قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

تفاوت انواع پکیج با آب گرم کن

0 17

تفاوت پکیج و آبگرمکن از مهم‌ترین موضوعاتی است که معمولاً خریداران این موضوع را مورد سوال قرار می‌دهند. از این رو در این مقاله قصد داریم به مهمترین تفاوت های کاربردی بین پکیج و آبگرمکن بپردازیم.

پکیج و آبگرمکن دستگاه هایی هستند که به منظور تامین آب گرم در داخل واحد مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. آبگرمکن ها به این صورت عمل می کنند که آب سرد ورودی را از طریق مشغل، گرم نموده و آب گرم وارد لوله های داخل ساختمان می شود. آب گرم تولید شده در حمام، دستشویی، آشپزخانه که به آب گرم نیاز دارند، منتقل می شود. آبگرمکن ها به طور کلی در دو نوع شمعک دار و بدون شمعک تولید می شوند و هر یک از آنها معایب و محاسن خاص خود را دارند.

کدامیک خرید مناسب تری هست

پکیج های دیواری نیز همانند آبگرمکن ها وظیفه تولید آب گرم در داخل ساختمان را دارند اما مزیت عمده ای نسبت به آبگرمکن ها در پکیج های دیواری دیده می شود که علاوه بر آنکه می‌توانند آب گرم مورد نیاز را در داخل ساختمان تامین کنند به منظور گرم کردن فضای داخل ساختمان نیز قابل استفاده هستند. بنابراین ضرورت به استفاده از بخاری در صورت نصب کردن پکیج های دیواری از بین می رود. اما در صورت نصب کردن آبگرمکن به منظور گرم کردن فضای داخل ساختمان باید حتما از بخاری نیز استفاده کرد.

با توجه به مزیت های پکیج دیواری به صورت مداوم نحوه عملکرد آنها نیز ارتقا داده شده و از طریق برد داخل پکیج دیواری انواع خطاهایی که برای پکیج رخ داده به کاربر نمایش داده می شود. پکیج های دیواری با دریافت آب سرد از طریق مشعل آب را به خوبی گرم نموده و با استفاده از لوله کشی های داخل ساختمان آب گرم به حمام، دستشویی و آشپزخانه منتقل می شود.

خرید بهترین پکیج و آب گرم کن

مطالب مرتبط
1 از 78

علاوه بر این آب گرم تولید شده در داخل پکیج لوله کشی های داخل ساختمان که مخصوص گرم کردن فضای داخل ساختمان هستند نیز منتقل می شود. لوله کشی ها به رادیاتور های متصل هستند که در هر اتاق موجود از طریق رادیاتور دمای آب گرم به فضای داخل ساختمان منتقل می شود و در نتیجه فضای ساختمان گرم می‌شود و از سوی دیگر آب داخل رادیاتور ایران رادیاتور که گرمای آن گرفته شده مجدداً به داخل پکیج هدایت می‌شود تا مجدداً گرم شود. برای خرید و مشاوره برای انتخاب مناسب ترین آب گرم کن برای منزل خود میتوانید از سایت تاسیس پلاس اقدام کنید.

مهم ترین تفاوت های بین پکیج های دیواری و آبگرمکن ها

  • از آنجا که پکیج های دیواری علاوه بر تولید آب گرم امکان تامین گرمایش مورد نیاز ساختمان را نیز فراهم می کنند از این رو استفاده از آنها منطقی تر به نظر می رسد
  • اگرچه به نظر می رسد قیمت پکیج ها بالاتر از قیمت آبگرمکن می باشند اما با توجه به اینکه در صورت استفاده از آبگرمکن حتماً باید از بخاری برای گرم کردن ساختمان استفاده کرد، بنابراین از نظر میزان هزینه نیز استفاده از پکیج مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • استفاده از پکیج های دیواری سبب می شود واحد های مختلف ساختمان از یکدیگر کاملا مستقل شده و تامین آب گرم هر یک از واحد ها در داخل آن ها صورت پذیرد
  • تعمیر پکیج در مقایسه با آبگرمکن ها و یا موتورخانه ها بسیار آسان تر بوده تا جایی که در نمونه های جدید پکیج های تولیدی انواع خطاهایی که دستگاه با آن مواجه می شود به کاربر با علامت خاصی نمایش داده شده و بنابراین در برخی از موارد که مشکل فنی چندان پیچیده نباشد کاربران با تخصص های پایین نیز می توانند پکیج را راه اندازی نمایند.

انتخاب بهترین پکیج و انتخاب بهترین آبگرم کن

ایمنی های لازم

  • به منظور افزایش طول عمر پکیج خود باید حتماً از رسوب گیر املاح موجود در آب استفاده کنید و به صورت دوره ای باید پکیج خود را سرویس نمایید.
  • در صورت استفاده از آبگرمکن در مکانهایی که آب آنها با املاح زیادی همراه است استفاده از رسوب گیر آبگرمکن حتماً توصیه می شود به صورت دوره‌ای انجام سرویس دوره ای منجر به افزایش طول عمر آبگرمکن خواهد شد
  • هر دو وسیله پکیج دیواری و آبگرمکن سبب می شوند که هوای داخل ساختمان خشک شود از این رو چنانچه کودک در داخل ساختمان دارید به شما توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از خشک شدن و همچنین سنگین شدن هوای داخل ساختمان به صورت دوره ای و منظم برای مدت کوتاهی پنجره را باز کرده تا هوای تازه وارد ساختمان شود.
  • ویژگی مشترک پکیج دیواری و آبگرمکن آن است که هر دو وسیله را می توان در واحدهای کوچک ساختمانی نیز استفاده نمود و از مزیت های هر دستگاه آن است که فضای کمی را اشغال می کند اما این نکته را باید به خاطر سپرد که استفاده از پکیج های دیواری در محیط های کمتر از ۶۰ متر مربع مجاز نیست
  • تفاوت دیگری که بین پکیج دیواری و آبگرمکن وجود دارد آن است که پکیج های دیواری علاوه بر گاز از برق نیز استفاده می کنند از این رو اگر در مکانی که قصد استفاده از پکیج یا آبگرمکن را دارید اگر به دفعات در طول روز و یا در زمان های نزدیک به هم برق قطع می شود توصیه ما بر آن است که حتماً از آبگرمکن استفاده کنید

در این مقاله ما پکیج ها و آبگرمکن ها، ویژگیها و مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار دادیم تا شما خریداران محترم بتوانید انتخاب مناسبی برای گرمایش منزل خود داشته باشید. برای خرید پکیج ایران رادیاتور و خرید پکیج بوتان و انتخاب بهترین پکیج برای منزل خود با کارشناسان سایت تاسیس پلاس تماس حاصل فرمایید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X