قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

معرفی کتاب های آموزش اتوکد

0 290

در گذشته، تنها روشی که یک طراح یا معمار می‌ توانست به ایده‌ ها و طرح‌ های خود جان ببخشد، ترسیم دستی  بود. با ظهور و پیشرفت کامپیوترها، مداد و کاغذ جای خود را به نرم افزارهای طراحی دادند. استفاده از قابلیت‌ های متعدد این نرم افزارها و ابزارهای متنوع آن‌ ها، ترسیم ایده‌ های ساده تا پیچیده را بسیار سریع‌ تر و بهینه‌ تر کرد. که در سری آموزش های آکادمی صلاحی به صورت کامل می توانید آموزش اتوکد را فرا بگیرین!

اتوکد چیست؟

اتوکد (AutoCAD) نرم‌ افزاری برای رسم کردن و طراحی نقشه‌ های دقیق و حرفه‌ ای  مهندسی و صنعتی است . این نرم‌ افزار هیجان‌ انگیز و کاربردی از محصولات  محبوب شرکت آمریکایی اتودسک می‌ باشد. کاربران و طرف‌ داران این برنامه امکان استفاده از قابلیت‌ ها، ویژگی ها و  محیط‌ های دو و سه بعدی را دارند. آخرین نسخه منتشر شده از نرم افزار اتوکد نسخه‌ ی مربوط به سال  2023 می باشد.  قابل ذکر است که این نرم افزار از یک  الگوی جالب برای نام‌ گذاری این نرم افزار استفاده می‌ نماید که  در هر نسخه از نام نسخه سال بعد استفاده می شود.  برای مثال نسخه  سال  ۲۰۱۹ در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.

 

معرفی AUTOCAD

اتوکد راه را برای تمام صنایع مانند  معماری ـ مکانیک ـ برق ـ تجهیزات پزشکی و… هموار کرده است. بنابر این لازم به نظر می‌ رسد که تمام مهندسان و طراحان کار با نرم افزار AUTOCAD را فرا گیرند و از آن برای پیشبرد آموزششان در رشته‌ ی کاری خود به بهترین شکل استفاده نمایند!

از کارهایی که عموما انجام شان با autocad راحت است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ترسیم‌ های معماری
۲. ترسیم چارت‌ها و دیاگرام‌ (نمودار ها)
۳. ترسیم انواع نمودار‌ ها
۴. ترسیم نقشه‌ ی ساختمان ها
۵. ترسیم نقشه نگاری
۶. ترسیم‌ های صنعتی و مونتاژ قطعات
۷. تهیه برچسب و آرم گرافیکی
۸. ترسیم‌ های دو بعدی و سه بعدی!
۹. ترسیم‌ های هنری و کارت تبریک
۱۰. حتی در برخی موارد تایپ و حروفچینی!

 

معرفی کتاب های آموزش اتوکد:

در این بخش قصد داریم چند نمونه از بهترین و پر کاربرد ترین کتاب های آموزش اتوکد رو معرفی کنیم، کتاب آموزش اتوکد سعی دارد با تدریس کاربردی یکی از بهترین و با ­ارزش‌‌ترین نرم‌­ افزار های ترسیمی مرتبط با نقشه کشی به نام AutoCAD، گامی هرچند کوچک در راه آشنایی شما عزیزان با ترسیمات از طریق کامپیوتر بردارد!

 

 1.کتاب مرجع آموزش اتوکد

در این کتاب یاد می‌ گیریم از هر دستوری در کجا ها استفاده کنیم، خواهیم آموخت در ترسیم هر موضوعی سریعترین و بهینه‌ ترین دستوری که ما را به هدف می‌ رساند چیست؟

روش های اجرای هر دستور را می‌ آموزیم و سرعت دست ما در ترسیم رشد چشمگیری پیدا می‌ کند که بازده و عملکرد ما در ترسیم و ویرایش نقشه‌ ها افزایش می‌ یابد و دیگر نیاز نیست شخص دیگری پروژه‌ های ما را انجام دهد! که پیشنهاد ما ابتدا یادگیری آموزش معماری می باشد.

  • نویسنده : مهندس سیدعلی منتظری
  • تعداد صفحات : 304 صفحه
  • نوبت چاپ : چاپ اول، 1397
  • شابک : 8-8-665-98-600-978
  • فرمت : کتاب

2-کتاب آموزش کاربردی و تمرینات تخصصی AUTOCAD

کتاب آموزش کاربردی و تمرینات تخصصی AUTOCADتوسط مهندس های عمران و معماری استفاده می گردد. در این کتاب نحوه انجام تنظیمات برای تبدیل صفحه کاری به نسخه های پایین تر نرم افزار نیز ارائه می‌ گردد.

مطالب مرتبط
1 از 78

ویژگی های این کتاب:

  1. توضیح کامل نکته های مربوط به نصب!
  2. ارائه نکته های کاربردی برای استفاده بهتر از نرم افزار!رعایت ترتیب در معرفی دستور ها برای سهولت و سرعت دسترسی به آن ها!
  3. ارائه روش های مختلف دسترسی به دستورات!
  4. توضیح کامل به همراه مثال برای هر دستور!
  5. توضیح هر دو حالت اجرا در صورت تفاوت در نحوه اجرا دستور با سایر نسخه ها!
  6. وجود تمرینات متناظر با هر دستور برای درک اولیه
  7. استفاده از نقشه های  به روز ساختمانی برای درک کامل استفاده از دستورات!
  8. توضیح کامل مراحل پیشنهادی رسم یک نقشه، در هر یک از پنج سری نقشه ارائه شده!

 

  • نویسنده/ مترجم:      مهندس علیرضا صمیمی
  • ناشر:      نوآور
  • تعداد صفحات:     400سال
  • چاپ:        1400
  • شابک:    9786001681523

آموزش اتوکد به روش گام به گم و آسان کاملا کاربردی

این کتاب بسیار مفید است و مرجع آموزش های فنی حرفه ای برای آموزش اتوکد می باشد و به شما دید کلی از این نرم افزار می دهد.(بعد از خواندن این کتاب می توانید به راحتی با این نرم افزار کار کنید و کسب درآمد داشته باشید)

نویسنده       عبیداله جرجانی

شابک        ۹۷۸۹۶۴۶۴۷۱۳۳۷

ناشر          انتشارات دانش و فن

قطع         رحلی

نوع جلد    شومیز

4.کتاب-فیلم اتوکد AutoCAD 2020

کتاب زیر بر اساس هزاران ساعت تجربه آموزشی استاد متقی‌ پور، استاد پرآوازه کشور و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف به رشته تحریر در آمده و در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار گرفته است! هر چند که نرم افزار AutoCAD یک نرم افزار بزرگ و با پیچیدگی‌ های مخصوص به خود می‌ باشد ولی بر اساس شیوه آموزشی استاد، شما می‌ توانید به راحتی و در کم‌ ترین زمان بر این نرم افزار به صورت اصولی و کارآمد مسلط شوید.

عنوان کتاب:  کتاب-فیلم  اتوکد AutoCAD 2020
نویسنده:  مهدی متقی پور
تعداد صفحات: 256

قطع: وزیری
سال چاپ: 1400
نوبت چاپ: پنجم
تیراژ: 1000

جمع بندی

در نهایت، این خود شما هستین که باید با توجه به نیازهای عمومی و تخصصی خود، نرم افزار مناسب برای یادگیری را انتخاب کنین. همان طور که طی مقاله نیز به آن اشاره کردیم، اتوکد چیست؟ اتوکد یک نرم افزار عمومی طراحی است که کاربران به راحتی می‌ توانند نحوه کار با آن را فرا بگیرند. از این‌ رو، این نرم افزار گزینه بسیار خوبی برای ورود به دنیای ترسیم و طراحی در حوزه‌ های مختلف می باشد!

 

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X