قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی | معرفی 7 کتاب کاربردی

کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی
0 37

چکیده : یکی از مهمترین چالشهای زبان آموزان، تسلط به مهارت مکالمه است که در این راستا در این مقاله به معرفی 7 کتاب تقویت مکالمه زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

مکالمه زبان انگلیسی یکی از مهارت های نسبتا سخت برای زبان آموزان است چراکه ممکن است بسیاری از زبان آموزان دانش مناسبی در حوزه واژگان و حتی گرامر داشته باشند اما نتوانند به راحتی این دانش ها را در کنار یکدیگر قرار دهند و به زبان انگلیسی صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند. یکی از روش هایی که امروزه برای تقویت مهارت مکالمه به زبان آموزان معرفی می شود استفاده از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی است.

شما می توانید به کمک این کتاب ها با انواعی از اصطلاحات کاربردی در مکالمه زبان انگلیسی روزمره و حتی آکادمیک آشنا شوید و با مرور زمان و تمرین کردن، این مهارت را در خود تقویت کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا با 7 مورد از کاربردی ترین کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی آشنا شوید.

مطالب مرتبط
1 از 79

ممکن است در ابتدا برای شما این سوال پیش آید که چرا امروزه اکثر زبان آموزان به دنبال تقویت مهارت زبان انگلیسی در خود هستند؟ پاسخ این سوال درواقع در راستای داشتن استفاده کاربردی از زبان انگلیسی است. هر روزه تعداد زیادی از مردم دنیا به دلیل اهمیتی که زبان انگلیسی در سطح جهانی پیدا کرده است به دنبال یادگیری این زبان هستند و به کمک روش های مختلف مانند کلاس های آموزش زبان انگلیسی مبتدی و حتی اپلیکیشن آموزش زبان این مسیر را شروع می کنند.

نکته مهم پس از شروع مسیر یادگیری زبان انگلیسی این است که شما بتوانید از دانشی که کسب کرده اید، در زندگی روزمره و حتی مراحل تخصصی تر زندگی خود استفاده کنید چرا که شما برای یادگیری زمان و حتی هزینه پرداخت کرده اید و اینکه بتوانید حاصل این زمان و تلاش را دریافت کنید باید بتوانید از دانش خود استفاده کنید. مکالمه کردن به زبان انگلیسی یکی از روش های استفاده از دانش شما در حوزه زبان است اما این مهارت به دلیل سختی هایی که دارد باعث شده شما بتوانید امروزه ضعف در این مهارت را در بسیاری از زبان آموزان مشاهده کنید. در این مقاله قصد معرفی یکی از روش های تقویت این مهارت که استفاده از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی است را به صورت تخصصی تر داریم.

روش های تقویت مهارت مکالمه انگلیسی

در این قسمت ابتدا به صورت کلی به بررسی روش هایی خواهیم پرداخت که شما می توانید از آن ها برای تقویت مهارت مکلمه خود به زبان انگلیسی استفاده کنید و در ادامه به صورت تخصصی تر به بررسی کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

1- به زبان انگلیسی فکر کنید

در این روش شما باید تلاش کنید تا طرز تفکر خود را تغییر دهید به زبان ساده تر، شما باید در این روش سعی کنید به زبان انگلیسی فکر کنید و سپس صحبت کنید چراکه بسیاری از زبان آموزان در ابتدا به زبان مادری خود فکر می کنند و سپس سعی می کنند آن را به انگلیسی تبدیل کنند که می تواند زمان گیر و حتی گیج کننده باشد.

2- با خودتان صحبت کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید حتی درکنار استفاده از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی از آن استفاده کنید، صحبت کردن با خودتان به زبان انگلیسی است. این روش در حقیقت یک نوع تمرین است که شما بتوانید مباحثی که آموختید را به صورت واقعی و کاربردی از آن ها استفاده کنید. اگر شما هم از آن دسته زبان آموزانی هستید که به دلیل عدم اعتماد به نفس نمی توانید با دیگر زبان آموزان مکالمه کنید، می توانید از صحبت کردن با خود استفاده کنید و به مرور زمان این مهارت را در خود تقویت کنید.

3- تمرکز خود را بر روی روان صحبت کردن بگذارید

یکی از نکاتی که باعث می شود زبان آموزان از مکالمه دلسرد و ناامید شوند، اشتباهات گرامری است اما بهتر است شما در ابتدا سعی کنید فقط بر روی روان صحبت کردن تمرکز کنید و با مرور زمان، وقتی که سرعت مکالمه شما بهبود یافت سعی کنید بر روی درست بودن گرامر و حتی جملات خود تمرکز کنید و این مورد را نیز اصلاح کنید.

4- عبارات مختلف را یاد بگیرید

یکی از ایده های مفید و مثبت برای تقویت مکالمه در زبان آموزان، یادگیری عبارات به جای کلمات است چراکه شما ممکن است دانش لغوی قابل توجهی داشته باشید اما هنوز نتوانید آن ها را در قالب یک جمله بیان کنید و منظور خود را به شنونده برسانید پس بهتر است سعی کنید عبارات و اصطلاحات را یاد بگیرید و از آن ها استفاده کنید.

معرفی کاربردی ترین کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی

حالا که با اهمیت مهارت مکالمه زبان انگلیسی آشنا شده اید و با برخی از روش ها برای تقویت این مهارت آشنا شده اید، بهتر است به موضوع اصلی مقاله و یعنی معرفی کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی بپردازیم.
نکته قابل اهمیت درباره استفاده از کتاب های آموزش مکالمه این است که شما می توانید از روش هایی که در این مقاله معرفی کردیم در مسیر یادگیری خود استفاده کنید و یعنی شما می توانید این روش ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا با سرعت بیشتری این مهارت را در خود تقویت کنید.

1- کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation

این مورد از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی برای زبان آموزان در سطح مقدماتی که قصد دارند مهارت مکالمه را در خود تقویت کنند نوشته شده است و شامل نمونه هایی از مکالمات مختلف است که شما می توانید از آن ها برای تمرین کردن استفاده کنید. یکی از نکات مثبت درباره این کتاب این است که در هر مکالمه، اصطلاحات و عبارات به صورت کامل توضیح داده شده است که به شما کمک می کند بهتر آن ها را درک کنید و راحت تر از آن ها استفاده کنید.

شما با خواندن این کتاب به مرور زمان با اصطلاحات رایجی آشنا خواهید شد که در زبان انگلیسی ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشید که شما با این کاربردها و روش تشخیص آن ها آشنا خواهید شد. شما می توانید از اپلیکیشن این کتاب نیز استفاده کنید و از دروس و تمرین های اضافی آن بهره ببرید، شما حتی می توانید از این اپلیکیشن در جهت تقویت مهارت هایی مانند لیسنینگ و اسپیکینگ نیز استفاده کنید.

2- کتاب Spoken English In Dialogues

این کتاب بیشتر برای زبان آموزانی کاربرد دارد که با مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی آشنایی دارند و حتی می توانند صحبت کنند اما ممکن است در شرایط واقعی این کار برای آن ها مشکل باشند و نتوانند به راحتی از پس آن بر بیایند. زبان آموزان در سطح مقدماتی تا متوسط می توانند از آموزش های این کتاب استفاده کنند چراکه این مورد از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی به معرفی عبارات و جملاتی می پردازد که انگلیسی زبانان بومی از آن ها استفاده می کنند پس درصورتی که شما هنوز در مراحل اولیه یادگیری هستید، بهتر است در ابتدا از کتاب های دیگر استفاده کنید و سپس به سراغ مطالعه این کتاب بروید.

یکی از نکات مثبت درباره این کتاب، دسته بندی موقعیت های مختلف در زندگی و بررسی مکالمات مرتبط با هر موقعیت است چراکه شما می توانید موقعیت های موردنیاز خود را انتخاب کنید و برای مثال در ابتدا از آن ها مطالعه را شروع کنید. دسته بندی های این کتاب شامل پیدا کردن دوست، مراجعه به مطب پزشک و سفر و … است.

3- کتاب Listening Is An Act Of Love

روش آموزشی این کتاب تاحدودی با دیگر کتاب ها در لیست کاربردی ترین کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی متفاوت است چراکه در این کتاب شما با مجموعه ای مکالمات رادیویی با افراد مختلفی از سراسر آمریکا مواجه خواهید شد که به شما کمک می کند تا موضوعات مورد اهمیت و حتی تخصصی تر در سطح زندگی در یک کشور انگلیسی زبان آشنا شوید.

این کتاب مناسب زبان آموزان در سطح متوسط تا پیشرفته است چرا که شما با مطالعه این کتاب به صورت کلی با فرهنگ آمریکا آشنا خواهید شد و مکالمات در موضوعاتی مانند کار، خانواده، روابط شخصی و حتی زندگی روزمره در آمریکا ارائه شده است که ممکن است عبارات و کلمات سختی را به زبان آموزان ارائه دهند که نیازمند دانش مناسبی از زبان انگلیسی خواهد بود.

4- کتاب Working Studs Terkel

این کتاب مناسب زبان آموزان در سطح پیشرفته است و بهتر است زبان آموزانی که هنوز دانش زبان انگلیسی خود را تا حد بالایی نرسانده است به سراغ این مورد از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی نروند چرا که روش آموزش این کتاب به کمک مصاحبه هایی از افراد مختلف درباره شغل هایشان است. در این کتاب شما بیش از 100 مصاحبه از افراد مختلف مواجه خواهید شد که اکثر آن ها اصالتا آمریکایی هستند و این مصاحبه ها به شما کمک می کنند تا با عبارات و اصطلاحات تخصصی درباره محیط های کاری و حتی شعل های مختلف آشنا شوید. 

در حقیقت این کتاب برای زبان آموزانی که قصد مهاجرت و کار در کشورهایی مانند انگلستان یا آمریکا را دارند بسیار مفید است چراکه زبان آموزان می توانند به کمک این کتاب با بخشی از فرهنگ و مشاغل حرفه ای در قاره آمریکای شمالی آشنا شوند.

5- کتاب 50 Very Short Conversations

این کتاب که برای زبان آموزان در سطح مبتدی طراحی شده است به آن ها کمک می کند تا مهارت مکالمه را به کمک 50 مکامه کوتاه و ساده یاد بگیرند. برای هر یک از مکالمات در این کتاب یک تصویر وجود دارد تا زبان آموز بتواند به کمک تصاویر موضوع مکالمه را حدس بزند. یکی از نکات مثبت درباره این مورد از کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی، آزمون هایی است که در این کتاب وجود دارد چراکه زبان آموزان به کمک این آزمون ها می توانند سطح پیشرفت خود را رصد کنند و متوجه تغییرات خود شوند.

مکالمات در این کتاب در دسته بندی هایی مانند احوالپرسی، درخواست کمک، گردش و حتی سوال پرسیدن درباره مسائل شخصی طراحی شده است. یکی از نکاتی که باعث شده این کتاب از نظر زبان آموزان جذابیت پیدا کند، سوالاتی پیشنهادی است که در هر مکالمه برای زبان آموزان ارائه می شود و این یعنی زبان آموزان می توانند با عباراتی بسیار بیشتر از آن هایی که در کتاب پرداخته شده دسترسی داشته باشند.

6- کتاب Talk English

نویسنده این کتاب پس از انتشار آن مدعی شده که شما می توانید با مطالعه این کتاب در مدت زمان 6 ماه به صورت ساده و روان به زبان انگلیسی صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید. در این کتاب شما با دستور العمل و راهنمایی هایی آشنا خواهید شد که اگر با آن ها پیش بروید می توانید مهارت مکالمه زبان انگلیسی را در خود تا حدود قابل توجهی تقویت کنید.

یکی از نکات قابل توجه درباره این مورد از لیست کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی این است که کتاب در حقیقت برای زبان آموزان و متقاضیانی طراحی شده است که فرصت شرکت در کلاس های آموزشی را ندارند و می خواهند مکالمه زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیرند.

7- کتاب Conversation Skills

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زبان آموزان با آن سروکار دارند عدم اعتماد به نفس برای صحبت کردن به زبان انگلیسی در مقابل افراد دیگر است و این مورد از لیست کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی به صورت ویژه برای همین افراد تهیه شده است. در این کتاب به زبان آموزان آموزش داده می شود تا بتوانند راحت تر و بدون استرس به زبان انگلیسی صحبت کنند، ارتباط برقرار کنند و حتی با مرور زمان اعتماد به نفس پیدا کنند و در نهایت مکالمه را به راحتی پیش ببرند.

یکی از نکات قابل توجه درباره این کتاب این است که شما می توانید آموزش هایی درباره ارتباط برقرار کردن با مردم را یاد بگیرید، برای مثال شما می توانید با نکات مهم درباره ارتباط چشمی و حتی استفاده از زبان بدن آشنا شوید که استفاده از این نکات به شما کمک می کند تا در موقعیت های روزمره و حتی رسمی بتوانید ارتباطی موثر برقرار کنید. در این کتاب شما می توانید با نمونه هایی از مکالمات غیر رسمی در موقعیت های مختلف آشنا شوید و از آن ها در جهت برقراری ارتباط استفاده کنید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X