قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

آلاچیق مناسب برای روف گاردن

0 72

همه ی ما روف گاردن یا گرین روف را شنیده ایم. به فضاهای سبزی که در سطوح بالای ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی برای پناهگاه، تولید غذا، سایه، تفریح و … روف گاردن می گویند. چنین باغ هایی در مقیاس بزرگ می توانند بر آب و هوا و محیط زیست منطقه تاثیر مثبت بگذارند. ایجاد آلاچیق چوبی برای روف گاردن جذابیت خاص و فوق العاده ای به محیط پشت بام شما می دهد.

مطالب مرتبط
1 از 78

بهترین مزیت آلاچیق محافظت از شما در برابر آفتاب است، علاوه بر آن برای ایجاد یک محل زندگی راحت در فضایی باز استفاده می شود. آلاچیق ها انواع مختلفی دارند در حال حاضر، اکثر آن‌ها سقف دارند و می‌توانند به صورت مستقل باشند و یا اینکه به خانه متصل شوند.

آلاچیق چیست انواع مختلف آن برای روف گاردن

آلاچیق سازه ای است که در فضای باز ساخته و با بوته و گل احاطه می شود و برای پوشاندن قسمتی از روف گاردن استفاده می شود. آلاچیق ها متشکل از ستون هایی است که از سقف باز، تیرها و تیرچه ها پشتیبانی می کند. آلاچیق ها می توانند در اشکال و اندازه های مختلف ساخته شوند. هر چند هیچ نقشه ی مشخصی برای شکل ظاهری آلاچیق وجود ندارد.

بهتر است که نوع و طرح آلاچیق ها را بر اساس سبک طراحی روف گاردن انتخاب کنید. به طور کلی از نظر شکل آلاچیق ها در انواع : مربع ، دایره ، مستطیل و چند ضلعی وجود دارند و با استفاده از مصالح مختلفی مانند : فلزی ، چوبی و شیشه ای یا ترکیبی از دو یا چند مصالح ساخته می شوند.

آلاچیق ها فرصت مناسبی به شما می دهند که از فضای زیبای روف گاردن لذت ببرید. آلاچیق ها از نظر استحکام، هزینه و مواد مختلف برای ساخت متفاوت هستند. توجه داشته باشید که آلاچیق ها را می توان به صورت پیش ساخته آماده کرد و در محل مورد نظر قرار داد. در ادامه به انواع آلاچیق های مناسب برای روف گاردن اشاره خواهیم کرد.

آلاچیق پیش ساخته فلزی برای روف گاردن

اگر به دنبال یک آلاچیق مقاوم هستید و نمی خواهید حال و هوای آلاچیق روستایی داشته باشد نوع فلزی آن پیشنهاد می شود. هر چند که فلز مقاومت بالایی دارد اما باید مراقب باشید که زنگ نزند. برای جلوگیری از زنگ زدگی می توان گالوانیزه سازی و نگهداری منظم با درزگیرهای مناسب که حلوی زنگ زدگی را می گیرد، نام برد. از مزایای آلاچیق فلزی نسبت به نوع چوبی انعطاف پذیری بیشتر و وزن کمتر آن است.

آلاچیق پیش ساخته یو پی وی سی (UPVC) برای روف گاردن

آلاچیق UPVC در برابر آب و هوا مقاوم، مقاوم در برابر آتش، ضد حشره و موریانه هستند. این آلاچیق یک اتاق ایزوله آفتاب‌گیر است که دیوار و پنجره آن از جنس یو پی وی سی دو جداره بوده و سقف آن شیشه‌ای است. از آلاچیق یو پی وی سی می‌توان به عنوان استراحتگاه، گلخانه و چایخانه استفاده کرد.

آلاچیق سنگ و آجر در روف گاردن‏

ترکیب آجر و سنگ برای ساخت یک آلاچیق در روف گاردن می تواند فوق العاده و بی نظیر باشد. این آلاچیق ها ماندگاری بسیار بالایی دارند و در برابر آب و هوا و آتش مقاوم هستند. ساخت این آلاچیق ها به نسبت سخت است و بهتر است از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

آلاچیق پرگولا

آلاچیق های مدرن یا پرگولا بدون شک یکی از زیباترین مدل آلاچیق است که از ترکیب پروفیل های چوب پلاستیک به صورت افقی و عمودی ساخته می شوند. این آلاچیق ها از هر 4 طرف باز هستند و فضایی مناسب برای رشد گیاهان رونده مانند انگور ایجاد می کنند.

آلاچیق شیشه­ ای

آلاچیق شیشه ای یکی از پرطرفدارترین آلاچیق ها محسوب می شود. در این نوع آلاچیق ترکیب شیشه با متریال دیگر استفاده می شود و دارای یک اتاقک زیبا است. استفاده از این آلاچیق ها باعث ایجاد جلوه منحصربفرد می شود. این آلاچیق ها هم در فصل های گرم و سرد قابل استفاده هستند. فصول سرد به دلیل عایق مناسب می توان از آن لذت برد و در فصلهای گرم هم می توان درب و شیشه های آن را باز کرد.

آلاچیق با سقف چوبی برای روف گاردن

جدا از زیبایی طبیعی چوب و حس گرمایی که به ما انتقال می دهد آلاچیق با سقف چوبی مقرون به صرفه است و باعث می شود از ما در برابر گرمای تابستان و سرمای زمستان محافظت کند. شما می توانید طراحی های مختلفی را در ساخت آلاچیق چوبی به کار ببرید، مثلاً فقط سقف آن چوبی باشد یا بخواهید دور آن بسته باشد.

آلاچیق های پارچه ای

آلاچیق های پارچه ای که به آنها سازه های پارچه ای نیز گفته می شود برای فضای روف گاردن مناسب هستند. این نوع آلاچیق ها بسته به نوع پارچه و سازه می تواند ارزان یا گران باشد. برخی از روکش های پارچه ای آن از ما در برابر اشعه ماوراء بنفش حفاظت می کنند. همچنین باعث افزایش طول عمر مبلمان و کاهش گرما و نوری که از سقف آلاچیق نفوذ می کند، کمک می کند.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X