قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

درمان خشکی پوست با استفاده از نرم کننده بدن

0 16

استفاده از نرم کننده بدن یکی از روش های مقابله با خشکی پوست است. نرم کننده بدن از طریق حفظ رطوبت در لایه خارجی پوست علاوه بر هیدراته نگه داشتن پوست سبب نرمی و انعطاف پوست، ایجاد آرامش در پوست، نرمی پوست و … می شود. نرم کننده بدن می تواند به شکل کرم، لوسیون، روغن و ژل عرضه شده و مورد استفاده قرار گیرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مزایای نرم کننده بدن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل خشکی پوست

خشکی پوست با علائمی چون خارش، پوسته پوسته شدن، زبری و … همراه است. دلایل خشک شدن پوست مختلف است. خشکی پوست می تواند موقتی و فصلی و یا به صورت دائم باشد.برخی افراد ممکن است در فصولی نظیر زمستان به آن مبتلا شوند و برخی دیگر ممکن است به صورت طولانی و در تمامی طول سال با آن مواجه باشند. حتی علائم پوست خشک از فردی به فرد دیگر متفاوت است و سن فرد، وضعیت سلامتی، رنگ پوست، محل زندگی و … در بروز این علائم تاثیر خواهد داشت. از مهمترین دلایل خشکی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آب و هوا

آب و هوا یکی از عوامل تأثیرگذار بر خشکی پوست است. در فصول سرد سال چون پاییز و زمستان با کاهش دمای هوا و رطوبت، هوا خشک شده و این خشکی بر خشکی پوست نیز تأثیر می گذارد. با کاهش رطوبت در فصول سرد سال عارضه های پوستی افراد چون اگزما و پوست خشک بیشتر نمایان می شوند.

استحمام مکرر

استحمام و شستشوی زیاد سبب می گردد تا چربی و باکتریهای سالم از سطح پوست از بین بروند. پوست افراد چربی به نام سبوم دارد. زمانی که شستشوی زیاد انجام می پذیرد این چربی از سطح پوست پاک می شود و پوست خشک خواهد شد. پوست خشک با خشکی و خارش همراه است و سبب می شود تا باکتری های ناسالم از طریق پوست ترک خورده وارد بدن شده و علاوه بر خشکی، فرد را دچار عارضه های پوستی دیگری نیز بنماید.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی

استفاده زیاد از محصولات آرایشی، یا استفاده از محصولات بهداشتی بی کیفیت و عدم تناسب این مواد با پوست سبب چرب شدن و یا خشک شدن پوست می شود. محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب منافذ پوستی را مسدود کرده و سبب خشکی پوست می شود.

قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم پیشنهاد می کنیم برای دیدن انواع کرم نرم کننده بدن به لینک زیر مراجعه کنید:

فواید استفاده از نرم کننده بدن

یکی از راه های مقابله با خشکی پوست استفاده از نرم کننده بدن است. نرم کننده بدن پوست را آبرسانی می کند. افرادی که در محیط سرد و خشک زندگی می کنند و یا افرادی که پوستشان در اثر استفاده از لوازم آرایشی خشک و زبر شده است، به سختی با لوازم آرایشی معمولی درمان می شوند، اما نرم کننده بدن برای این افراد پاسخگو خواهد بود. توصیه می شود تا بعد از هر بار استحمام از نرم کننده بدن استفاده شود تا پوست هیدراته و انعطاف پذیر مانده و رطوبت کافی در سطح پوست حفظ شود. نرم کننده بدن حتی به صورت موضعی بر نواحی که پوست خشک تر است، تأثیر بسزایی داشته و با استفاده از یک نرم کننده بدن مناسب می توان خشکی در این قسمت ها را کاهش داد. از فواید اصلی نرم کننده بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرطوب کردن پوست

ایجاد رطوبت در سطح پوست بسیار اهمیت داشته و از خشکی پوست جلوگیری می کند. یکی از روش های مرطوب نگه داشتن پوست و هیدراته نگه داشتن آن استفاده از نرم کننده بدن است. نرم کننده بدن آب را در بیرونی ترین لایه از پوست نگه داشته و از خشکی پوست جلوگیری می کنند.

مطالب مرتبط
1 از 78

نرم کردن پوست

از دیگر مزایای استفاده از نرم کننده بدن، کمک به نرم کردن پوست است. نرم کننده بدن دارای ترکیباتی است که علاوه بر احیا و جوانسازی پوست سبب نرم شدن پوست نیز می شود. ترکیبات نرم کننده بدن با حفظ رطوبت در پوست از خشکی پوست جلوگیری کرده و پوست را نرم و منعطف نگه می دارد.

تسکین پوست

به منظور استفاده از نرم کننده بدن لازم است تا آن را پس از استحمام بر پوست خود ماساژ دهید. ماساژ پوست آن هم با استفاده از نرم کننده بدن مناسب و باکیفیت که ترکیبات مناسبی دارد، علاوه بر خوش بو شدن و ایجاد نرمی و انعطاف پوست سبب می گردد تا افراد احساس آرامش کنند. ماساز و مالش پوست در از بین بردن درد و استرس اهمیت زیادی دارد.

بهبود ظاهر پوست

زمانی که از نرم کننده بدن استفاده میگردد پوست نرم و منعطف شده و دیگر خبری از پوست خشک، زبر و پینه های معمول ناشی از خشکی پوست نخواهد بود.لذا استفاده از نرم کننده بدن پوست را منعطف کرده و سبب می گردد تا سلول های مرده پوستی براحتی از بین رفته و پوست ظاهری مناسب تر داشته باشد.

انواع نرم کننده های بدن

نرم کننده بدن نیز نظیر بسیاری از محصولات آرایشی می تواند به صورت لوسیون، کرم، ژل و روغن عرضه شود. می توان انواع نرم کننده های بدن را به شکل های زیر طبقه بندی کرد:

لوسیون

اگر نرم کننده به صورت لوسیون باشد، می توان شکل آن را شبیه به پماد موضعی تصور کرد که برای مقابله با خشکی پوست و حفظ رطوبت در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. لوسیون در مقایسه با ژل و کرم گرانروی کمتری داشته و برای از بین بردن خشکی و اصطکاک سطح پوست بر آن مالیده می شود.

کرم

اگر نرم کننده بدن کرمی باشد، منافذ پوست را با ترکیبات مناسب پر کرده و سبب حفظ رطوبت در لایه خارجی پوست به نام اپیدرم می شود.

ژل

ژل نرم کننده بدن باکیفیت و مناسب فاقد چربی بوده و رطوبت را در سطح پوست نگه می دارد. علاوه بر حفظ رطوبت، ایجاد نرمی و انعطاف پوست بدن از دیگر مزایای ژل نرم کننده بدن است.

روغن

نرم کننده بدن می تواند به صورت روغن عرضه گردد. حتی برخی روغن ها چون روغن بادام، نارگیل، آرگان، جوجوبا و … از روغن هایی هستند که می توانند به عنوان نرم کننده بدن مورد استفاده قرار گیرند.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X