قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

مرکز استیل تامین کننده انواع ( ورق استیل ، پروفیل استیل ، لوله استیل ، ضایعات استیل )

0 17

در این مطلب قصد داریم ابتدا به معرفی استیل بپردازیم، چراکه همان گونه که مشخص است جنس تمام محصولات استیل از این فلز می باشد.استیل در اصل آلیاژی بر پایه آهن با کربن کم تر از 2% است. این آلیاژ از فلز آهن و ترکیب عناصری دیگری به دست می آید.

فولاد ها به طور معمول در دو گروه آلیاژی و کربنی تقسیم می شوند.در فولاد های کربنی فقط کربن به کار برده شده است و ترکیبات دیگری چون سیلسیم، منگنز، گوگرد و فسفر در آن ها وجود ندارد. اما با اضافه نمودن عنصر های دیگری به آهن، آلیاژ های دیگری به وجود آمده که بعضی از آن ها دارای خواص بسیاری هستند. به عنوان مثال اگر میزان کروم در آلیاژ استیل حداقل 5/10درصد باشد به آن استنلس استیل یا استیل ضد زنگ گویند.

به این علت که با ترکیب شدن کروم با اکسیژن هوا ایجاد لایه اکسید کروم بسیار چسبنده  بر روی سطح استیل می شود. لایه به وجود آمده ارتباط میان فلز و هوا را از بین بده و از این طریق سبب ایجاد خاصیت مقاومت در برابر خوردگی در استیل می گردد همچنین از خوردگی های بعدی نیز جلوگیری شده که عملا موجب ترمیم خوردگی خواهد شد. البته نا گفته نماند که وجود عناصر دیگری همچون نیکل و مولیبدن خاصیت ضد زنگ بودن استیل را افزایش می دهند.

ورق استیل

ورق استیل که  با نام ورق استنلس استیل ( stainless steel ) و فولاد ضد زنگ نیز شناخته می شود، ورقی است که بر پایه آهن بوده و از ترکیب فلز خالص استیل با ترکیب سایر عناصر دیگری مانند  کروم و کربن و آلومینیوم، سیلیسیم و تیتانیوم… ساخته و در آلیاژ های گوناگون در بازار یافت می شود. برای مثال دو سری 300 و 400 از آلیاژ های این محصول هستند. سری 300 دارای خاصیت ضد زنگ بوده و در انواع مختلف 304، 305، 316،321، 347 در بازار یافت می شود. از سری400  به طور معمول در زندگی روزمره و وسایل کوچک استفاده کی گردد. استیل 410 مقاوم به سایش است اما در مقابل مقاومت کمی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد.استیل 420 در ساخت کارد و چنگال و قاشق کاربرد دارد. استیل 430 نیز در تزئینات و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. ورق استیل در ایران تولید نمی شود و از کشور های دیگر وارد می شود. در گذشته این ورق ها از کشور های آمریکا، ژاپن و آلمان وارد ایران می شدند. اما در حال حاضر بیشتر از کشور های چین، تایوان و آفریقای جنوبی وارد می شود به طور کلی این ورق ها به دو دسته ورق استیل بگیر و نگیر تقسیم بندی می شوند که تفاوت آن ها خاصیت مغناطیسی در آن ها می باشد به طوری که ورق های استیل بگیر توسط آهنربا جذب می شوند در حالی که نوع نگیر این ورق ها به وسیله آهن ربا جذب نخواهند شد.

لوله استیل

لوله استیل استوانه هایی توخالی از جنس استیل هستند که سطح بسیار صاف و صیقلی داشته به همین علت شست‌وشو و نظافت آن بسیار راحت می باشد و تنها با یک دستمال مرطوب می‌توانید سطح آن را به سادگی تمیز کنید. از این لوله ها در صنایع مختلفی چون پتروشیمی و دکوراتیو استفاده می شود. از آنجایی که لوله استیل از فلز خالص استیل ساخته می شودبه همین علت تمام ویژگی های استیل مانند استحکام و دوام بالا و همچنین مقاومت در برابر خوردگی را دارد. استفاده از این لوله ها در بسیاری از کارخانجات، منتقل کردن مایعات را راحت تر می کند.همچنین  از آن ها در ساخت انواع حفاظ، درب استیل و نرده استیل استفاده می‌شود.این محصول در ابعاد متنوعی در بازار خارجی و داخلی یافت می شوند. تولیدات این لوله ها نیز همچون دیگر محصولات استیل در ایران انجام نمی شود و در گروه محصولات وارداتی قرار دارد.

مطالب مرتبط
1 از 78

لوله استیل از نظر شکل ظاهری دارای دو نوع درزدار و بدون درز می باشد:

لوله استیل بدون درز از استیل سری ۳۰۰ ساخته می‌شود. این نوع لوله ها از حرکت مواد استیل روی یک سطح استوانه‌ای جامد و توخالی تولید می گردد.

لوله استیل درزدار نیز از استیل ۳۰۰ ساخته می‌شود. اما نوع درزدار این محصول از ورق استیل در حال چرخش تولید می‌شود و سپس ورق‌ها به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

لوله استیل

ضایعات استیل

ضایعات استیل در واقع از برش خوردن ورق استیل، قراضه ها، سوفاره ها و پرتی ها در کارگاه ها و کارخانجات تولیدکننده محصولات استیل و محصولات استیلی که از رده خارج شده اند ساخته می شوند. ضایعات استیل صد درصد قابل بازیافت هستند و سپس به چرخه تولید باز گردانیده می شوند تا از آن ها در تولید محصولات جدید استفاده شود. چنانچه قصد فروش ضایعات استیل خود را دارید حتما لازم است پیش از فروش نهایت دقت و تحقیق را در یافتن اشخاص و یا شرکت های معتبر خریدار ضایعات استیل انجام دهید. چراکه متاسفانه در بازار افراد بسیاری هستند که با عیب گذاری بر روی ضایعات استیل سعی دارند کمترین قیمت را به شما بگویند این اشخاص تماما به سود و منفعت خود می اندیشند. مجموعه مرکز استیل با بیش از 5 دهه تجربه همکاری با کارگاه ها و کارخانه های تولیدی از معتبرترین مراکز در این زمینه بوده و از آنجایی که تعامل صادقانه و تداوم در همکاری از اصول و اولویت های این مجموعه است از این رو این مجموعه می تواند خریدار  مناسبی برای ضایعات شما باشد.

ضایعات استیل

شما می توانید برای فروش ضایعات استیل و اطلاع از قیمت انواع محصولات استیل و آهن آلات ساختمانی و صنعتی از طریق شماره تلفن 55533326-021 , 09125555855 با مجموعه مرکز استیل تماس حاصل فرمایید . ( https://markazsteel.com )

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X