قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

مروری بر فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

0 50

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست با نام انگلیسی Spider-Man: No Way Home فیلمی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که بر پایه شخصیت مرد عنکبوتی از مارول کامیکس ساخته شده و در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD کشور با دوبله و زیر نویس اختصاصی آثار مطرح سینمای جهان یکی از مرجعهای مهم برای علاقمندان به سینما است که می توانند به روز ترین فیلم های سینمای جهان را در آن تماشا کنند.

تولید این فیلم به‌ طور مشترک بر عهده‌ی‌ کلمبیا پیکچرز و مارول استودیوز بوده و به وسیله‌ی سونی پیکچرز ریلیزینگ توزیع شده ‌است. این فیلم دنباله‌ی مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷) و مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹) است و از این لحاظ بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

کارگردانی “راهی به خانه نیست” بر عهده‌ی جان واتس از فیلم‌نامه‌ای نوشته‌ی کریس مک‌کنا و اریک سامرز است و در آن تام هالند در نقش پیتر پارکر / مرد عنکبوتی، در کنار زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، جیمی فاکس، ویلم دفو، آلفرد مولینا، بندیکت وانگ، تونی ریوولوری، مریسا تومی، اندرو گارفیلد و توبی مگوایر ایفای نقش می‌کند.

در این فیلم پارکر از استیون استرنج (کامبربچ) درخواست می‌کند تا هویت خود را پس از افشای عمومی در دور از خانه از طریق جادو مخفی کند که در نهایت منجر به بازشدن ناگهانی مولتی‌ورس می‌شود و پنج ابرشرور از دنیاهای موازی وارد دنیای پارکر می‌شوند.

مراسم افتتاحیه‌ی “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست” در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ در تئاتر فاکس ویلیج لس آنجلس برگزار شد و در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد و در زمینه‌ی نقش‌آفرینی و شیمی بین بازیگران، فیلم‌نامه، وزن احساسی، سکانس‌های اکشن، فیلم‌برداری، کارگردانی و موسیقی مورد ستایش قرار گرفت.

“مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست” چندین رکورد گیشه، از جمله رکوردهای فیلم‌های اکران شده پس از شروع دنیاگیری کروناویروس را به نام خود ثبت کرد و در اکران جهانی خود بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

مایکل جاکینو پس از ساخت موسیقی متن قسمت‌های اول و دوم، ساخت موسیقی متن این فیلم را نیز بر عهده داشت. این فیلم در ایالات متحده و کانادا حین پیش‌نمایش‌های پنج‌شنبه ۵۰ میلیون دلار فروش کرد و سومین پیش‌نمایش داخلی پرفروش بعد از جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (۵۷ میلیون دلار) و انتقام‌جویان: پایان بازی (۶۰ میلیون دلار) را داشت. همچنین رکورد افتتاحیه‌ی زمانی برای مردن نیست (۲۰۲۱) در گیشه‌ی بریتانیا را شکست و ۷٫۶ میلیون پوند (۱۰٫۱ میلیون دلار) فروخت و در روز افتتاحیه‌ی خود به ‌صورت بین‌المللی ۴۳٫۶ میلیون دلار فروش کرد.

مطالب مرتبط
1 از 78

پخش آنلاین: فیلم مرد عنکبوتی جدید در فیلیمو

رکوردهای پیش‌فروش بلیت

فروش بلیت‌ها در فاندانگو مدیا تنها بعد از دو ساعت از فیلم “بیوه‌ی‌ سیاه” پیشی گرفت و در پایان روز به بالاترین پیش‌فروش بلیت در روز اول بعد از فیلم پایان بازی دست یافت. پیش‌فروش بلیت‌ها در ۲۴ ساعت اول از پیش‌فروش فیلم‌های انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸)، جنگ ستارگان: آخرین جدای (۲۰۱۷)، دور از خانه، جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر (۲۰۱۹) و روگ وان (۲۰۱۶) نیز پیشی گرفت.

در فیلیمو ببینید: مجموعه ی کاملی از فیلم سینمایی جدید

نظر منتقدان

بازبینی جمعی وبگاه راتن تومیتوز بر اساس ۲۶۵ بررسی، رتبه‌ی ۹۴٪ با میانگین امتیاز وزنی ۷٫۹/۱۰ گزارش کرده‌ است. این فیلم در متاکریتیک بر اساس ۵۵ نقد، میانگین امتیاز وزنی ۷۲ از ۱۰۰ را به دست آورده که نشانگر «نقدهای عموماً مطلوب» است.

بسیاری از منتقدان در نقد فیلم “مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست” اظهار داشتند که این فیلم از نظر شخصیت‌پردازی بسیار عالی عمل کرده است. همان طور که پیش ‌از این هم گفتیم، یکی از بهترین بازیگران این فیلم که محبوبیت بسیار زیادی در این مجموعه منحصربه‌فرد دارد، تام هالند بوده که نقش خود را به زیبایی ایفا می‌کند. همچنین دلیل عمده موفقیت این فیلم، انتخاب عالی باقی بازیگران و همچنین شخصیت‌پردازی آن‌ها بوده است.

این فیلم ساختار بسیار قوی و قدرتمندی دارد و مخاطبت را به طرز شگفت‌انگیزی با خود همراه می‌کند. حتی علاوه بر هیجان، با کمی ترس هم روبرو می‌شویم.

نکته دیگری که درباره این فیلم وجود دارد، این است که باید در تمام بخش‌های فیلم به آن توجه کامل داشته باشید. زیرا حتی در مواقعی که تیتراژ هم در حال پخش است، برخی از سکانس‌های مهمی در آن مشاهده می‌کنیم که موجب می‌شود به موضوع داستان مرتبط باشند. ازاین‌رو، به تمام طول تیتراژ هم توجه داشته باشید که از موضوع مهمی که در آن مشخص می‌کند، عقب نمانید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X