قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کتاب شازده کوچولو

1 18,198

شازده کوچولو، نخستین بار در ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد و با ترجمه به بیش از ۳۰۰ زبان دنیا، به عنوان یکی از محبوب ترین کتابهای تاریخ محسوب میشود. در این داستان
اگزوپری» با ارائه ی تصویری کودکانه، به بیان و شرح فلسفه خود از دوست داشتن، عشق و هستی می پردازد. اگزوپري با خلق پسرکی کوچک از اخترک ب ۶۱۲، در مقام پرسشگر، به بسیاری از سوالات کودکان و نوجوانان پاسخ میدهد . مسافر کوچولو از ستاره و گل سرخی که دارد صحبت می کند و این که چقدر این گل را دوست دارد. … شازده کوچولو در دل گفت: «گل من فانی است و جلوی دنیا برای دفاع از خودش جز | چهارتا خار هیچی ندارد و آن وقت مرا بگو که او را توی اخترکم، تک و تنها رها کرده ام. » |

بیوگرافی آنتوان دوسنت اگزوپری

آنتوان دوسنت اگزوپری نویسنده ، شاعر ، اشراف ، روزنامه نگار و هوانورد پیشگام فرانسوی بود. وی برنده چندین جایزه عالی ادبی فرانسه شد و همچنین برنده جایزه ملی کتاب ایالات متحده شد.  او بیشتر بخاطر رمان شازده کوچولو (شاهزاده کوچک) و به خاطر نوشته های که در  حوزه هوانوردی نوشت شناخته شده است.او در طول عمر خود نزدیک به 10 کتاب را نوشته است و در کنار آن  در ارتش فرانسه نیز خدمت کرده است. او کتاب شازده کوچولو را در سن 42 سالگی نوشت و این کتاب ابتدا در آمریکا چاپ شد و در کتاب شازده کوچولو خواهیم یافت که این کتاب بخش ها، برداشت ها و برش هایی از زندگی اوست.

مرتبط-دانلود کتاب1984

آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری

معرفی کتاب شازده کوچولو

در سال ۱۹۳۵، هواپیمای سنت اگزوپری، که برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون تلاش می‌کرد، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان‌جا فرود آمد.همین سانحه دستمایه نگارش کتاب شازده کوچولو شد.این رمان  کلاسیک ماندگار داستان یک شاهزاده کوچک  بی نامی است که از یک سیارک ناشناخنه به اسم  B-612 آمده است  را روایت می کند که یک خلبان هواپیما در صحرا با آن روبرو می شود. خلبان سرگردان هزاران مایل دور تر از محل زندگی انسان ها هواپیمایش سقوط کرده است. او باید هواپیمای خود را قبل از تمام شدن سوخت هواپیما و منبع آبی که دارد تعمیر کند و به طرز حیرت انگیزی ، آنجا که در وسط ناکجاآباد است  خلبان با یک پسر کوچک روبرو می شود ، پسری  پوشیده از چکمه های بلند و شنل بلند و سلطنتی و ادعا می کند که یک شاهزاده کوچک از دنیای دیگر است.

روباه:انسان‌ها این حقیقت را فراموش کرده‌اند، اما تو نباید فراموشش کنی. تو تا زنده‌ای نسبت به چیزی که اهلی کرده‌ای مسئولی!

کتاب شازده کوچولو

شازده کوچولو در طول مدت حضور در کویر ، برای خلبان تعریف می کند که چگونه توانسته دنیای کوچک سیارک B-612 خود را ترک کند و سرانجام به سیاره زمین راه یابد. شازده کوچولو درباره شخصیت هایی که در طول سفر با آنها ملاقات کرده داستانهایی تعریف می کند ، از پادشاه تنهای که ادعای همه ستاره های آسمان را دارد ، تا جغرافی دان که چیزی از جهان های اطراف خود نمی داند جز آنچه در کتاب ها می خواند. زمانی که شازده کوچولو سرانجام زمین را ترک می کند ، او با گیاهان و حیوانات و همچنین با مردم صحبت کرده است و درسهایی که در این راه آموخته است در نهایت این داستان ها بر هیچکس جز خلبانی که با او ملاقات کرده است تاثیر نگذاشته است.

دانلود کتاب کیمیاگر

شبانگاهان که به‌آسمان پرستاره می‌نگری، آن‌ها به‌تو تعلق دارند، گوئی ستاره‌ها می‌خندند، چون من روی یکی از آن ستاره‌ها زندگی می‌کنم، روی یکی از آن ستاره‌های خندان. ستاره‌ها فقط به‌تو تعلق دارند، همان ستاره‌هایی که می‌توانند بخندند.

کتاب شازده کوچولو

چه چیزی را از کتاب شازده کوچولو ممکن است دوست داشته باشیم؟

تمرکز اصلی داستان بر  علاقه بیشتر افراد بزرگسال به  مسائلی است که اهمیت آنها در زندگی بسیار کم است ، که شازده کوچولو نمی تواند  آنها را درک کند. داستان نشان می دهد که چگونه بیشتر افراد بزرگسال از چیزهای ساده زندگی مانند دوستی ، عشق و زیبایی جهان غافل می شوند زیرا آنها بیش از حد به کسب ثروت و قدرت مشغول شده اند. آنها فریب می خورند که باور دارند ارقام یا پول داشتن مهم است ، اما زندگی آنها معنایی ندارد.آنچه که ما در مورد “شازده کوچولو” بیشتر دوست خواهیم داشت این پیام  اصلی کتاب  است:

فقط با قلب است که فرد می تواند به درستی ببیند ، آنچه ضروری است برای چشم قابل مشاهده نیست.

کتاب شازده کوچولو

این به خواننده می آموزد که مهم است که برای درک واقعی چیزی به مفاهیم درونی آن توجه کرد ، کاری که اکثر مردم در انجام آن موفق نمی شوند زیرا فقط به ارزش واقعی  و بیرونی چیزی علاقه دارند ، همانطور که در ابتدای داستان نشان داده شد. این یک پیام بسیار مهم برای درک هر کودک یا بزرگسالی است ، که در  کتاب  شازده کوچولو بسیار بیان داده شده است.

دانلود کتاب سرباز خوب

شازده کوچولو پرسید : از کی اوضاع بهتر میشه؟
روباه گفت : از وقتی بفهمی همه چیز به خودت بستگی داره !

کتاب شازده کوچولو

چرا باید کتاب شازده کوچولو را بخوانیم؟

از زمان انتشار اولین بار در سال 1943 ، داستان آنتوان دو سنت اگزوپری در مورد شاهزاده کوچکی با ایده های بسیار بزرگ به بیش از دوازده زبان ترجمه شد و در سراسر جهان توسط خوانندگان در هر سنی مورد استقبال قرار گرفت. تصاویر ساده سنت اگزوپری ، متن داستان بسیار ساده و بدون ریتم و قافیه حفظ می شود ، اما تخیل و بلوغ داستان خواننده را علاقه مند می کند. همراه با استفاده از نقاشی توسط نویسنده برای کمک به خواننده در تجسم برخی از مفاهیم کتاب خواننده را ترغیب میکند که کتاب را تا آخر و شاید چند بار دیگر هم بخواند! نویسنده در مقدمه کتاب  به خوانندگان خود یادآوری می کند که “همه بزرگسالان یک بار کودک بودند”.

اقتباس از کتاب شازده کوچولو

بر اساس کتاب شازده یک کارتون در سال 2015 ساخته شده است.

شازده کوچولو و روباه
شازده کوچولو و روباه

دانلود کتاب شازده کوچولو با ترجمه احمد شاملو

دانلود رایگان نسخه صوتی کتاب شازده کوچولو با صدای احمد شاملو

خرید نسخه فیزیکی کتاب شازده کوچولو

در ادامه چند قاچ از کتاب را میخوانیم.🍉

تو خودت را محاکمه خواهی کرد. این دشوارترین کار است.
محاکمه خود از محاکمه دیگران مشکل‌تر است. تو اگر توانستی درباره خود درست قضاوت کنی قاضی واقعی هستی

شازده کوچولو گفت:
آدم‌ها در قطارهای تندرو می‌چپند ولی نمی‌دانند پی چه می‌گردند…!

شازده کوچولو پرسید:
دوست داشتن بهتره یا دوست داشته شدن؟
روباه جواب داد:
کدوم یکی برای پرنده مهمتره؟
بالِ چپ یا بال راست؟

محاکمه کردن خود از محاکمه کردن دیگران خیلی مشکل تر است. اگر توانستی در مورد خودت قضاوت درستی بکنی معلوم می شود یک فرزانه ی تمام عیاری.

شازده کوچولو پرسید:
دوست داشتن بهتره یا دوست داشته شدن؟
روباه جواب داد:
کدوم یکی برای پرنده مهمتره؟
بالِ چپ یا بال راست؟

 

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 4

1 نظر
  1. دشتي می گوید

    اگه تمام مردم دنيا فقط يكبار اين كتاب رو بخونن قطعا جهان خيلي بهتر ميشه شايد حتي جنگها متوقف بشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X