قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

چه تجهیزاتی اتاق گیمینگ را حرفه ای می کند؟

0 230

یکی از جدید ترین سرگرمی هایی که راه تبدیل شدن به صنعتی بزرگ را در پیش دارد بازی های کامپیوتری هستند. شرکت های سازنده نحوه ای از ساخت بازی ها را در پیش گرفته اند که بازی ها هر چه بیشتر به واقعیت آن ها نزدیک تر شود. تا به این جای کار نیز در اهداف خود موفق بوده اند. واقعی و صنعتی تر شدن بازی ها سبب شده است تا تجهیزات جدیدی برای سرگرمی و نزدیک تر شدن حس بازی ها به واقعیت ساخته شود. در ادامه با بررسی نیاز های یک اتاق گیمینگ به این وسیله ها خواهیم پرداخت تا به نوعی به حرفه ای تر شدن اتاق های گیمینگ بپردازیم.

مطالب مرتبط
1 از 78

مهم ترین ویژگی اتاق گیمینگ چیست؟

محیط اطراف بازیکن از مهم ترین عواملی است که باعث به دست آوردن تمرکز و یا از دست رفتن آن می شود. اتاق گیمینگ یک بازیکن نباید زیاد بزرگ و یا زیادی کوچک باشد بلکه بهتر است ابعادی متوسط و متعادل داشته باشد تا وسایل و تجهیزات اتاق گیمینگ که اغلب قیمت بالایی نیز دارد بتوانند در جای خود قرار گرفته و در عین حال که در دسترس هستند، شکل ظاهری خود را نیز حفظ کنند.

صندلی و میز گیمینگ

به هنگام خرید صندلی های گیمینگ به این نکته توجه داشته باشید که شکل قرار گیری صندلی به گونه ای باشد که گودی کمر را به خوبی پر کند تا چندین ساعت نشستن بر روی این صندلی ها باعث بروز مشکلاتی مانند کمر درد نشود. از دیگر ویژگی هایی که نیاز است یک صندلی گیمینگ داشته باشد این است که جنس ابر به کار رفته در صندلی جنسی مرغوب داشته باشد و چرخ ها دارای مکانیزم درستی باشند. جنس فنر ها و رویه صندلی نیز باید از جنسی مرغوب باشد و دستگیره های مناسبی داشته باشد.

اما قبل از خرید میز گیمینگ بهتر است برای این سوال ها پاسخ کامل و واضحی بیابیم تا خرید برای ما بسیار ساده تر شود:

آیا من به عنوان بازیکن کنسول های گیمینگ و یا بازیکن کامپیوتر یا همان pc به دنبال خرید میز هستم؟ قصد دارم از چه نوع مانیتوری و در چه ابعادی استفاده کنم؟ در چه محیطی و در چه ابعادی از محیط قرار است میز را جای گذاری کنم؟

پس از پاسخ به این سوالات بهتر است میزی را انتخاب کنید که پاسخ گوی معیار های شما باشد. در ساخت آن از جنس مرغوبی استفاده شده باشد و جایی کامل برای کیس کامپیوتر و یا کنسول های بازی حتی لپ تاب در آن تعبیه شده باشد. مانیتور به خوبی بر روی آن سوار شود. جایی برای کیبور و یا دسته های کنسول و ماوس کامپیوتر در آن وجود داشته باشد. از طرفی ارتفاع میز با ارتفاع صندلی خریداری شده هماهنگ باشد.

عایق های صوتی و یا اکوستیک کردن اتاق گیمینگ

اگر به عنوان بازیکن توانایی کنترل احساسات و یا عواطف خود را دارید نیازی به اکوستیک کردن اتاق نیست. اما اگر این کنترل از دست شما خارج است و یا این عادت را دارید که به صورت دسته جمعی با دوستانتان بازی کنید و با فریاد ها هجانات خود را خالی کنید بهتر است فکری برای عایق های صوتی اتاق نیز بکنید.

نورپردازی و رنگ اتاق گیمینگ

بهتر است برای رنگ آمیزی این اتاق ها از رنگ هایی استفاده شود که بازتاب نور نداشته و یا اگر دارند بسیار کم باشد و از طرفی دارای تناژ رنگی ملایمی باشد که احساس و عواطف در آن اتاق شکلی خالص داشته باشند. استفاده از چراغ های ال ای دی برای نورپردازی این اتاق ها انتخابی خوب و حتی عالی خواهد بود. چرا که این چراغ ها بدون ایجاد قطعی و یا تاریکی می توانند نور را خود ساطع کنند. از طرفی شکلی مدرن به اتاق می دهند و طول عمری مناسب برخوردارند . ال ای دی هایی وجود دارند که می شود رنگ تابش را در آن ها تغییر داد که این خود نوعی حسن محسوب می شود. چرا که به وسیله آن ها می توان احساسات و عواطف و یا سردی و گرمی را به بازیکن های داخل اتاق القا کرد.

اسپیکر و هدفون گیمینگ

یکی از مهم ترین بخش های گیمینگ قسمت صدا است. بر حسب عادت خود می توانید یکی از دو مورد اسپیکر و یا هدفون ها را انتخاب کنید و یا هر دو را انتخاب کنید.
بهتر است برای انتخاب هدفون کمی ولخرجی کنید چرا که هدفون ها رابطه نزدیکی با گوش دارند و انتخاب هدفونی نا مرغوب سبب آسیب رسیدن به گوش های شما می شود. در این بخش خرید هدفون هایی که به نوعی از مارک اصلی شرکت های تولیدی هستند توصیه می شود. اگر اهمیت زیادی برای مانیتورنیگ قائل هستید بهتر است قبل از خرید اسپیکر تحقیقات خود را بسیار کامل کنید و با استفاده از مهندسی صدا اسپیکر ها را طوری در اتاق قرار دهید که حس واقعیت در بازی را به شما القا کند. قطعا یکی از پر هزینه ترین قسمت های خرید شما این قسمت خواهد بود.

مانیتور گیمینگ

وقتی نوبت به مانیتور گیمینگ می رسد، هر چه از اهمیت این قسمت از خرید بگوییم کم گفته ایم. چرا که مانیتور ها قسمتی از تجهیزات اتاق گمینگ هستند که قرار است ساعت ها به آن زل بزنیم.
اگر برای شما هم این سوال پیش خواهد آمد که مانیتور را در چه ابعادی تهیه کنید؟ بهتر است قبل از خرید اندازه میز و فاصله ای که قرار است صندلی ها با مانیتور داشته باشند را حساب کنید پس از این خود شما پاسخی کامل برای ابعاد مانیتور خواهید داشت.

کیبورد و ماوس گیمینگ

اگر قرار است از کنسول های بازی استفاده کنید به این قسمت از سفر خرید نیازی نخواهید داشت. قطعا بازیکن ها خود، بهتر از هر کسی می توانند ابزار جنگ شان را انتخاب کنند. اما اگر مردد هستید و نیاز به راهنمایی دارید باید بگوییم که :

از کیبوردی استفاده کنید که بتوانید به راحتی دکمه ها را بر روی آن پیدا کنید و ابعادی مناسب انگشتان دست شما داشته باشد. ماوسی انتخاب کنید که سرعت خوانایی دستور متناسب با سرعت دست شما را داشته باشد. انتخاب سیمی بودن و یا بدون سیم بودن کیبور و ماوس کاملا رابطه ای مستقیم با سلیقه شما دارد.

سخن نهایی

یکی از لذت های وصف نا شدنی در جهان، بازی کردن بازی های کامپیوتری است و خود بازیکن ها بهتر از هر شخصی توانایی انتخاب بهترین ابزار ها و وسایل گیمینگ را خواهند داشت. چرا که این میدان میدان جنگ آن ها است.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X