قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

آیا سفیدی مو در جوانی درمان دارد؟ [آپدیت 2023]✔️

0 48

همانطور که می دانید 16% از وزن کل بدن با پوست تشکیل شده است. به همین خاطر بروز کوچکترین اختلال تاثیرات منفی فراوانی بر زیبایی ظاهر افراد خواهد گذاشت. پس باید مراقبت های تخصصی و ویژه ای را برای آن در نظر گرفت. اگر می خواهید با داشتن پوستی سالم و شفاف در اولین دیدار جذاب به نظر برسید می توانید پوست خود را در اختیار متخصصین حاذق پوست و مو بگذارید تا به نتیجه دلخواهتان دست یابید. با این وجود انتخاب بهترین دکتر پوست و مو در تهران و شناخت ویژگی های یک متخصص خبره کمک چشمگیری به شما خواهد کرد. ما نیز در این مقاله هر آنچه باید در مورد بیماری های پوست و مو و مراجعه به متخصصان پوست و مو بدانید را به طور کامل شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا، جراحا و تاپتنا کمک بگیرید.

متخصص پوست و مو کیست؟

دکتر پوست و مو یکی از رشته ­های تخصصی بالینی است که به سلامت و بهداشت پوست، پیشگیری، تشخیص و درمان پوست، جراحی‌ ناهنجاری های محدود پوست و همچنین بیماری های خوش خیم و بدخیم پوست، غشای محاطی، مو و ناخن و اختلالات پوستی ناشی از بیماری‌های آمیزشی در همه سنین می پردازد. بهترین دکتر پوست و مو در ایران باید قادر به تشخیص اختلالات پوست در مبتلایان و قادر به انجام اقدامات درمانی، طبی و همچنین جراحی محدود باشد. با این وجود بعضی از پزشکان نظیر پزشکان عمومی در حالیکه متخصص پوست و مو نیستند، روی تابلوهایشان عنوان پوست و مو را می نویسند که این کار باعث گمراهی بیماران می شود پس لازم است نکاتی را بدانند تا متخصص پوست و مو را تشخیص دهند.

متخصصان پوست و مو چه خدماتی انجام می دهند؟

همان‌طور که گفتیم، متخصص پوست و مو پزشکی است که شرایط و مشکلات پوست، مو و ناخن‌ها را ارزیابی کرده و با تشخیص دقیق بهترین درمان‌ها را در نظر می گیرد. بجز این متخصصان پوست و مو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران باید بتوانند بیماری‌های غشاهای مخاطی و بافت‌های حساس اطراف بینی، دهان و پلک‌ها را نیز تشخیص داده و جهت درمان آن ها هم اقدام کنند. به طور کلی وظایف متخصصان پوست که به آن ها درماتولوژیست هم گفته می شود به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم می‌شود. برخی از خدمات نیز هستند که هردوی این ها را دربر می گیرند. خدمات زیبایی درماتولوژیست ها شامل موارد زیر می باشند:

  • تزریق بوتاکس، ژل و فیلر
  • تزریق چربی
  • پاکسازی پوست
  • لیزر موهای زائد
  • برداشت انواع خال و زگیل
  • لیفت صورت
  • انواع روش های جوانسازی پوست
  • درمان ریزش مو
  • و…
متخصصان پوست و مو چه خدماتی انجام می دهند؟

پزشکان حوزه پوست، مو و زیبایی قادر به تشخیص و درمان بیش از ۳۰۰۰ بیماری پوست، مو و ناخن هستند. آن ها می‌توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را برایتان در نظر گرفته و به شما در داشتن پوست و مویی سالم کمک کنند. حتی متخصصان پوست و مو قادرند با بررسی پوست افراد، بعضی از بیماری‌های داخلی بدن مثل بیماری‌های کبد، تیروئید، کلیه و معده را نیز تشخیص دهند. جالب است بدانید بعضی از جراحی های جزئی و سرپایی مانند برداشتن خال یا بیوپسی پوست هم توسط این پزشکان انجام می‌شود. در این قسمت از مقاله به معرفی خدمات درمانی درماتولوژیست ها پرداخته ایم:

  • درمان آکنه
  • سرطان پوست
  • درماتیت
  • درمان بیماری های ناشی از عفونت ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها
  • پسوریازیس
  • تشخیص علل و درمان ریزش مو و ریش
  • درمان بیماری های ناخن
  • و…
مطالب مرتبط
1 از 79

معرفی اختلالات و بیماری های مربوط به پوست و مو

  • ریزش مو به صورت دسته ای: این الگوی ریزش مو به صورت ناگهانی و دسته ای، در زمان شانه زدن و حمام کردن اتفاق می افتد. این حادثه عموما دو الی سه ماه بعد از یک بیماری یا رویداد تحریک کننده رخ می دهد. در موارد محدودی ممکن است حتی تا نیمی از موها ریزش کند اما جای نگرانی نیست زیرا ۶ تا ۹ ماه بعد موها مجددا رشد می کنند. بیماری هایی که می توانند منجر به ریزش دسته ای مو شوند شامل موارد زیر هستند:
  1. تب شدید: بالا رفتن دمای بدن باعث تحریک سلول های مو و ریزش آنها می شود.
  2. کرونا: یکی از بیماری هایی است که توانسته منجر به ریزش مو دسته ای شود چرا که در این بیماری خصوصا حالت شدید آن، دمای بدن افزایش پیدا می کند.
  3. استرس: یکی از دلایلی که می تواند باعث ریزش موی دسته ای شود، فشار روحی و استرس است.
  • سفیدی مو در دوران جوانی: پدیده سفید شدن مو در دوران جوانی کاملا ارثی بوده و متاسفانه هنوز محققان به دستاوردی نرسیده اند که بتواند از وقوع این پدیده جلوگیری کند.
  • جوش های سرسیاه: تقریبا بیشتر انواع پوست مستعد جوش های سرسیاه هستند که با انجام موارد زیر می توانید از بروز آن ها جلوگیری کنید:
  1. شست و شوی به موقع پوست
  2. استعمال محصولات حاوی ترکیبات ضد جوش
  3. فشار ندادن جای جوش ها
  4. پاکیزه نگه داشتن دست ها و ناخن ها
  5. پاک کردن صورت از آرایش قبل از خواب
  • موخوره: ساقه مو یک بافت مرده است پس مویی که دچار موخوره شده باشد، قابل احیای مجدد نیست و باید آن قسمت کوتاه شود. اگر دچار این عارضه شدید سعی کنید موارد زیر را رعایت کنید:
  1. از آب داغ برای شستن موهایتان استفاده نکنید.
  2. موهای خیس را هرگز شانه نکنید.
  3. از شامپوهایی با سولفات کم استفاده کنید.
  4. استفاده از رنگ و دکلره و مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.
  5. موهایتان به روش اصولی شانه کنید.

کلام آخر

پوست شما بزرگ‌ترین اندام بدن شما است. جدا از این اولین خط دفاعی بدن شما برای مقابله با باکتری‌ها، ویروس‌ها، رطوبت، گرما و حملات دیگر است. در تنظیم دمای بدن شما دخیل است و نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی تان ایفا می‌کند. حتی علائمی در مورد سلامت داخلی بدن را نیز نشان می‌دهد. پس می توان گفت منطقی است که چنین اندام بزرگ و مهمی باید یک پزشک متخصص در مراقبت از آن فعالیت داشته باشد که دکتر و متخصص پوست این کار را انجام می‌دهد. متخصصان پوست و مو می‌توانند در کنار شما باشند و سلامت پوست و مویتان را تضمین کنند. ما سعی کردیم در این مقاله هر آنچه باید در مورد بیماری های پوست و مو و مراجعه به متخصصان پوست و مو بدانید را به طور کامل شرح دهیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت جراحتو(jaraheto.net) مراجعه کنید.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X