قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

کتاب خودت را به فنا نده

0 151

اگر احساسات متاثر از تفکر باشند پس میتوان با کنترل دقیق افکار دیگران یا با تغییر خودگویی‌های ذهنی که خالق احساسات هستند احساسات افراد را تحت تسلط در اورد.

مطالب مرتبط
1 از 15

گاهی اوقات در زندگی هر فردی شرایطی ایجاد می ‌شود که فرد احساس می ‌‌‌‌کند دچار پوچی و بی ارزشی شده و دیگر به نقطه آخر زندگی ‌‌اش رسیده است. در چنین شرایطی فرد احساس می ‌کند دیگر از عهده هیچ کاری بر نمی آید و ادامه زندگی برای او پوج و بی معنا خواهد بود.

در واقع این افراد نه از گذشته خود راضی هستند و نه امیدی به آینده درخشان دارند. در چنین شرایطی فرد احتیاج به راهنما و چراغ راهی دارد تا به خوبی بتواند شرایط زندگی خود را بهبود ببخشد و انگیزه و تلاش خود را برای ساختن آینده ای ایده آل افزایش دهد. یکی از این راهنماهای مناسب کتاب خودت را به فنا نده می‌ باشد، کتابی که در واقع سیری به دنیای گذشته و نمایش چشم انداز آینده می باشد.

کتاب خودت را به فنا نده برای چه کسانی مناسب است؟

همه انسان ها حتی برای یک بار هم که شده در طول زندگی دچار یأس و ناامیدی می ‌شوند و شروع می ‌‌کنند به بدگویی از خود، به چنین حالتی self talk یا همان خود‌گویی گفته می شود. حالتی که موجب می شود فرد با وجود تلاش بسیار در طول روز باز هم از خود ناامید و ناراضی باشد و با قضاوت های درونی نادرست موجب آزار و ناراحتی روحی خود بشود.

در چنین شرایطی است که نویسنده کتاب در قالب جملات و مفاهیمی به خواننده متذکر می شود که دست از سر خود بردار، چرا که فقط در این صورت است که سبب می شود از اضطراب و تنش های درونی خود رهایی یابیم و اوضاع بهبود یابد.

گری جان بیشاپ نویسنده کتاب
گری جان بیشاپ نویسنده کتاب

این کتاب بیشتر مناسب افرادی است که از روزمرگی های زندگی و تکرار روزها خسته و گیج شده اند و دوست دارند تغییری در کیفیت زندگی خود ایجاد کنند. به خصوص کسانی که دچار سردرگمی و ناامیدی شده‌ اند و نمی دانند که چگونه از این وضعیت خلاص شوند. این کتاب مناسب ترین راهنما می باشد چرا که نویسنده این کتاب ادعا می ‌‌کند که کتاب خودت را به فنا نده به گونه‌‌ ای تعریف شده است که با زبان گویا و مشخص به تمامی مخاطبان و خوانندگان می آموزد که چگونه کیفیت زندگی خود را حفظ کرده و حتی آن را ارتقا دهند.

درباره گری جان بیشاپ نویسنده این کتاب

گری جان بیشاپ در سال ۱۹۷۷ در اسکاتلند متولد شده است و به عنوان نمونه ای از معلم های انگیزشی شناخته می شود. این دسته از معلمان دیدگاه های متفاوتی نسبت به فیلسوف های دوره‌ های قبل از خود دارند. در واقع این نویسنده اسکاتلندی فلسفه و دیدگاه خاص خودش را نسبت به زندگی دارد و بیشتر از این که بر روی همیشه شاد بودن، موفق بودن و مسائلی از این قبیل تاکید کند بیشتر تمرکزش بر روی پذیرش خود می باشد و این که با شناسایی نقطه ضعف ها و تقویت نقاط قوت، کیفیت زندگی افراد را ارتقا ببخشد.

بیشاپ در سال ۱۹۹۷ به کشور آمریکا مهاجرت کرد و فعالیت هایش در این زمینه را در ایالت متحده ادامه داد. در مدت کوتاهی او با در شرکت ‌هایی که در زمینه توسعه فردی اختصاص داشتند و حضور در همایش ها و گردهمایی های متعددی که در زمینه خودسازی تشکیل شده بودند سخنرانی های انگیزشی بسیار تاثیرگذاری را ارائه داد و همه این ها موجب معروفیت زیاد این نویسنده در کشور آمریکا شد. جان بیشاپ کتاب های دیگری را در زمینه خودسازی فردی تالیف کرده است که نمونه  دیگر این کتاب‌ها “گند زدن بس است” و “انجامش را بده ”  می باشد. این کتاب‌‌ ها نیز همانند خودت را به فنا نده به زبان فارسی ترجمه شده اند.

خلاصه و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب “خودت را به فنا نده، کمتر فکر کن و دل به زندگی بده” نمونه ‌‌ای از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز می ‌باشد. این کتاب متشکل از هفت ستون می ‌باشد که در هر‌کدام از این ستون ها یک جمله تاکیدی به کار برده شده است. در واقع همین ستون ها، جملات تاکیدی می‌ باشند و این جملات تاکیدی  در واقع تلنگری است که مخاطب را از خواب غفلت بیدار می کند تا بهتر بتواند توانایی ها و قابلیت های خود را بشناسد و این گونه با ایجاد زندگی بهتر خودش را به فنا ندهد.

اگر درگیر طرزِ فکر مردم نسبت به خودت باشی، هیچ‌وقت به توانایی‌های واقعی‌ات نمی‌رسی. در حقیقت، تو می‌توانی یک‌شبه زندگی‌ات را از این رو به آن رو کنی اگر به سادگی بی‌خیال اهمیت دادن به طرزِ فکر دیگران شوی. چه سخت بگیری چه راحت، زندگی ادامه دارد.

این کتاب به گونه ‌‌ای تالیف شده است که در آن گزیده ‌‌ای از اظهارنظرها و اعتقادات شخصی در رابطه با اختیار داشتن، متعالی بودن، جسارت داشتن و زندگی بخشیدن گردآوری شده و خواننده با عمل به این مطالب بتواند زندگی خود را هر روز بهتر و بهتر کند.

علاوه بر این گفتارها و نظراتی در رابطه با زندگی از شخصیت های مهم تاریخی و فیلسوف های برجسته و همچنین گزیده هایی از یافته های علمی هم در این کتاب به چشم می خورد که همه آن ها در ارتقاء ذهنی فرد موثر خواهند بود. نکته قابل توجه این است که با وجود این که مطالب درج شده در این کتاب برای یک زندگی ایده آل و با کیفیت بسیار مطلوب و مناسب هستند، اما این امر در صورتی امکان پذیر است که فرد این گفته ها را در درون خودش جستجو کرده و در کردارش امتحان کند.

وقتی هیچ انتظاری نداشته باشی، قطعا در لحظه زندگی می‌کنی. تو نگران آینده یا پس زدنِ گذشته نیستی. تو هر موقعیتی را که برایت پیش بیاید با آغوش باز می‌پذیری. وقتی هر چیزی را پذیرا باشی، البته به این معنی نیست که با آن موافق یا راحت هستی، بلکه به این معنی‌ست که مالک آن و مسئول آن هستی. به یاد بیاور که وقتی مالک یا مسئول چیزی باشی، می‌توانی همیشه آن را تغییر دهی. گاهی اوقات این موثرترین راه برای حل کردن «دشواری‌هایت» است.

به این معنا که برای تجربه کردن و اندیشیدن به خود وقت بیشتری را اختصاص دهد چرا که هیچ حکمت و دانشی فراتر از دانشی که شخص خودش به صورت عینی آن را تجربه کرده باشد نیست. به طور کلی این کتاب از نه فصل تشکیل شده است و در هر کدام از این فصل ها به خواننده می آموزد که چطور برای رسیدن به زندگی بهتر و موفقیت در زندگی اقدام کند.

دکتر بروس لیپتون، دانشمند مشهور دی‌ان‌ای و سلول‌های بنیادین، در تحقیقاتش به این نکته پی برد که نود و پنج درصد فعالیت‌های روزانه ما با ضمیر ناخودآگاهمان کنترل و هدایت می‌شود. لحظه‌ای به این موضوع فکر کن. یعنی تنها بخش بسیار بسیار جزئی از تمام کارهایی که انجام می‌دهی یا تمام حرف‌هایی که می‌زنی از روی خواست و اراده خودت است.

معرفی شخصیت های کتاب خودت را به فنا نده

جان بیشاپ این کتاب را به گونه ‌‌ای تالیف کرده است که مطالب آن در واقع نوعی تجربه و درس های واقعی هستند که خود او در زندگی به آن دست یافته است و تمامی این تجارب را  به مخاطب خود انتقال می دهد. در تمامی مطالب نوشته شده شخصیت اصلی مخاطب می باشد که با تاکید بر ابعاد مختلف زندگی فرد و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف زندگی بهترین راه و مسیر را نشان می دهد.

نقطه عطف داستان خودت را به فنا نده

نقطه عطف این کتاب جایی است که نویسنده تلاش می ‌‌کند تا خواننده را به تلاش و کوشش تشویق کند. چرا که او معتقد است که افکار فرد اهمیت زیادی در زندگی او دارد و این افکار هستند که هم می ‌تواند انسان را به تباهی  بکشاند و هم می تواند او را به قله های موفقیت برساند. اما این عمل، تلاش و کوشش است که موجب می ‌شود انسان به آرزوهایش دست یابد. در واقع فقط با تفکر نمی توان به موفقیت دست یافت و هرکسی که بخواهد در زندگی اش به آن چه که قصد دارد برسد علاوه بر تفکر درست باید تلاش و کوشش بسیار داشته باشد و در راستای رسیدن به آن عمل کند. بنابراین باید با تمام قوا در راه رسیدن به هدفی که برای خود در زندگی تعیین کرده اید تلاش و کوشش داشته باشید.

نثر و زبان خودت را به فنا نده

نثر این کتاب به صورت واضح و صریح می باشد و نویسنده سعی کرده است که به ساده ترین حالت ممکن تمامی مسائل را بیان کند و این گونه برای مخاطب هیچ جای ابهام و توجیهی باقی نمی ماند. زبان این کتاب تند و خشن می باشد و ترتیب مطالب در آن طوری چیده شده که ابتدا با خواندن آن، خواننده با گفتگو ها و تناقض های درونی اش آشنا می شود و کم کم ذهن را طوری شکل می ‌‌دهد که با ادبیات جدیدی روبرو شود. در مراحل بعد با آوردن واژه‌ های کلیدی مثل موفقیت، اشتیاق، توانایی انجام کارهای سخت، فکر و عمل و کلماتی از این قبیل انگیزه و پذیرش را در خواننده تقویت می‌ کند.

مشخصات ترجمه پیشنهادی

  • انتشارات:کوله پشتی
  • مترجم:حسین گازر
  • تعداد صفحه:133

خرید کتاب با تخفیف ویژه

اگر من مرگ را وارد زندگی‌ام می‌کردم، باورش می‌کردم و با آن روبه‌رو می‌شدم، خودم را از ترس و نگرانی آن و کم‌اهمیتی زندگی آزاد می‌کردم و فقط آن‌موقع بود که برای خودبودن، آزاد می‌شدم.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X