قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

با انواع آسیاب گندم بیشتر آشنا شوید!

0 198

در گذشته برای تهیه آرد، وسایل ساده مکانیکی مورد استفاده قرار می گرفتند. فرآیند آسیاب گندم به روش دستی، امری زمان‌بر و پر زحمت بود. اما امروزه برای سهولت در انجام این کار و افزایش سرعت آن، دستگاه های مختلفی به منظور آسیاب گندم، تولید می شوند. در این مطلب به بررسی انواع آسیاب گندم خواهیم پرداخت.

دستگاه های آسیاب گندم در دو نوع عطاری و صنعتی ساخته می شوند. در ادامه مطلب به طور ویژه ابعاد مختلف آسیاب گندم صنعتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

دستگاه آسیاب گندم چکشی و مزایای آن

در میان انواع آسیاب گندم، این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های موجود در صنایع است.  در کارخانه آسیاب گندم  از این دستگاه و سایر دستگاه های آسیاب صنعتی گندم استفاده می شود. همانطور که از نام این نوع از دستگاه آسیاب گندم صنعتی مشخص است، چکش های موجود در این دستگاه که با سرعت بالایی در حال حرکت هستند، باعث پودر شدن مواد می شوند.

در هر دستگاه آسیاب گندم صنعتی چکشی، ردیف هایی وجود دارد که بر روی آنها چکش هایی نصب شده است. این دستگاه به منظور عبور غلات ریز شده، دارای الک هایی می باشد که در اطراف چکش نصب شده‌اند. این غلات تا زمانی که کاملا خرد شده و امکان عبور از الک را داشته باشند، داخل آسیاب می مانند.

برای تنظیم اندازه ذرات محصول، می توان در توری خروجی، تغییر ایجاد کرد. کنترل نمودن عملیات های مختلفی همچون خاموش و روشن نمودن دستگاه، تنظیم نمودن سرعت موتور و… به کمک جعبه کنترل، توسط اپراتور دستگاه امکان پذیر است.

این نوع از آسیاب گندم صنعتی، به منظور آسیاب کردن مواد به حالت نرم مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای بخش های مختلفی از جمله؛ تغذیه کننده آسیاب، محور اصلی، موتور الکتریکی، چکش ها و توری است.  از جمله مزایای این دستگاه عبارتند از:

  • تولید آرد مرغوب‌تر در مقایسه با آسیاب های سنتی
  • امکان آسیاب گندم بدون نیاز به جداسازی سبوس آن به منظور حفظ خواص آرد
  • محفوظ ماندن بافت مغذی و مفید گندم به دلیل عدم افزایش دما در آسیاب چکشی
مطالب مرتبط
1 از 78

سایر انواع آسیاب گندم صنعتی و ویژگی های آنها

  • آسیاب جت میل: عمل خرد کردن مواد در این دستگاه آسیاب صنعتی، به روش برخورد نمودن مواد با یکدیگر به کمک گاز خنثی یا جت پرسرعت هوا می باشد.
  • دستگاه های آسیاب پین میل: از این دستگاه آسیاب، به منظور آسیاب نمودن مواد گوناگونی همچون گندم، استفاده می شود. درون این دستگاه آسیاب صنعتی، دو دیسک چرخان قرار دارد. اساس عمل این دستگاه، پین هایی هستند که داخل این دیسک ها تعبیه شده‌اند. در واقع مواد، بعد از اینکه وارد دستگاه آسیاب شدند، میان این پین ها قرار می گیرند.

زمانی که دستگاه آسیاب پین میل روشن می شود،  با عبور مکرر این پین ها از کنار یکدیگر، مواد درون دستگاه متلاشی می شوند.

  • دستگاه آسیاب پروانه‌ای: عملکرد این دستگاه آسیاب صنعتی، بر اساس دنده هایی که کناره های دستگاه تعبیه شده‌اند و تیغه های چرخانی که وسط دستگاه قرار دارند، می باشد. مواد بعد از اینکه وارد این دستگاه آسیاب شدند، میان دنده ها و تیغه های ذکر شده قرار می گیرند. وقتی تیغه ها حرکت می کنند، این مواد آسیاب می شوند. برای مصارف صنعتی و مواردی که حجم مواد زیاد است، از این دستگاه آسیاب صنعتی استفاده می شود.

از جمله ویژگی های دستگاه های آسیاب صنعتی عبارتند از:

  • انواع آسیاب گندم صنعتی، به منظور آسیاب نمودن حجم بالایی از گندم مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این دستگاه ها دارای ظرفیت تولید مشخصی می باشند.
  • جنس بدنه انواع آسیاب گندم، از آهن یا استیل است. دارای ابعاد، مدل ها و توان قدرتی متفاوتی هستند.
  • تمام مراحل آسیاب گندم در این دستگاه ها قابل کنترل و نظارت می باشد. مراحل آسیاب گندم بسیار ساده است. دو مرحله کلی وجود دارد. در مرحله اول دانه های گندم به قطعات کوچکی تبدیل می گردند. در مرحله بعد، فرآیند الک کردن شکل می گیرد.
  • این دستگاه ها قابل شستشو هستند و بسیار مقاوم می باشند.

قیمت دستگاه آسیاب گندم صنعتی

در رابطه با قیمت دستگاه آسیاب گندم صنعتی باید گفت؛ عوامل مختلفی بر روی قیمت این دستگاه، تاثیرگذار هستند. انواع آسیاب گندم، در مدل های متنوع و با برندهای مختلفی تولید می شوند. با توجه به مدل و برند دستگاه مورد نظر و آلیاژی که در ساخت آنها بکار رفته است، دارای قیمت متفاوتی می باشند. به هر میزانی که کیفیت قطعات بکار رفته در دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

اگر قصد خرید دستگاه آسیاب گندم صنعتی را دارید، برای سفارش آسیاب گندم با کیفیت، به تولید کنندگان معتبر مراجعه کنید تا محصول مناسبی خریداری نمایید. شرکت آورتین در ساخت انواع آسیاب گندم، خلاقیت بکار برده و متناسب با نیاز شما محصولی با کیفیت و همینطور با قیمت مناسب تولید و به بازار عرضه کرده است. به تجربه بالای این شرکت اعتماد کنید و محصول با کیفیت و درجه یک خریداری نمایید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X