قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه و ماشین

0 15

داخل فضا‌های سرپوشیده مانند ساختمان­‌های مسکونی، ادرای، تجاری و… و همینطور داخل خودرو‌ها آلاینده­‌هایی مانند ویروس­‌ها و باکتری­‌ها، گرد و غبار، دود سیگار، بخار ناشی از پخت و پز و سایر آلودگی­‌ها وجود دارد که از راه دهان و بینی وارد بدن فرد شده و باعث می‌­شوند افرادی که در آن محیط قرار می‌­گیرند به بیماری­‌های مختلفی مبتلا شوند. حتی اگر این افراد برای مدت کوتاهی در محیط آلوده توقف کرده باشند.

مطالب مرتبط
1 از 78

از جمله اقدامات بهداشتی پیشگیرانه که می‌­توان در این زمینه انجام داد استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌­باشد که وظیفه آن فیلتر کردن هوای داخل یک فضای بسته است. بنابراین یکی از نکاتی که در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی و یا ماشینی باید به آن توجه کرد توانایی دستگاه تصفیه هوا در پاک­‌کنندگی هوای آن محیط و شناخت انواع دستگاه­‌ها می‌­باشد.

در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی که هوای داخل مکان­‌های سرپوشیده بمانند هوای بیرون دارای گردش نیست بنابراین بسیاری از آلودگی­‌ها در محیط باقی می‌­مانند و تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می‌­شوند و بدون اینکه افراد متوجه شوند این ذرات ریز آلاینده وارد دستگاه تنفسی­شان شده و آن‌ها را مبتلا به بیماری­‌های ویروسی که از طریق انتشار هوای آلوده پخش می‌­شود، می‌کند و یا ممکن است مبتلا به بیماری­‌های تنفسی، قلبی و حساسیت ­کند خصوصاً کسانی که دچار تنگی نفس یا بیماری­‌های قلبی هستند باید بیشتر به این نکته توجه داشته باشند. امروزه بدلیل دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به سلامتی، اکثریت ما لزوم استفاده از دستگاه تصفیه هوا را در محیط زندگی یا محل کار خود می‌­دانیم اما در زمان خرید دستگاه تصفیه هوا با محصولات متنوعی روب­رو هستیم که در برند و مدل‌های مختلف در بازار عرضه شده‌­اند بنابراین قبل از خرید باید با انواع مختلف دستگاه تصفیه هوا آشنا شویم تا بتوانیم انتخاب درست­‌تری داشته باشیم.

اما قبل از اینکه به سراغ معرفی انواع دستگاه‌های تصفیه هوا برویم چند نکته را باید متذکر شویم. مصرف­‌کنندگان باید به این نکته توجه کنند که از دستگاه تصفیه هوا برای چه فضایی و با چه مساحتی می‌­خواهند استفاده کنند زیرا هر دستگاهی توانایی تحت پوشش قراردادن مساحت معینی را دارد که در زمان تولید برای آن در نظر گرفته­‌اند و اینکه سرعت عملکرد دستگاه چقدر ­باشد یعنی تا چه اندازه قدرت تصفیه هوای درون محیط را دارد. همچنین نوع آلودگی محیط یعنی اینکه در معرض چه نوع آلودگی­‌هایی هستید نیز می‌­تواند در انتخاب شما مؤثر باشد بعنوان مثال آلودگی­‌های محیط خانه با نوع آلودگی محیطی مثل بیمارستان­‌ها یکسان نیست؛ بنابراین نوع و ظرفیت دستگاه تصفیه هوا باید با محیط موردنظر همخوانی داشته باشد و نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید دارا بودن خدمات پس از فروش و دارا بودن گارانتی آن محصول می‌­باشد.

انواع دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا(HEPA): این دستگاه قابلیت حذف تمام ذرات معلق هوا به اندازه 0.3 میکرون و با  کارایی بالا را دارد که برای فیلتر کردن هوای خانگی از آن استفاده می­‌کنند. این فیلتر از الیاف­‌های فایبرگلاس، حصیر، پنبه و مواد گیاهی ساخته شده و در چند سطح عمل می­‌کند. فیلتر هپا H10 می‌­تواند 85 درصد ذرات با قطر 0.3 میکرون و بزرگ‌تر، فیلتر هپا H11 توانایی حذف 95 درصد، فیلتر هپا H12 توانایی حذف 99.5 درصد، فیلتر هپا H13 دارای توانایی حذف 99.95 درصد و فیلتر هپا H14 توانایی حذف ذرات تا 99.995 درصد را دارد. از آنجایی که این نوع فیلتر توانایی حذف ذرات کوچک‌تر از 0.3 میکرون مانند بوها، دود دخانیات و گازهای شیمیایی را ندارند بهتر است دستگاه‌هایی خریداری کنید که علاوه بر فیلتر هپا، از فیلتر کربن فعال نیز بهره­مند باشد.

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال: این فناوری دارای قدرت جذب بالای ذرات و گازهای مضر، بوهای ناخوشایند، دود دخانیات، دی­ اکسید کربن، انواع آلاینده­‌های شیمیایی و اسپری­‌ها می­‌باشد که بعد از جذب ذرات مجدد آنها را به محیط برنمی­‌گرداند و چون کربن می­‌تواند با اکسیژن واکنش نشان دهد به آن کربن اکتیو می‌­گویند. همچنین این نوع فیلتر با محیط زیست سازگار است و در کنار فیلتر هپا بعنوان یک مکمل یکی از پرکاربردترین فیلترهای تصفیه هوا به شمار می‌­رود. لازم بذکر است ترکیب فیلتر هپا و کربن فعال باعث بالا رفتن دقت جذب آلاینده­‌های محیط و بهتر شدن کیفیت هوای خروجی می‌­شود.

دستگاه تصفیه هوا ضدباکتری: در این نوع دستگاه از لامپ UV برای پاکسازی و ویروس­‌کشی هوای محیط استفاده می‌­کنند زیرا می‌­توانند فضا را ضدعفونی کنند. از این­ محصول در خودروها، محل کار، اتاق خواب و مراکز درمانی می­‌توان استفاده کرد.

دستگاه تصفیه هوای یون­‌ساز: این نوع فیلتر با جذب یون مثبت و تبدیل آن به یون منفی و آزاد کردن آن در هوا باعث سنگین شدن ذرات آلاینده و فرود آنها روی سطوح مختلف محیط و حتی درون بدن افراد می­‌شود؛ بنابراین خرید این نوع دستگاه با شک همراه است. اما دستگاه­‌هایی که علاوه بر دارا بودن این نوع فیلتر، مجهز به فیلترهای دیگر هستند مورد استقبال مصرف‌­کنندگان خانگی و خودروها قرار می­‌گیرند.

دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای دیگری همچون فناوری نانو، پلاسما، هگا، فیلتر اولیه و ثانویه تولید می­‌شوند که هر یک دارای ساختار و ویژگی­‌های خاص خود هستند. همچنین دستگاه‌های تصفیه هوا با توجه به اندازه و طرح به انواع دستگاه تصفیه هوای رومیزی، تصفیه هوای ایستاده، تصفیه هوای قابل حمل و دستگاه­‌های تصفیه هوای خودرو دسته­‌بندی می‌­شوند.

عوامل مؤثر بر قیمت تصفیه هوا

حذف ذرات و آلاینده­‌های مختلف توسط دستگاه تصفیه هوا باعث سلامتی، کاهش بیماری‌­های تنفسی و عملکرد بهتر خواب در طولانی مدت خواهد شد و از آنجا توسط شرکت­‌های مختلف با کیفیت و ویژگی­‌های متفاوت تولید می­‌شوند با قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می­‌شوند. اما از جمله عواملی که بر قیمت تصفیه هوا اثر می­‌گذارد می‌­توان به برند و مدل محصول، طول عمر دستگاه، دارا بودن خدمات پس از فروش و گارانتی، تکنولوژی دستگاه، جنس دستگاه، مرکز خرید و دیگر عوامل اشاره کرد.

دستگاه بخور چیست؟

خرید دستگاه بخور سرد و گرم علاوه بر دستگاه تصفیه هوا به تنفس و سلامت انسان‌­‌ها کمک می‌­کند.انواع دستگاه بخور در زمینه تجهیزات پزشکی در سراسر دنیا با ویژگی و کیفیت­‌های مختلف تولید می‌­گردد. دستگاه بخور وظیفه برطرف کردن خشکی هوای محیط و مرطوب کردن آن را برعهده دارد. هوای خشک و آلوده علاوه بر اینکه در تنفس افراد مشکل ایجاد می‌­کند باعث خشکی پوست، ترک خوردن پوست، خشکی گلو و سوزش چشم نیز می‌­شود. این نوع دستگاه در دو نوع سر(مناسب برای فصول گرم) و گرم (مناسب برای فصول سرد) باعث ایجاد رطوبت در محیط­‌های مختلف می‌­شود. از جمله مزایای استفاده از دستگاه­‌های بخور می‌­توان به کاهش میزان حساسیت و آسم، رطوبت‌­رسانی به پوست، کاهش خروپف، جلوگیری از سرفه‌های خشک، پیشگیری از آنفلوآنزا و ترمیم لب­‌های ترک خورده بدلیل خشکی هوا اشاره کرد. در زمان خرید دستگاه بخور به کیفیت ساخت، ابعاد و وزن آن، برند محصول، ظرفیت مخزن دستگاه، رده مصرف انرژی، میزان صدا، قابلیت تعویض فیلتر، گارانتی و قیمت دستگاه دقت کنید.

برای خرید تجهیزات پزشکی به کجا مراجعه کنیم؟

از آنجایی که تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت افراد تولید می‌­شوند باکیفیت بودن و اصل بودن آن‌ها دارای اهمیت می‌­باشد. یکی از فروشگاه­‌های معتبر که در این زمینه مشغول به فعالیت است سایت تجهیزات پزشکی توانی نو می‌­باشد. این فروشگاه که دارنده نماد اعتماد الکترونیکی می‌­باشد دارای طیف وسیعی از محصولات از قبیل برند‌های مختلف و معتبر دستگاه تصفیه هوا، دستگاه بخور و دیگر تجهیزات پزشکی با قیمت­‌های مناسب می‌­باشد. علاوه بر این دستگاه­‌های تصفیه هوا ارائه شده توسط این سایت دارای گارانتی و خدمات پس از فروش و در بهترین برند‌ها تهیه شده‌­اند. جهت مشاهده محصولات ارائه شده و خرید اینترنتی می‌­توانید به سایت https://tavanino.com مراجعه کنید و در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی دارید از طریق­ راه‌های ارتباطی مندرج در سایت اقدام کنید.

 

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X