قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

پروژه آماده افتر افکت چیست؟ آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت

0 66

سلام و عرض ادب خدمت کاربران عزیز در این مقاله بصورت ساده به تعریف پروژه آماده افتر افکت پرداخته و در نهایت آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت بصورت اجمالی را خدمت شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید

 

مطالب مرتبط
1 از 79

پروژه آماده افتر افکت چیست؟

پروژه افترافکت یک قالب و یا همان لایه باز آماده ویدیویی می باشد که قابل سفارشی‌ سازی و در واقع یکی از بهترین منابع برای ایجاد ظاهر حرفه‌ای و با کیفیت در ویدیو و صرفه جویی در وقت می باشد.

شما به کمک برنامه حرفه ای افترافکت می توانید اقدام به تولید محتوای ویدیویی نموده و کسب درآمد نمایید. از این نرم افزار در زمینه‌هایی نظیر:

  • ساخت تیزر تبلیغاتی
  • ساخت ویدیو
  • موشن گرافیک
  • انیمیشن سازی
  • فیلم سازی
  • جلوه‌های ویژه

و مواردی از این دست می توان کلیپ ساخت به همین جهت بازار کار بسیار خوبی نیز دارد که در این بین پروژه آماده افتر افکت کار را برای تدوینگران راحت کرده و امکان ساخت هر یک از موارد گفته شده در کمترین زمان را برای کاربران فراهم آورده است.

آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت

برای اکثر کاربران تازه کار پیش آمده زمانی که یک پروژه آماده افتر افکت حرفه ای را دانلود می کنند پس از باز کردن پروژه با انبوهی از کامپ های تو در تو مواجه می شوند که ممکن است آن ها را از کار با افتر افکت پشیمان کند. درحالی که کار با این لایه ها بسیار آسان می باشد

 

قبل از دانلود پروژه آماده افتر افکت باید نسخه پروژه را مطالعه نمائید. توجه داشته باشید چنانچه نسخه نرم افزار شما از نسخه ای که در پست مربوطه به آن اشاره شده بالاتر باشد، مشکلی در باز کردن پروژه نخواهید داشت. ولی اگر ورژن نرم افزار شما پایین تر از ورژنی باشد که پروژه با آن ساخته شده، هنگام باز کردن فایل با خطا مواجه خواهید شد.

انواع پروژه های آماده که هر یک از پروژه دارای توضیحات دقیق در این خصوص را می توانید در سایت نوین گرافیک به آدرس novingraphic.com تهیه نمایید

 

1 باز کردن پروژه آماده افتر افکت

پس از خارج کردن فایل دانلودی از حالت فشرده، به دنبال فایلی با پسوند AEP بگردید. این پسوند فایل های نرم افزار افتر افکت می باشد. ممکن است یک پروژه شامل چندین فایل AEP باشد.

 

2 پیدا کردن پوشه عکس و فیلم

به سراغ پنجره Project بروید. اینجا پنجره ای هست که تمام فایل ها و سکانس های استفاده شده در پروژه را می توانید مشاهده کنید. هر پروژه معمولا دارای یک سری پوشه به نام های Place Holder به معنای محل جایگذاری می باشد. حال این پوشه ها می تواند به نام های Video برای جایگذاری ویدئو دلخواه، Image یا Still برای جایگذاری عکس دلخواه و در نهایت Text یا Logo برای قرار گیری متن یا لوگو دلخواه، باشد.

در هر پوشه ممکن است چندین Comp وجود داشته باشد. این Comp ها معمولا به تعدادی است که در متن پست دانلودی، به عنوان تعداد محل قرارگیری عکس/فیلم دلخواه به آن اشاره شده است. با دوبار کلیک روی هر Comp، تایم لاین آن باز شده و می توانید فوتیج مورد نظر خود را با کشیدن در محل تایم لاین جایگزین کنید.

پس از اینکه تمامی عکس و فیلم های خود را قرار دادید، لازم است یک بار پیش نمایش کامل از پروژه را ببینید. برای این کار باید به دنبال کامپی به نام ماین و یا فاینال بگردید

معمولا پروژه های آماده افتر افکت دارای موسیقی دمو می باشند. برای حذف صدای گوینده خانم از روی موسیقی می توانید به آموزشی که قبلا در سایت قرار داده ایم مراجعه کنید. همچنین تایم کد سعی کرده به طور مستقل آرشیو کاملی از موسیقی های تیزر، کلیپ، صداهای انواع ترنزیشن را برای این مهم گرد آورد که در صورت نیاز می توانید با مراجعه به بخش موسیقی تیزر به دانلود آن اقدام نمائید.

 

3 روش رندر گرفتن در برنامه افتر افکت

خب وقت آن رسیده است که خروجی نهایی را بگیریم. برای گرفتن خروجی باز به کامپ اصلی بر می گردیم و برای انتخاب نقطه شروع و پایان کلیپ خود از کلید های میان بر N و B استفاده می کنیم. کراس موس را به ابتدای تایم لاین می آورید و دکمه B را فشار می دهند. سپس به انتهای تایم لاین رفته و دکمه N را فشار می دهیم. حالا محدوده رندر مشخص می شود.

دکمه کنترل را همزمان با دکمه M فشار می دهیم تا پنجره تنظیمات خروجی ظاهر شود. در این پنجره می توانید فرمت مورد نیاز خود را انتخاب کنید. بهتر است اگر کلیپ را برای اشتراک گذاری در اینترنت می خواهید از فرمت MP4 -H264 و چنانچه برای پخش در شبکه های تلویزیونی و پرده سینما می خواهید از فرمت MOV استفاده کنید.

و اما چند نکته ضروری که باید در کار با پروژه آماده افتر افکت در نظر داشته باشید

1 بهبود سرعت نمایش ویدیو در افتر افکت

همچنین برای اینکه زمانی که قصد دیدن پیش نمایش را دارید، مجبور به رندر های طولانی مدت نباشید از گزینه Quarter در پنجره مانیتور استفاده کنید. این گزینه باعث می شود کیفیت پیش نمایش یک چهارم پایین تر بیاید. در نظر داشته باشید این افت کیفیت صرفا هنگام پیش نمایش اعمال می شود و در کیفیت نهایی هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت.

 

2 راه های شناخت پروژه آماده حرفه ای افتر افکت

پروژه آماده حرفه ای درواقع پروژه ای است که تمام جزئیات قابل ویرایش و سفارشی سازی باشد.

بدین صورت که هر یک از بخش های پروژه اعم از بک گراند ها رنگ ها تصاویر و متن قابل سفارشی سازی و در واقع از کلیپ های آماده در پروژه استفاده نشده باشد تا ویرایش جزئیات به راحتی انجام شود.

اگر پروژه آماده افترافکت خوبی داشته باشید به راحتی قادر خواهید بود تا مواردی از قبیل رنگ و متن و دیگر بخش‌های آن را تغییر داده و برای این کار نیز نیازی به درک پیچیدگی‌های ساختاری یک پروژه را ندارید.

طراحان در بیشتر اوقات همراه با نسخه‌های آماده کامپوزیشن هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که سهولت کار با نرم افزار را بالا ببرند.

در اکثر پروژه‌ های آماده افترافکت این امکان برای شما فراهم است که با راحتی بتوانید جزئیات پروژه را سفارشی سازی و ویدیویی نهایی را رندر و تولید کنید.

البته تعداد کمی از پروژه‌های آماده افترافکت تنها برای سفارشی سازی کلی و فقط اضافه کردن عکس و موسیقی ساخته شدن و امکان ویرایش رنگ ها و… را ندارند.

 

کلام پایانی:

نرم افزار افترافکت نسخه‌ها و آپدیت‌ها مختلفی دارد که در هر یک از آن‌ها قابلیت‌هایی تعبیه شده تا بر کاربرد و مزایای آن اضافه کند. در این بین پروژه تیزر تبلیغاتی افتر افکت یکی از محبوب ترین و ساده ترین روش برای ساخت کلیپ های تبلیغاتی حرفه ای و سریع در این برنامه می باشد. این برنامه به دلیل کاربرد زیاد ازجمله ساخت ویدیو و تیزر بازار کار بسیار خوبی نیز دارد. کار با این نرم افزار در قالب پروژه‌ های آماده افترافکت ساده بوده و به همین جهت مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است.

پیش بینی شما از نسخه‌های بعدی و ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای آن‌ها چیست؟

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X