قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

معرفی کتاب خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی(چگونه خانواده من خطرناکترین مرد جهان را پدید آورد)

کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی
0 210

او فردی پیچیده و حتی فراتر از آن، دیوانه‌ای خطرناک است.

مری ترامپ کیست؟

مری لی ترامپ (متولد 3 مه 1965) روانشناس ، بازرگان و نویسنده آمریکایی است. او خواهرزاده رئیس جمهور دونالد ج. ترامپ است. کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی نوشته وی توانست فروش بیش از یک میلیون نسخه را پشت سر بزارد. مری معتقد است که پدر ترامپ دلیل اصلی مرگ پدرش میباشد و در انتخابات 2016 آمریکا هم او به مردمی که به دونالد ترامپ رای میداند هشدار داد و گفت او خطر ناک ترین مرد جهان است.و در زمان انتخابات هم وی برای اینکه مانع انتخاب شدن دونالد ترامپ بشود گزارش جامعه ای که از تخلفات مالیاتی دونالد ترامپ را منتشر کرد و مدعی شد دونالد ترامپ در بیان درآمد مالی خود اغراق میکند.

ریشه اختلافات مری ترامپ چیست؟

بیش از این نیز خانواده ترامپ در کنار مری نسبت به میزان ارثی که برای آنها باقی مانده بود به دادگاه شکایت کردند و ادعا داشتند که دونالد ترامپ در متن وصیت نامه دست برده تا سهم بیش تری را از آن خود کند .و در کتاب نیز میخوانیم که دونالد ترامپ پدرش را که دچار بیماری فراموشی شده است به شدت مورد تمسخر و تحقیر قرار میداده است.

خانواده ترامپ
خانواده ترامپ

در کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی چی میخوانیم؟

مری ترامپ در این کتاب سعی در بیان این دارد که چگونه شخصیت دونالد ترامپ شکل گرفته است او در کتاب بیان میکند که پدر بزرگش نسبت به فرزندان خود مهر و توجه نداشت و تنها به فرزند بزرگ خود به سبب آنکه به وی ارث و میراث میرسد توجه میکرده اما همین رفتار سبب این شد که شخصیت دونالد ترامپ یک شخصیت خشن باشد.مری معتقد است که پدر بزرگش به سبب زورگویی نگذاشت پدرش به رشته مورد علاقه خود یعنی خلبانی بپردازد بلکه فرد ترامپ دوست داشت پسرش را مدیر املاک خود کند اما ناتوانی پدرش در این کار باعث شد تا مدیریت املاک بدست ترامپ باشد و پدرش به سبب اعتیادی که به الکل داشت تنها زمانی که مری 16 سال داشت فوت کرد.اما خود دونالد ترامپ بارها در مصاحبه های خود بیان کرده است به سبب از دست دادن برادرش قوانین سفت و سختی جهت استفاده از مشروبات الکلی و مبارزه در این راه قرار میدهد.

 کس دیگری هم هست که این چرندیات را باور کند که او مردی خودساخته است؟ تا به حال چه کاری را خودش به تنهایی به پایان رسانده است؟

کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

اتهامات مری ترامپ به  دونالد ترامپ ؟

مری ترامپ در کتاب خود میگویید شخصیت ترامپ نتیجه رفتار های ناسالم و غلطی است که در خانواده اش رواج داشته است و او اتهاماتی را در این راه به ترامپ میزند.

  • بزرگ ترین اتهام مری به ترامپ اتهام تقلب ترامپ میباشد. او میگویید دونالد ترامپ فرد دیگری را به جای خود میفرستاد تا به جای او در امتحانات دانشگاه شرکت کند . این اتهام از این جهت اهمیت دارد که ترامپ بارها به کسب مدرک خود از دانشگاه پنسیلوانیا افتخار کرده است و آن را یکی از مهم ترین افتخارات زندگیش اش میداند.
  • همانطور که گفته شد مری معتقد است پدر ترامپ مصوب اصلی مرگ پدرش است به دلیل اینکه به علایق و سلایق او احترامی نمیگذاشت و دونالد ترامپ بارها شاهد تحقیر شدن برادرش توسط پدرش بود و از این امتیاز استفاده کرد تا مانند پدر مری با فرد رفتار نکند.
  • معرفی کتاب شدن اثر میشل اوباما
دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

شرارت دونالد تجلی همان ترسی است که تمام عمر از آن فراری بوده است.

اما تمامی این اتهامات نظیر رفتار بد پدر دونالد ترامپ با پسرش و تقلب دونالد ترامپ در دانشگاه از سوی کاخ سفید تکذیب شد.

کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی، اثر مری ترامپ با رویکردی روانشناختی به تحلیل ریشه‌های کودک و خانوادگی خانوادۀ ترامپ می‌پردازد. مری ترامپ برادر زادۀ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را جامعه ستیز و دچار ناهنجاری‌های متعدد معرفی می‌کند. بدین ترتیب که جو خانوادگی و مناسبات والدین با کودکان را از نوع بیمارگونه معرفی می‌کند و تمام رفتارهای فرزندان را مبتنی بر رابطۀ سخت و نامهربانانۀ پدر معرفی می‌کند. تشنج در مناسبات خانوادگی خود را در همۀ کردارهای فرزندان، از جمله دونالد ترامپ، متجلی می‌کند. ترامپ زاده ی خانواده‌ای است که مناسبات میان اعضای آن نه بر حسب عشق که بر حسب برنده و بازنده استوار است. نطفۀ هر هیولایی در کودکی ریشه دارد.

نوشته پشت کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

حاشیه کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی

ترامپ پس از شکایت از این کتاب هم نتوانست مانع چاپ آن شود. دادگاه در نهایت رای به چاپ شدن این کتاب داد.اما انتشار این کتاب در کنار کتاب جان بولتون آن هم در آستانه انتخابات آمریکا توانست تاثیری بسیار منفی در دیدگاه برخی از مردم بگذارد و انتشار این کتاب هفته ها تیتر اول رسانه های آمریکا بود و در نهایت توانست فروش بیش از یک میلیون جلد را پشت سر بگذاد.

  • مشخصات کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی
  • انتشارات:نشر نگاه
  • مترجم:محمد خجسته
  • تعداد صفحه:280
  • جلد:شومیز

خرید کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی با تخفیف ویژه

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X