قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

همه چیز در مورد آزمون گوته زبان آلمانی

0 51

این مهم نیست که شما الان در چه سنی قرار دارید. شما در هر سن و سالی از زندگیتان باشید، میتوانید با اثبات توانایی های زبان آلمانی خود، مدرک این زبان را دریافت کنید.

انستیتو گوته آلمان ( Goethe-Zertifikat ) برای اینکه به مهارت های پایه‌ای زبان آلمانی متقاضیان اعتبار ببخشد، آزمون هایی را طراحی کرده و برای کودکان ۱۰ تا ۱۶ ساله
( به نام آزمون 1( Fit in Deutsch  و برای بزرگسالان بالای ۱۶ سال
( به نام آزمون( Start Deutsch 1  در نظر گرفته است.

مدرک این آزمون، به وسیله موسسه آموزش زبان آلمانی گوته تایید و در سطح بین المللی شناخته میشود. اعتبار این آزمون به صورت یک ساله است.

مطالب مرتبط
1 از 78

آزمون های ذکر شده مطابق با سطح A1  چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) است که در آن از متقاضیان زبان آلمانی سوالات ساده‌ای پرسیده می شود. در واقع برای قبول شدن در این آزمون ها، متقاضیان به دانش اولیه زبان آلمانی نیاز دارند. سوالات این آزمون ها شامل ارائه اطلاعات اولیه در مورد شرکت کننده و افراد دیگر می باشد. علاوه بر این، گفتگوها و متن های کوتاهی در مورد موضوعاتی که در محیط و یا در زندگی روزمره متقاضیان وجود دارد نیز به عنوان سؤال مطرح می شود.

مدرک زبان آلمانی A1 یک مدرک بسیار معتبر و مفید برای اثبات توانایی آلمانی شماست. اگر قصد دارید در آلمان، اتریش یا سوئیس کار یا تحصیل کنید، به این مدرک نیاز خواهید داشت. شما حتی برای ازدواج به این مدرک زبان آلمانی نیاز دارید. مدرک آلمانیA1  به طور کلی برای کاربردهای مختلف، از ادامه تحصیل گرفته تا کار و ازدواج مورد استفاده قرار میگیرد.

آزمون Fit in Deutsch1  چیست؟

این آزمون در واقع شواهد اضافی را برای دانش آموزانی که به دنبال پذیرش در دبیرستان ها یا دانشگاه های معتبر هستند ارائه می دهد. کودکان و نوجوانانی که در این آزمون شرکت می کنند از طریق چهار بخش شنیداری، درک مطلب، بیان شفاهی و نوشتن مورد ارزیابی قرار می گیرند.

بخش درک مطلب 20 دقیقه زمان دارد که در طی آن متقاضی باید توانایی خود را در درک متون کوتاه و پاسخ دادن به سوالات ساده نشان دهد. در قسمت متن که 20 دقیقه نیز به این قسمت تخصیص داده شده است، داوطلب باید به یک پیامک مانند ایمیل، کارت پستال یا آگهی جواب دهد.

در قسمت درک شنیداری، فایل های صوتی مختلف در مورد فعالیت های روزانه یا برنامه های رادیویی پخش می شود و سپس از متقاضی خواسته می شود تا در مدت 20 دقیقه به سوالاتی که شنیده است، پاسخ دهد. در نهایت نیز،  بخش بیان شفاهی وجود دارد که در طی آن متقاضی با معرفی خود و با پاسخ دادن به سوالاتی در مورد زندگی روزمره و مسائل رایج، مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد. مدت زمان این قسمت حدود 15 دقیقه است.

آزمون Start Deutsch 1 چیست؟

همانطور که قبلاً نیز گفتیم، همه آزمون های زبان آلمانی با هدف ارزیابی چهار مهارت اصلی متقاضیان هستند که عبارتند از:

۱.مهارت شنیداری ( Hören )

۲. مهارت خواندن ( Lesen )

۳. مهارت نوشتاری ( Schreiben )

۴. مهارت گفتاری ( Sprechen )

قسمت شنیداری آزمون

قسمت Hören یا شنیداری آزمون  Start Deutsch 1 آزمون مخصوص برای بزرگسالان، درست 20 دقیقه طول می‌کشد و در طی آن داوطلبان به فایل های صوتی گوناگون گوش میدهند. هر فایل 2 بار پخش در جلسه ارزیابی پخش میشود. قسمت اول این بخش مهارت برقراری ارتباط بین صدا و تصاویر شما را ارزیابی می‌کند.

دوره آمادگی آزمون B1

در بخش دوم، شرکت کننده زبان آلمانی باید با توجه به اطلاعاتی که می شنود، درست یا نادرست بودن عباراتی را که خواهد دید را مشخص کند. بخش سوم این آزمون نیز شامل 5 سوال است که دانشجویان باید برای آنها گزینه درست را انتخاب کنند. مهارت های ارزیابی شده در بخش شنیداری این آزمون شامل توانایی درک زبان آلمانی مقدماتی و ساده، تشخیص کلمات و عبارات رایج و همچنین درک دستورالعمل های بسیار ابتدایی و ساده است.

قسمت خواندن آزمون

قسمت خواندن یا ( Lesen ) ۲۰ دقیقه زمان دارد. در این قسمت باید دانشجویان شرکت کننده دو متن کوتاه را بخوانند و درستی یا نادرستی جملاتی را که در آینده برای شرکت کننده ها نشان داده میشود را مشخص کنند. همچنین با توجه به تصاویر و عکس هایی که برای متقاضی نمایش داده میشود، باید جملات صحیح و مناسب هر کدام را با تصویر مربوطه مطابقت دهد.

در قسمت خواندن، توانایی دانشجوی شرکت کننده در درک معنای متون ساده و کوتاه ارزیابی میشود و باید با خواندن این متون اطلاعات کافی را برای جواب دادن به سوالات را به دست آورد.

قسمت نوشتاری آزمون

شرکت کننده در قسمت نوشتاری یا Schreiben تقریباً 20 دقیقه وقت دارد و این قسمت از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول، متقاضی باید جاهای خالی یک متن غیررسمی را با توانایی و دانش آلمانی خود پر کند. در قسمت دوم نیز متنی به شرکت کننده ارائه می شود که با توجه به اطلاعات داده شده در آن متن، باید به سوالات داده شده، پاسخ تشریحی بدهد. در نظر داشته باشید که اشتباهات گرامری جزئی در این قسمت گنجانده نشده و به آنها نمره منفی داده نمی‌شود.

مهارت اصلی ارزیابی شده در این قسمت، توانایی نوشتن متن های ساده با به کار گرفتن عبارات رایج و کوتاه و همچنین تکمیل کردن فرم ها با استفاده از اطلاعات شخصی متقاضی میباشد.

قسمت گفتاری آزمون

در قسمت گفتاری یا ‏Sprechen که 15 دقیقه طول می کشد، قدرت تعامل کلامی اولیه متقاضی را با افرادی دیگر ارزیابی می‌کنند. در بخش اول این قسمت، متقاصی باید بتواند در مورد خودش حرف بزند و به پرسش های جداگانه‌ای که ارائه میشود، پاسخ دهد. بخش دوم و سوم قسمت گفتاری آزمون زبان آلمانی به صورت گروهی از متقاضیان گرفته میشود، که طی آن شرکت کننده باید با دیگران صحبت کند. علاوه بر این، در این بخش عکس هایی را در اختیار شرکت کننده قرار می دهند که باید در مورد نکات مهم تصویر مانند رنگ، شکل، اندازه، مکان، فعالیت و … صحبت کند.

آزمون Start Deutsch 1 از 100 نمره است و دانشجو برای دریافت مدرک A1 در زبان آلمانی باید در این آزمون نمره کل حداقل 60 را کسب کند. علاوه بر این، نمره آزمون به طور کلی محاسبه میشود. یعنی به معنی این است که شرکت کننده آزمون نیازی به دریافت نمره قبولی جداگانه برای هر بخش ندارد.

نمره صفر تا 59 نشان می دهد که فرد توانایی تسلط پایینی بر زبان آلمانی دارد. نمرات 60 تا 69 کافی، 70 تا 79 خوب، 80 تا 89 خیلی خوب و 90 تا 100 عالی رتبه بندی میشوند.

آزمون های سطح A1 زبان آلمانی از طریق مراکز موسسه گوته آلمان در کشورهای مختلف برگزار میشوند. برای دریافت مدرک Start Deutsch، دانش آلمانی فرد باید در سطح A1 باشد. برای رسیدن به این سطح باید متقاضی حداقل 200 کلاس آموزشی را گذرانده باشد.

چگونه برای آزمون های سطح A1 زبان آلمانی آماده شویم؟

موسسات و مراکز انستیتو گوته در سراسر جهان دوره های مقدماتی را برای شرکت در آزمون های زبان ارائه میدهند. علاوه بر این، با گشت و گذار در اینترنت، می توانید سایت های مختلفی را بیابید که منابع آزمون و همچنین مجموعه ای از آمادگی های آزمون برای این آزمون ها را ارائه میدهند.

در هر صورت، توصیه ما برای شما متقاضیان این است که برای حضور در این آزمون ها روی موارد زیر کار کنید:

کلمات و جملات مربوط به زمان و ساعت، مسافت و جهت

اطلاعات شخصی مانند محل سکونت، سطح تحصیلات، سن و وضعیت سلامت، علایق و غیره.

توانایی اشاره به موردی که متوجه نشده اید و اینکه چگونه از مخاطب بخواهید آهسته تر صحبت کند یا چیزی را که گفته است تکرار کند.

در این پست از وبسایت آموزش زبان آلمانی استاد پوریا خانی ، سعی کردیم شما را با آزمون گوته آلمانی آشنا کنیم و مراحل و روش آن را برای شما ذکر کردیم . پس از خواندن این مطلب، نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X