قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

شیرآلات استیل یا سفید

0 63

انتخاب بین شیرآلات استیل یا سفید یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که اکثر افراد هنگام خرید شیرآلات با آن روبه‌رو می‌شوند. در واقع از زمانی که شیرآلات بهداشتی و ساختمانی تنها در یک رنگ ساده برنز، استیل یا کروم تولید می‌شدند، مدت زمان بسیاری گذشته است. امروزه انواع مختلف با رنگ‌های فانتزی، مدرن، زیبا و گوناگونی تولید می‌شوند. در نتیجه مصرف کننده باید هنگام خرید در خصوص انتخاب جنس و رنگ شیرآلات تصمیم‌گیری کند.

مطالب مرتبط
1 از 79

در حال حاضر شیرآلات استیل و شیرآلات سفید هر دو از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین شیرآلات ایرانی هستند. به‌طبع هر یک از آن‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی می‌باشد که موجب ترجیح یکی بر دیگری توسط مصرف کننده شده است. از این رو در ادامه شیرهای استیل و سفید را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شیرآلات سفید

شیرآلات سفید از جدیدترین و زیباترین انواع شیرآلات است که توانسته متقاضیان و مصرف کنندگان بسیاری را به زیبایی و خاص بودن خود جذب کند. عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که مزیت آن‌ها تنها مربوط به ظاهر است. در حالی که نوع ساخت و آبکاری شیرآلات سفید رنگ باعث ایجاد ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی شده است که به تمایز نسبت به سایر محصولات منتهی می‌شود.

این شیرهای بهداشتی سفید رنگ با انواع اجناس چینی، سرب خشک، پلاستیکی و آلیاژ برنج تولید شده‌اند. البته نمی‌توان گفت که مزایا و ماندگاری این نوع شیر با تمامی اجناس امکان‌پذیر است. بلکه تنها یک جنس به عنوان بهترین متریال برای ساخت شیرآلات سفید خواهد بود.

جنس چینی: شیرآلات سفید رنگ با جنس چینی قابل اعتماد نیستند و امکان آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. در واقع پس از مدت کوتاهی استفاده، ترک خوردن و لب پر شدن این نوع جنس امکان‌پذیر خواهد بود.

جنس سرب خشک: این جنس برای ساخت شیرآلات سفید رنگ به عنوان جنس استانداری محسوب نمی‌شود. به عبارتی دیگر تماس آب با سرب خشک شیر بهداشتی نخواهد بود و در نتیجه برای سلامتی انسان ضرر خواهد داشت.

جنس پلاستیکی: این جنس برای استفاده در تولید شیرآلات بهداشتی و به خصوص شیرآلات سفید پیشنهاد نمی‌شود. چرا که پلاستیک در برابر آب داغ یا آب سرد واکنش مناسبی نشان نمی‌دهد و به سرعت آسیب خواهد دید.

جنس آلیاژ برنج: این جنس برای ساخت هر گونه از شیرآلات بهداشتی به ویژه شیرآلات سفید، بهترین جنس به شمار می‌رود. این نوع محصولات از ماندگاری بالایی برخوردار است و برای سلامت انسان مضر نخواهد بود.

ویژگی‌های شیرآلات سفید

شیرهای سفید رنگ دارای مزایا و ویژگی‌های مهمی هستند که اطلاع از آن‌ها به انتخاب مطمئن میان شیرآلات سفید و شیرآلات استیل کمک خواهد کرد. مهمترین این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ظاهری خاص: شیرآلات سفید دارای رنگی خنثی هستند که امکان هماهنگی آن‌ها را با انواع دکوراسیون به وجود می‌آورد. البته پیشنهاد می‌شود که به دلیل مدرن بودن در دکوراسیون‌های مدرن و مینیمال مورد استفاده قرار گیرد. همچنین رنگ سفید آن به آسانی با سایر لوازم سرویس بهداشتی و آشپزخانه همخوانی پیدا می‌کند.
  2. نشان ندادن لکه‌های آب: شیرآلات سفید رنگ لکه‌های آب و اثرات انگشت را به طور واضح نشان نمی‌دهد. به زبان ساده، چنین لکه‌هایی روی این محصولات توی ذوق نخواهد زد. پس به‌طبع نظافت و تمیز کردن آن‌ها به آسانی انجام خواهد شد.
  3. تنوع بالا: تقریباً تمامی برندهای معتبر از جمله شیرآلات کاویان این شیرهای بهداشتی را هم در میان تولیدات خود قرار داده‌اند. در نتیجه امکان خرید شیرآلات سفید قیمت مناسب یا حتی گران قیمت وجود خواهد داشت.
  4. پاکیزگی: عدم نشان دادن لکه‌ها و رنگ سفید این شیرآلات ساختمانی حس تمیزی و پاکیزگی را القا می‌کند.
  5. ماندگاری: شیرآلات سفید رنگ درست مانند هر محصول سفید دیگری تکراری و قدیمی نخواهد شد. در نتیجه از ماندگاری بالایی بهره‌مند است.

می‌توان از این موارد به عنوان اصلی‌ترین دلایل برای خرید شیرآلات سفید رنگ یاد کرد.

شیرآلات استیل

شیرآلات استیل از جنس استنلس استیل (Stainless Steel) یا به زبانی ساده از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. این جنس برای محیط‌های آبی از جمله شیرآلات کاربرد بسیاری دارد و به‌طبع در برابر خوردگی مقاومت زیادی نشان می‌دهد.

شیرآلات استیل با حداقل ۱۱ درصد کروم و چند آلیاژ دیگر از جمله نیکل ترکیب و ساخته می‌شود. ضمناً در سطح بین‌المللی به عنوان یک ماده استاندارد و بهداشتی به حساب می‌آید. پس خرید آن یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

ویژگی‌های شیرآلات استیل

شیرآلات استیل و شیرآلات کروم از گذشته تاکنون به عنوان رایج‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. چنین خصوصیاتی موجب رواج و محبوبیت این محصولات شده است:

  1. رنگ مناسب: رنگ نقره‌ای مانند شیرآلات استیل یک رنگ مناسب برای به‌کارگیری در انواع دکوراسیون مدرن و سنتی است. از این رو در همه اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. قیمت به صرفه: با در نظر داشتن بهداشت چشمگیر این محصولات می‌توان گفت قیمت شیرآلات استیل کاملاً مقرون به صرفه است.
  3. بهداشت بالا: جنس استنلس استیل مورد استفاده در ساخت و تولید این شیرها مواد مضری آزاد نمی‌کند. به‌طبع می‌توان در خصوص سلامتی و بهداشت به آن‌ها اطمینان کامل داشت.
  4. تنوع در طرح: بسیاری از بهترین برندهای شیرآلات ایرانی به تولید این شیرآلات پرداخته‌اند. در نتیجه امکان خرید شیرآلات استیل با طرح و مدل دلخواه وجود دارد.

مجموعاً این ویژگی‌ها شیرآلات استیل را به خوبی شرح می‌دهد.

شیرآلات سفید بهتره یا استیل؟

به تمامی موارد مهم در خصوص انتخاب بین شیرآلات سفید یا استیل پرداختیم. در واقع هر دوی آن‌ها از محصولات بهداشتی، مطمئن، زیبا و قابل‌اعتماد هستند. پس انتخاب از میان این دو محصول یک انتخاب شخصی است که باید بر اساس موارد مطرح شده، سلیقه و نیاز مصرف کننده انجام شود.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X