قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم در سال 2023

0 32

اتریوم، بیت کوین و… از جمله اسامی هستند که کاربران بازار ارزهای دیجیتال با آنها به خوبی آشنایی دارند. این که آیا کوین هستند یا توکن و این که برای چه فعالیتهایی مناسب­اند، برای اکثر کاربران این فضا تعریف شده­ هستند.

مطالب مرتبط
1 از 78

برخی از ارزهای دیجیتال دارای محبوبیت بیشتری در مقایسه با سایرین هستند. از جمله استیبل کوین اتریوم در دسته محبوب­ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد، در این مقاله قصد داریم تا در مورد این ارز دیجیتال و وضعیت قیمت آن در سال 2023 برای شما همراهان عزیز صحبت کنیم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

اتریوم چیست؟

اتریوم نوعی شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است و منبع باز هم محسوب می­شود. بر روی این بستر گفته شده، انواع برنامه­های غیرمتمرکز از قبیل قراردادهای هوشمند و صرافی­ها فعالیت دارند.

اتریوم دارای یک ارز دیجیتال اختصاصی بوده که با نام اتر شناخته شده است. البته اتریوم هم گفته می­شود که با به زبان لاتین به اختصار به ETH شهرت دارد. اتریوم در سال 2013 و بوسیله ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در قالب یک مقاله سفید (White Paper) عرضه شد. این ارز دیجیتال در سال 2014 موفق به جذب سرمایه شد.

کاربردهای اتریوم

از جمله نکاتی که باعث محبوبیت این ارز دیجیتال شده است، گستره کاربردهای آن است. چنانچه این رمز ارز به تعهدات خود عمل کند، رشد قابل توجه آن را در سال 2023 شاهد خواهیم بود.

در ادامه این مقاله سعی می­کنیم که به ویژگی­های خاص اتریوم که محبوبیت آن را برای کاربران به دنبال داشته­اند، می­پردازیم.

قراردادهای هوشمند

به سفارش­هایی که به شکل خودکار اجرا می­شوند، قرارداداهای هوشمند گفته می­شوند. این قراردادها به شکل مستقیم کدنویسی شده و در حقیقت سهم اساسی از اتریوم را به خود اختصاص داده­اند.

در مورد عملکرد آنها باید بدانید که توضیح شرایط معامله بین خریدار و فروشنده بواسطه قراردادهای هوشمند انجام می­گیرند. اسمارت کانترکنت­ها هم قوانین مربوط به چگونگی اجرای تراکنش­ها را معین می­کنند. گفتنی است که دقت پیش­بینی در مورد نرخ اتریوم در سال 2023 بستگی به عملکرد صحیح قراردادهای هوشمند دارد.

توکن های غیر مثلی

NFTها یا توکن­های غیرمثلی گونه­های خاصی از توکن­ها هستند که توانایی ذخیره­سازی ابر داده­ها و کدهای شناسایی را در خود دارند. این کدنویسی منحصربفرد باعث ایجاد تمایز بین آثار NFTهای مختلف می­شود. گفتنی است که NFTهای برابر را نمی­توان به شکل یک به یک مورد معامله قرار دارد چرا که همه این توکن­ها دارای ارزش ذاتی خود هستند.

هنرمندان و سلبریتی­ها کلکسیون­ توکن­های غیرمثلی خود را در بازارهایی که بازار ثانویه گفته می­شوند، منتشر می­کنند. این توکن­ها در دسته شیوه­های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال قرار دارند. در حال حاضر بلاک چین اتریوم بزرگترین مرکز NFTها است. آنها دارای آینده درخشانی هستند و با رشد خود باعث افزایش قیمت اتریوم در سال 2023 می­شوند.

نرم­افزارهای غیرمتمرکز

dApps یا نرم­افزارهای غیرمتمرکز از موارد دیگر کاربردهای شبکه اتریوم هستند. در حقیقت اتریوم یکی از شبکه­های مهم نرم­افزارهای غیرمتمرکز محسوب می­شود به طوری که بیشتر از صد نرم­افزار غیرمتمرکز بر بستر آن هستند.

مطابق با نظر کارشناسان برای پیش­بینی قیمت اتریوم در سال 2023 می­بایست احتمال رشد NFTها و همینطور احتمال رشد فضای دیفای را مورد بررسی قرار داد. رشد هر کدام از آنها باعث می­شود تا اتریوم در سال 2023 آینده درخشانی داشته باشد.

 البته باید بدانید که رشد توام با سرعت dApps با چالش­های زیادی مواجه است. از جمله این که مردم دسترسی آسانی به این نرم­افزارها ندارند. این در حالی است که کار کردن با آنها بسیار راحت بوده ولی مشکل مربوط به تردید کاربران نسبت به استفاده از آنها است. چنانچه شرکت­های زیادی از نرم­افزارهای غیرمتمرکز استفاده کنند، آینده اتریوم در سال 2023 روشن خواهد بود.

دیفای

دیفای DeFi یا اقتصاد متمرکز نوعی تکنولوژی جدید مالی محسوب می­شود. این تکنولوژی این اجازه را به کاربران می­دهد که پرداخت­ها و انتقال­ها بدون این که شخص سوم از قبیل بانک­ها و موسسات مالی دخالت داشته باشند، انجام گیرند.

این حوزه بی­شک از جمله مهمترین کاربرد فناوری بلاک­چین محسوب می­شد. در این فناوری کاربران امکان دسترسی به دارایی­های­شان را دارند در حالی که در سیستم مالی این امکان فراهم نیست. همچنین در این سیستم هیچ نهادی امکان کنترل دارایی کاربران را ندارد.

شبکه اتریوم از جمله اصلی­ترین حوزه سیستم اقتصاد غیرمتمرکز است. بسیاری از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که رشد این حوزه علت اصلی شروع روند صعودی اتریوم در سال 2023 است.

بررسی قیمت اتریوم در سال 2023

اگر بهترین پادکست های اقتصادی ایران و جهان را مورد بررسی قرار دهید، درخواهید یافت که کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال برای پیش­بینی قیمت ارز دیجیتال اتریوم در سال 2023 به فاکتورهای زیادی توجه می­کنند. چرا که پیش­بینی کردن وضعیت یک دارایی برای طولانی مدت کار آسانی نیست.

فاکتورهایی مانند تصمیمات فدرال رزرو، رفتار حرکت قیمت (Price Action)، سیاست­های مالی انبساطی و انقباضی، عوامل فاندامنتال و مواردی از این دست، بر قیمت اتریوم تاثیرگذار هستند.

محوریت مرکزی فدرال رزرو اثر مثبتی بر همه رمز ارزها دارد. چنانچه تغییر قابل توجه و منفی در سیاست­های فدرال شکل نگیرد و شرایط سیاسی و اقتصادی جهان در وضعیت آرامی قرار داشته باشد، سال 2023 میلادی برای اکثر ارزهای دیجیتال بویژه اتریوم و بیت کوین سال خوش آتیه­ای خواهد بود.

اتریوم در سال 2023 برای هولدرها و توسعه­دهندگان رمز ارزها یک انتخاب خاص است چرا که اکثر توسعه­دهندگان به استفاده از بلاک چین­هایی که دارای مقیاس­پذیری بالا هستند و در عین حال دارای امنیت بالایی بوده و قیمت ارزانی هم دارند، علاقه دارند.

خرید اتریوم در سال 2023 سودآور است؟

اکثر کاربران بازار ارزهای دیجیتال به اتریوم لقب پادشاه آلت کوین­ها را داده­اند. این یک واقعیت است که اتریوم و بیت کوین بهترین گزینه برای امر سرمایه­گذاری به شمار می­روند. آنچه که باعث خوش­بینی کارشناسان نسبت به وضعیت اتریوم در سال 2023 شده است، انجام فرایند موفقیت­آمیز ادغام اتریوم در 19 سپتامبر سال 2022 مصادف با 28 شهریور سال 1401 بوده است.

اتریوم به علت افزایش محبوبیت بین سرمایه­گذاران و همچنین بین صنایع بزرگ، یکی از موقعیت­های بهینه برای سرمایه­گذاری در بازار رمز ارزها به شمار می­رود. اجرای موفقیت­آمیز اتریوم 2.0 باعث امیدوار شدن نسبت به آینده اتریوم در سال 2023 می­شود.

منظور از اتریوم 2.0 چیست؟

از جمله تاثیرگذارترین رخدادهای آتی در صنعت کریپتوکارنسی، راه­اندازی این نوع اتریوم است. در اواخر سال 2022 بلاک چین اتریوم از مکانیسم اثبات کار موسوم به (PoW) به مکانیسم اثبات سهام (PoS) تغییر کرد.

نسخه نوین اتریوم از جمله مهمترین مشکلات صنعت کریپتوکارنسی را برطرف کرد. به خاطر وجود این اتریوم ناپایداری بلاک چین هم رفع شد. همین مسئله سبب شد تا کارشناسان خبره حوزه ارزهای دیجیتال به آینده اتریوم در سال 2023 امیدوار باشند.

هدف اولیه از ارتقا شبکه اتریوم، بالا بردن بهره­وری انرژی این شبکه است. مطابق با آنچه انتظار می­رود، نرخ صدور برای عرضه اتریوم پس از ادغام، تا نود درصد سیر نزولی را تجربه کرد.

مدیر عامل سابق صرافی بیت مکس (BitMex)، آرتور هیس (Arthur Hayes) بر این اعتقاد است که ارتقا شبکه اتریوم، با بهره­گیری از اکوسیستم رو به رشد شامل سرمایه­گذرانی که به شکل پیاپی اتریوم خود را می­سوزانند، به تنهایی باعث می­شوند که در سال 2023 قیمت اتریوم رشد داشته باشد.

پیش بینی کارشناسان در مورد قیمت اتریوم در سال 2023

مطابق با پیش­بینی تحلیل­گران، قیمت اتریوم تا آخر سال 2023 به چیزی حدود 3566.38 دلار می­رسد. پایین­ترین قیمت آن در سال 2023 به چیزی در حدود 3451.21 دلار و بالاترین قیمت آن هم به چیزی در حدود 3637.13 دلار خواهد رسید.

گفتنی است که معیار مهم پیش­بینی قیمت این ارز دیجیتال برای سال 2023، رفتار حرکت (Price Action) است.

سخن آخر

اتریوم یکی از مهمترین ارزهای دیجیتال است که کاربران بسیاری علاقمند به سرمایه­گذاری بر روی آن هستند. بنابراین در پایان سال 2022 اکثر هولدرها و سرمایه­گذاران به دنبال دریافت نظر کارشناسان در مورد پیش­بینی قیمت این رمز ارز برای سال 2023 هستند.

در مقاله حاضر به تفصیل در مورد فاکتورهای اثرگذار بر قیمت این ارز دیجیتال پرداخته­ایم و پیش­بینی کارشناسان را ارائه داده­ایم تا بتوانید با آگاهی کامل در مورد سرمایه­گذاری بر روی آن برای سال 2023 تصمیم بگیرید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X