قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

نکاتی در مورد تلویزیون های الجی که قبل از خرید باید بدانید!

0 14

تلویزیون ال‌جی

شرکت صنایع الکتریکی کره‌ای چندملیتی ال‌جی الکترونیس (LG Electronics) یکی از سرشناس‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون در بازار جهانیست. این شرکت البته تولید کننده‌ی محصولات گوناگون در زمینه‌های مختلف است که اغلب آن‌ها مربوط به لوازم خانگی هستند. تلویزیون‌های ال‌جی در انواع پایین رده، میان رده و پرچمدار سهم قابل توجهی از بازار فروش را در انحصار خود قرار داده‌اند. مهم‌ترین مسئله‌ای که نگاه کارشناسان را به تولیدات این برند جلب کرده است، بهره‌گیری از امکانات و تکنولوژی‌های به‌روز و منحصربه‌فرد و در عین حال قیمت مناسب نسبت به برندهای سرشناسی همچون سونی است.

ال‌جی در سال‌های اخیر با استفاده گسترده از هوش مصنوعی (AI ThinQ) در تلویزیون‌های تولیدی خود تعامل کاربران را با تلویزیون هوشمند به حداکثر رسانده است. فرآیندهای یادگیری عمیق و توانایی پردازش بالا در شیوه‌ی سرویس دهی این تولیدات تاثیرگذار بوده است. در یک مثال خیلی ساده هوش مصنوعی در تلویزیون‌های اخیر با تنظیم هوشمند روشنایی صفحه نه تنها تجربه بصری بهتری را رقم زده است بلکه نیاز به دخالت دست برای این کار را از بین برده است. هوش مصنوعی داخلی تلویزیون‌های این برند حتی امکان تشخیص صدا و اعمال دستور صوتی توسط کاربر از فاصله‌ی دورتر را فراهم کرده است. پیشرفت محسوس تکنولوژی کاربران بیشماری را برای خرید تلویزیون‌های ال‌جی متقاعد می‌کند.

تلویزیون‌های ال‌جی با اختلاف از نظر کیفیت تصویر، صدا، امکانات گیمینگ و حتی قابلیت‌های اسمارت در انواع مختلف ارائه می‌شوند. مدل‌های تولیدی برحسب کیفیت تصویر در انواع Full HD، 4K و 8K توسعه یافته‌اند. این تلویزیون‌ها تا سال 2020 در لاین‌های 4K LED، نانوسل (NanoCell) و مدل‌های پرچمدار OLED به بازار ارائه شدند اما این برند در اقدامی متفاوت در سال 2021، تلویزیون‌های QNED را به خط تولید خود افزود. و در لاین آپ 2022 بار دیگر شاهد استفاده از این تکنولوژی در برخی تولیدات این شرکت بودیم. بیشتر تلویزیون‌های ال‌جی برای ارائه زاویه دید گسترده به پنل IPS مجهز شده‌اند.

ال‌جی، تلویزیون‌های تولیدی خود را مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی webOS ارائه می‌کند. این سیستم عامل هرساله با تغییراتی جدید در محیط کاربری و امکانات هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بجز این‌ها باید مدعی شد که این شرکت به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تلویزیون‌های گیمینگ در بازار جهانی مطرح است. تلویزیون‌های حتی میان رده این سازنده با ویژگی‌های پیشرفته بازی همراه می‌شوند و مدل‌های OLED از این جنبه بی‌نظیر هستند. برای شناخت بهتر تلویزیون‌های ال‌جی شاید بهتر باشد آن‌ها را از چند جنبه‌ی مختلف بررسی کنید.

نمایشگر و کیفیت تصویر

امروزه بیشتر تلویزیون‌های ال‌جی با وضوح 4K به کاربران ارائه شده و تعداد خیلی کمی از آن‌ها دارای وضوح 8K هستند. این تولیدات در انواع ال‌ای‌دی، نانوسل، کیوند و اولد به بازار جهانی عرضه می‌شوند. مدل‌های LED، خط تولید میان رده این برند را شامل می‌شوند که غالباً با وضوح 4K در دسترس قرار می‌گیرند. تلویزیون‌های NanoCell در تفاوت با LEDها از نانوذرات رنگ برای تصفیه‌ی ناخالصی از طول موج RGB استفاده کرده و برای نمایش رنگ فوق العاده‌اند.

تلویزیون‌های QNED نوین با ادغام نقاط کوانتومی و نانوسل از جنبه‌ی نمایش رنگ و روشنایی در رده‌بندی بالاتر از مدل‌های نانوسل قرار می‌گیرند. کلیه‌ی تلویزیون‌های ال‌ای‌دی، نانوسل و کیوند از فناوری نور پس زمینه استفاده می‌کنند. نور پس زمینه مینی LED پیشرفته‌ترین نور پس زمینه است که در مدل‌های منتخب QNED، سطح ایده‌آلی از روشنایی و کنتراست را به ارمغان می‌آورد. تلویزیون‌های OLED اما به عنوان پرچمدارهای ال‌جی و حتی پرچمدارهای صنعت تلویزیون از پیکسل خودنورده برای تولید روشنایی، ارائه رنگ مشکی کامل و کنتراست فوق العاده استفاده می‌کنند.

ال‌جی در هر سری از تلویزیون‌های تولیدی خود از پردازنده منحصربه‌فرد برای پردازش منابع صوتی و بصری استفاده می‌کند. هوش مصنوعی نقش خود را در ارتقاء کیفیت تصویر تلویزیون‌های این برند به خوبی ایفا می‌کند. در کنار این‌ها از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود که تفاوت در آن‌ها موجب تفاوت تلویزیون‌ها در کیفیت تصویر شده است.

کیفیت و توان صدا

خرید تلویزیون براساس توان صوتی اصولاً منطقی نیست چرا که با استفاده از سیستم صوتی مجزا می‌توان صدا را ارتقاء داد اما کیفیت و فناوری‌های صوتی تلویزیون تا حدود زیادی حائز اهمیت است. بیشتر تلویزیون‌های میان رده ال‌جی با توان صدای 20 وات ارائه شده و مدل‌های بالارده‌تر از توان صوتی بیشتری برخوردارند. ال‌جی در تلویزیون‌های تولیدی خود از بلندگوهای باکیفیتی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی در ایجاد جلوه صوتی فراگیر در بیشتر این تلویزیون‌ها نقش دارد. برای مقایسه‌ی تفاوت بین تلویزیون‌های ال‌جی شاید لازم باشد فناوری‌های صوتی آن‌ها را دقیق‌تر بررسی کنید.

قیمت تلویزیون ال جی

امکانات گیمینگ

چنانچه در مقدمه نیز گفتیم تلویزیون‌های ال‌جی غالباً با امکانات حرفه‌ای گیمینگ ارائه شده‌اند. جالب است بدانید که این شرکت با برخی از بزرگترین نام‌های صنعت بازی برای استفاده از پتانسل کامل بازی‌های نسل بعدی در تلویزیون‌های خود همکاری می‌کند. این شرکت در همکاری با انویدیا و AMD، فناوری‌های ریفرش‌ریت را در تعداد زیادی از تلویزیون‌های خود گنجانده است. همچنین همکاری خود را با ایکس‌باکس افزایش داده است تا کاربران از مزایای نسل جدید کنسول‌های بازی بهره‌مند شوند. جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی با داشبورد گیمینگ (Game Dashboard ) و بهینه ساز بازی (Game Optimizer) به کاربران ارائه می‌شوند. ال‌جی همچنین سرویس‌های گیمینگ ابری را به تلویزیون‌های خود اضافه کرده است.

پشتیبانی از استاندارد HDMI 2.1، امکان پخش بازی 4K با نرخ تازه سازی 120 هرتز، نرخ تازه سازی متغیر (VRR)، حالت تاخیر کم خودکار (ALLM)، حالت HGIG از ویژگی‌های برتر بازی در تلویزیون‌های ال‌جی به شمار می‌آیند. قیمت‌ تلویزیون‌های ال‌جی برحسب فناوری‌های گیمینگ نیز متفاوت خواهد بود و طبیعی است که برای خرید تلویزیون با امکانات گیمینگ بیشتر هزینه بیشتری صرف کنید.

سیستم عامل

چنانچه در مقدمه گفتیم تلویزیون‌های ال‌جی با سیستم عامل webOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. تعامل با این رابط کاربری برای بیشتر کاربران آسان است و دسترسی به موارد مختلف خیلی سریع صورت می‌پذیرد. به‌روزترین نسخه سیستم عامل به حالت تمام صفحه درآمده است و دسترسی به آیکون‌ها، اتصالات و برنامه‌های مختلف در منوی هوم راحت‌تر است. نسخه‌ی جدید با ویژگی‌های سفارشی بیشتر همراه شده است. هوش مصنوعی دسترسی به محتوا را از طریق قابلیت جستجوی صوتی ال‌جی خیلی راحت‌تر می‌سازد.

مجموعه‌ای پلتفرم‌های پخش جریانی به تلویزیون‌های اسمارت ال‌جی جذابیت خیلی بیشتری بخشیده‌اند. با اتصال این دستگاه‌ها به اینترنت می‌توان به محتوای نامحدود در فضای اینترنت دسترسی پیدا کرد.

جمع بندی

خرید تلویزیون با کیفیت میتواند برای هر کسی چالش برانگیز باشد، اما با کسب اطلاعات صحیح میتوان خریدی رضایت بخش را تجربه کنید. فروشگاه بانه آی تی یکی از فروشگاه‌های با تجربه در زمینه لوازم خانگی است که میتواند در انتخاب تلویزیون به شما کمک کند. اگر هنوز در خرید خود مردد هستید، نگران نباشید. با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما هر آنچه قبل از خرید نیاز دارید بدانید به شما خواهیم گفت و تا زمان نصب کالا شما را همراهی خواهیم کرد.

گرآدوری شده توسط سایت بانه آی‌تی : https://banehit.com/

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X