قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است؟

0 39

هنوز مقصد مهاجرتتان را انتخاب نکرده‌اید؟ پس انگلیسی یاد بگیرید! زبان انگلیسی به عنوان زبان معیار بین‌المللی در بسیاری از کشورها موردپذیرش است؛ حتی در کشورهایی که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی نیست. برای اثبات مهارت در این زبان باید در آزمون‌های بین‌المللی چون تافل و آیلتس شرکت کنید. پس از قبولی در این آزمون‌ها مدرکی به شما ارائه می‌شود که برای مهاجرت به کارتان خواهد آمد. اما کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است؟ آیلتس؟ تافل؟ یا آزمون‌های دیگر؟ با ما همراه باشید تا با هم پاسخ این سوال مهم را بررسی کنیم. 

مطالب مرتبط
1 از 79

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت

وقتی مقصد مهاجرت مشخص باشد، انتخاب زبان و حتی مدرک مورد نیاز بسیار آسان است؛ زیرا انتخاب‌ها محدود به مواردی است که کشور و دانشگاه مورد نظر فرد آن‌ها را قبول دارد. اما وقتی هنوز نمی‌دانیم قرار است برای مهاجرت به کدام کشور اقدام کنیم، باید بفهمیم که کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است.
برخی مدارک در اغلب کشورهای جهان اعتبار دارند و برخی دیگر تنها در کشورها و دانشگاه‌های خاص پذیرفته می‌شوند. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که بیشترین کاربرد را در مهاجرت دارند:

۱- مدرک آزمون آیلتس

مدرک آیلتس بهترین و معتبرترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت است که بیش از ۱۱۰۰۰ سازمان جهانی آن را به رسمیت می‌شناسند. این مدرک دو نوع دارد:
مدرک آیلتس آکادمیک: مخصوص مهاجرت تحصیلی
مدرک آیلتس جنرال: برای انواع مهاجرت کاری و دریافت اقامت
دلیل اصلی اعتبار و محبوبیت بالای این آزمون این است که برای کاربردهای متنوع قابل استفاده است و زبان‌آموز را به مهاجرت تحصیلی محدود نمی‌کند. 
آزمون آیلتس در بازه‌های مختلف زمانی در سال برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این آزمون و اطلاع از زمان برگزاری رسمی آن در سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است. 
آزمون آیلتس ۴ بخش اصلی دارد:
Listening: بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و دارای ۴۰ سوال. در این بخش با گوش دادن به یک فایل شنیداری باید به سوالات پاسخ دهید. پس از هر بخش برای پاسخ به سوال زمان مجزا خواهید داشت و نیازی به یادداشت برداری نیست. 
Reading: بین ۵۰ الی ۶۰ دقیقه برای ۴۰  سوال. در این بخش چند متن طولانی را می‌خوانید و به سوالات پاسخ می‌دهید. در آزمون جنرال این متن‌ها مربوط به اطلاعات عمومی و در آیلتس آکادمیک مربوط به حوزه‌های تخصصی هستند. 
Writing: بین ۵۰ الی ۶۰ دقیقه برای نوشتن دو متن درباره موضوعاتی که به شما داده می‌شود. این موضوعات می‌توانند به نکات موجود در بخش ریدینگ یا تجربیات شخصی خود شما مربوط باشند. 
Speaking: بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به صورت مکالمه رو در رو با شخص آزمون‌گیرنده. در این بخش عموما درباره علایق شخصی یا موضوعاتی که در بخش‌های قبلی آزمون خوانده‌اید صحبت خواهد شد. 
نمره این آزمون از ۰ تا ۹ تعیین می‌شود. کشورهای پرطرفدار دنیا همچون کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی عموما نمره بالاتر از ۶ در این آزمون را می‌پذیرند. 

آمادگی برای آزمون آیلتس

حالا که متوجه شدید  کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است، نوبت به آمادگی برای شرکت در آن می‌رسد. برای آزمون آیلتس جنرال دوره‌های عمومی زبان انگلیسی کفایت می‌کنند اما آزمون آکادمیک، نیاز به دوره‌های تخصصی‌تری دارد. موسسات زیادی در زمینه برگزاری کلاس حضوری زبان انگلیسی یا دوره‌های آنلاین برای آمادگی آزمون آیلتس فعالیت دارند. 
کلاس آیلتس سفیر یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این زمینه است. دوره‌های این موسسه به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند. همچنین اگر تنها در بخش خاصی از آزمون مشکل دارید می‌توانید در دوره‌های تک‌مهارتی شرکت کنید. سفیر علاوه بر کلاس‌های تخصصی آیلتس، آزمون ماک آیلتس هم برگزار می‌کند. در این آزمون می‌توانید در شرایط مشابه با آزمون اصلی قرار بگیرید تا نقاط ضعفتان به خوبی مشخص شود و بتوانید آن‌ها را برای آزمون اصلی تقویت کنید. برای اطلاع از دوره های آیلتس به لینک https://gosafir.com/fa/educational-system/educational-courses/ielts/ مراجعه کنید. 

۲- مدرک آزمون تافل

اگرچه مدرک آیلتس به دلیل تعداد بالای کشورهای پذیرنده، معتبرترین گزینه برای مهاجرت است اما اگر می‌خواهید بدانید که دیگر  کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است، باید به آزمون TOEFL اشاره کنیم. این آزمون تنها برای مهاجرت تحصیلی کاربرد دارد و نمی‌توان از آن برای دریافت اقامت یا اشتغال استفاده کرد. با این حال این مدرک همچنان دردانشگاه‌های ۱۶۰ کشور جهان معتبر است و طرفداران خاص خود را دارد. 
آزمون تافل نیز مانند آیلتس ۴ بخش اصلی دارد:
Reading: در این بخش باید در  ۶۰ الی ۸۰ دقیقه زمان به ۳۶ تا ۵۴ سوال پاسخ دهید. تعداد سوالات بستگی به موضوع متن‌های اصلی دارد. 
Listening: در این بخش باید در ۶۰ الی ۹۰ دقیقه به ۳۴ تا ۵۱ سوال بسته به محتوای صوتی پاسخ دهید. ابتدا محتوای صوتی پخش می‌شود و سپس سوالات را مشاهده خواهید کرد، پس باید حافظه و سرعت یادداشت‌برداری خوبی داشته باشید. 
Speaking: این بخش ۲۰ دقیقه زمان دارد و دارای دو بخش مستقل و تلفیقی است. در بخش مستقل موضوع گفت و گو آزاد است اما در بخش تلفیقی درباره محتواهای بخش‌های پیشین آزمون صحبت خواهد شد. 
Writing: این بخش نیز حدود ۲۰ دقیقه زمان دارد و درست مانند بخش اسپیکینگ دارای دو بخش مستقل و تلفیقی است.
تافل به اندازه آیلتس پرطرفدار و فراگیر نیست اما می‌تواند برای اپلای تحصیلی به برخی موسسات آموزشی خاص مناسب باشد. نمره این آزمون از ۰ تا ۱۲۰ تعیین می‌شود و عموما نمرات بالای ۷۵ در موسسات معتبر پذیرفته خواهند شد. برای آمادگی این آزمون می‌توانید از  کلاس حضوری زبان انگلیسی ، دوره‌های مجازی و حتی پکیج‌های آموزشی متنوع استفاده کنید. 

۳- مدرک آزمون PTE

PTE مخفف عبارت Pearson Test of English است و یک آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی است. مدرک این آزمون نیز مانند مدرک آیلتس و تافل، در موسسات آموزشی زیادی مورد پذیرش است. این آزمون هم همچون آیلتس دو نوع آکادمیک و جنرال دارد اما تنها حدود ۷۴ کشور دنیا از جمله کشورهایی همچون آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و آلمان آن هم تنها در برخی موسسات و ارگان‌ها این مدرک را معتبر می‌دانند. 
این آزمون ۳ بخش اصلی دارد:
Writing و Speaking: این بخش بین ۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان دارد و به بررسی مهارت‌های نوشتن و مکالمه می‌پردازد. 
Reading: این بخش حدود ۳۲ تا ۴۱ دقیقه زمان دارد و در آن پس از خواندن متن‌ها باید به سوالات پاسخ دهید. 
Listening: قسمت نهایی آزمون حدود ۴۵ تا ۵۷ دقیقه زمان دارد و در آن پس از شنیدن فایل‌های صوتی باید به سوالات تشریحی، چندگزینه‌ای و جای خالی پاسخ دهید. 
نمره این آزمون بر اساس معیارهای CEFR در ۶ سطح از A1 تا C2 دسته بندی می‌شود. سطح B2 برای مقاطع پایین تحصیلی همچون کارشناسی و سطح C1 و C2 برای مقاطع بالاتر و فعالیت‌های آکادمیک تخصصی مورد نیاز است. 

شرکت در دوره آیلتس موسسه سفیر گفتمان

مدرک آیلتس در کشورهای زیادی موردپذیرش است و می‌توان آن را برای انواع مهاجرت به کار برد. به همین دلیل در پاسخ به اینکه کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است، می‌توانیم به این آزمون اشاره کنیم. موسسه زبان انگلیسی سفیر گفتمان با بیش از ۶۰ شعبه حضوری فعال در سراسر ایران و دوره‌های آنلاین، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آمادگی آزمون آیلتس است. برای اطلاع از قیمت و شرایط شرکت در دوره‌ها به سایت Gosafir.com مراجعه کنید یا با شماره 02184346 تماس بگیرید تا مشاوران موسسه شما را راهنمایی کنند. 
نتیجه‌گیری
پیش از مهاجرت اغلب افراد از خود می‌پرسند که کدام مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت معتبر است؟ اگرچه پاسخ این سوال به مقصد و نوع مهاجرت بستگی دارد، اما مدرک آیلتس به دلیل عمومیتی که در سراسر جهان دارد یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. در صورتی که به هر دلیلی نمی‌خواهید در این آزمون شرکت کنید، می‌توانید با شرکت در آزمون تافل یا PTE مدرک زبان معتبر دریافت کنید.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X