تلاش کرد تا این اثر رو از زبان شخصیت اصلی داستان روایت کنه؛ اول به شکل یادداشت‌های روزانه شخصیت اصلی، بعدش به شکل اعترافش در برابر دادگاه و آخرم به صورت خاطراتی بعد از آزادشدن از زندان می‌نویسه، ولی آخرشم (بنابه دلایل نامعلوم!) اومد اونو به شکل یک روایت سادهٔ سوم شخص مفرد نوشت.

محکوم به مرگی یک ساعت پیش از مرگ می‌گوید یا می‌اندیشد که اگر مجبور می‌شد بر فراز بلندی یا صخره ای زندگی کند که آنقدر باریک باشد که فقط دو پایش در آن جا بگیرد و در اطرافش پرتگاه‌ها، اقیانوس و سیاهی ابدی، تنهایی ابدی و توفان ابدی باشد و به این وضع ناگزیر باشد در آن یک ضرع فضا تمام عمر هزار سال، برای ابد بایستد؛ باز هم ترجیح می‌داد زنده بماند تا اینکه فوراً بمیرد! فقط زیستن، زیستن و زیستن _ هر طور که باشد، اما زنده ماندن و زیستن. عجب حقیقتی… خداوندا! چه حقیقتی! چه پست است انسان… اما کسی که او را به این سبب پست می‌خواند خودش پست است.

کتاب جنایات و مکافات داستایوفسکی

فیلم سینمایی ایرانی «پل خواب» بر اساس این داستان ساخته شده‌ و همچنین توسط ایمان افشاریان یک تئاتر در سال ۱۳۹۴ به همین نام ساخته شده است که بعدها فیلم این تئاتر نیز تولید گردید.

لینک دانلود به دلیل حمایت از ناشر گرامی پاک شد

خرید کتاب با تخفیف و پست رایگان

دانلود نسخه صوتی کتاب جنایات و مکافات

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X