قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

بهترین مدل های میز ناهار خوری کلاسیک

0 60

در این مقاله قصد داریم در خصوص یکی از شاخصه های یک خانه ی زیبا و اصولی صحبت کنیم. استفاده از میز ناهار خوری کلاسیک می تواند دکوراسیون خانه ی شما را به طور کلی تغییر دهد.

میز ناهار خوری کلاسیک شاید مناسب برای تمامی خانه ها نباشد اما می توان با به کار بردن یک سری از نکات در فضاهای کوچک نیز از این نوع میز استفاده کرد و از زیبایی های آن لذت برد.

مطالب مرتبط
1 از 78

اگر بتوانید یک فضای خاص را برای قرار دادن میز ناهارخوری خود انتخاب کنید می توانید جلوه ی زیبایی را به فضای منزل خود دهید.

البته لازم به ذکر است که استفاده از میز ناهار خوری کلاسیک برای متراژهای بسیار پایین مناسب نبوده و به کوچک شدن فضای شما منجر خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب میز ناهار خوری کلاسیک:

اگر قصد انتخاب این نوع میز را برای منزل خودتان دارید به نکاتی از قبلی:

  • سبک دکوراسیون: سبک دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین نکاتی است که برای انتخاب وسایل منزل باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • اگر دکوراسیون منزل شما به سبک روستیک و کلاسیک است این نوع میز کاملا مناسب منزل شماست و جلوه ی بسیار زیبایی را به فضای شما خواهد داد.
  • محل قرار گیری میز ناهار خوری: بهتر است محل قرار دادن میز ناهار خوری خود را از بین گزینه های اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق غذاخوری انتخاب کنید. بهترین گزینه را متناسب با سلیقه و فضای منزل خود برگزینید.

  • متریال(جنس) میز ناهارخوری: این نوع میزها معمولا از جنس چوب راش هستند و برای ایجاد هماهنگی بین فضای منزل شما و میز ناهار خوری خریداری شده باید نهایت دقت و ظرافت را به کار بگیرید.
  • طرح و مدل میز: طرح میز خریداری شده و شکل هندسی آن تا حد زیادی به سلیقه ی شما و متراژ فضا بستگی دارد. البته در انتخاب طرح های میز مورد نظر، میز ناهار خوری کم جا و دایره ای بیشترین انتخاب در بین سایر طرح ها است.
  • نوع صندلی و میزان راحتی آن: صندلی های میز ناهارخوری یکی از مهم ترین فاکتور های اثرگذار بر روی کیفیت میز ناهارخوری است. اگر صندلی های میز شما به اندازه ی کافی راحت نباشد، حتی در صورت پرداخت هزینه های هنگفت، شما انتخاب درستی نداشته اید و حس راحتی را در زمان استفاده از میز خود نخواهید داشت.

نکات چیدمان میز ناهارخوری کلاسیک:

از آن جایی که میز ناهارخوری معمولا در فضاهای پر رفت و آمد قرار می گیرد، رعایت نکاتی در خصوص قرار گیری آن می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

برای قرار گرفتن میز ناهار خوری باید در وهله ی اول به :

▪  تعداد نفراتی که قرار است در فضا قرار بگیرند. اگر میز ناهارخوری خود را در فضایی کوچک قرار دهید و تعداد نفرات بالایی در آن فضا رفت و آمد کنند، هرج و مرج به وجود آمده و کوچک بودن فضا همه را کلافه خواهد کرد.

▪ اگر میز ناهار خوری شما از نوع کلاسیک است بایستی در فضای مورد نظر از المان های کلاسیک نظیر جاشمعی، شومینه، لوستر های زیبا و فاخر استفاده کنید. البته لزوما استفاده از میز ناهارخوری کلاسیک منوط به استفاده کردن از این وسایل نیست. اما اگر می خواهید بیشترین اثر گذاری و زیبایی را داشته باشید از توجه به جزئیات غافل نشوید.

▪ رنگ های مورد استفاده در این نوع فضاها معمولا رنگ های: طلایی، قهوه ای، آبی، زرد و سبز است، که احساس لوکس بودن را به بیننده منتقل می کند و بیشترین هارمونی را با میز ناهارخوری کلاسیک و ابزار به کار برده در آن جا دارد.

▪ بهترین فضا برای قرار گیری میز ناهار خوری فضایی است که از هر طرف یک الی یک و نیم متر باز باشد تا افراد بتوانند به راحتی عبور کنند و همچنین صندلی های میز به راحتی جا به جا شود.

همچنین اگر به دنبال یک میز ناهار خوری 4 نفره کم جا با قیمت مناسب هستید میتوانید از سایت دهکده چوب دیدن فرمایید.

▪ میز ناهارخوری گرد انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک است. اگر فضای کوچکی دارید و تمایل به استفاده از میز کلاسیک دارید بهترین گزینه برای شما میز ناهار خوری گرد است. ولی در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از میز ناهارخوری گرد تعداد نفرات کمتری را می توانید در آن فضا جای دهید ولی همچنان می توانید فضای کلاسیک خود را داشته باشید.

▪ به روشنایی فضا به خصوص در بالای میز ناهارخوری توجه داشته باشید. برای این منظور می توانید از لوستر هایی درست در بالای میز ناهارخوری استفاده کنید که نور مورد نیاز فضا را تامین کند. البته توجه داشته باشید که میزان نور کاملا سلیقه ای است ولی سعی کنید فضا را بیش از حد روشن و یا بیش از اندازه تاریک نکنید زیرا افراط در استفاده از نور و یا کمبود نور می تواند از دلنشین بودن فضا بکاهد.

▪برای تامین نور فضا می توانید از چراغ های دیواری نیز استفاده کنید که علاوه بر تامین کردن نور می تواند از نظر زیبایی نیز کاربرد داشته باشد.

استفاده از فرش را دست کم نگیرید. زیرا استفاده از فرش علاوه بر اینکه می تواند به تنهایی زیبایی داشته باشد، زیبایی میز ناهار خوری کلاسیک شما را نیز دو چندان کرده و در کل فضا را زیباتر نشان می دهد. فرشی که برای زیر میز ناهار خوری استفاده می کنید بهتر است از هر طرف در حدود یک متر طول بیشتری داشته باشد.

نکته مهم در خصوص میز های ناهار خوری کلاسیک خاص

ایجاد هارمونی با میز های ناهار خوری کلاسیک، به دلیل تنوع بیشماری که پیدا کرده اند، بسیار راحت است و گزینه های بسیاری پیش روی شما خواهد بود. به عنوان مثال میزهای ناهاری امروزه دارای نیمکت ها و صندلی های دو نفره خاصی هستند که می توانید آن ها را به صورت تکی نیز در فضاهای مورد نیاز استفاده کنید. استفاده از نیمکت ها به خصوص برای میز هایی که دارای ارتفاع زیادی هستند توصیه می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا در خصوص میز های ناهارخوری کلاسیک اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. زیرا استفاده از میز ناهاری در فضای مناسب مستلزم رعایت کردن نکات بسیار جزئی است که رعایت کردن هر یک از آنها می تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی بر روی فضای شما داشته باشد.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X