قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

قیمت روز ورق رنگی در سایت آهن بورس

0 17

در میان محصولات فولادی یکی از محصولاتی که کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد، ورق گالوانیزه است. این ورق‌ در انواع مختلفی از جمله ورق رنگی تولید و به فروش می‌رسد. یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع ورق رنگی، مجموعه آهن بورس است که شما می‌توانید انواع ورق رنگی را در طیف رنگی متنوع و اشکال زیبا خریداری کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت روز ورق رنگی می‌توانید به این سایت مراجعه و با بررسی قیمت‌ها خرید خود را با قیمت پایین‌تر انجام دهید.

مطالب مرتبط
1 از 78

معرفی ورق رنگی

تولید ورق رنگی در چند مرحله انجام می‌شود که می‌توان مراحل را این گونه شرح داد:

پس از اینکه ورق فولادی با روش نورد سرد آماده شد، با یک لایه روی آن را پوشش می‌دهند تا ورق گالوانیزه به دست بیاید. اما برای تهیه ورق رنگی مرحله دیگری به آن اضافه می‌شود که مرحله رنگ آمیزی است. معمولاً در این مرحله رنگ‌هایی که برای این ورق‌ها استفاده می‌شوند، رنگ‌های پلیمری هستند که برای اطمینان بیشتر در دو مرحله ورق‌ها را رنگ آمیزی می‌کنند. در مرحله اول که به عنوان پوشش زیرین شناخته می‌شود ورق را کاملاً با رنگ پوشش می‌دهند و در مرحله دوم که مرحله پوشش رویی می‌نامند، مجدداً ورق را کاملاً با رنگ می‎پوشانند. ضخامت رنگ آمیزی در مرحله اول تا ۱۵ میکرون و در مرحله دوم به ۲۵ میکرون افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات ورق رنگی

از مشخصات ورق رنگی می‌توان به نوع رنگ آن اشاره کرد که معمولاً  برای پوشش رویی از رنگ‌هایی با جنس اکرولیک، پی وی دی اف، پلی آمید، پلی استر، اپوکسی و پلی اورتان استفاده می‌کنند و برای مرحله اول رنگ آمیزی نیز از رنگ‌های اپوکسی و پلی استر استفاده می‌کنند.

ورق رنگی را می‌توانید در ضخامت‌های متفاوت از 0.2تا 0.7میلیمتر خریداری کنید. قطعاً هرچه ضخامت ورق رنگی بیشتر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود و می‌توانید در مصارف مختلف از آن استفاده کنید. البته این موضوع می‌تواند بر قیمت روز ورق رنگی تاثیرگذار باشد.

ابعاد ورق رنگی نیز می‌تواند در طول و عرض‌های متفاوت با توجه به نوع کاربرد آن تولید شود. معمولاً عرض در نظر گرفته شده 100 تا 125 سانتی متر است. گرچه ابعاد این ورق‌ها به صورت استاندارد تولید می‌شوند اما شما می‌توانید با توجه به استفاده ورق‌ها ابعاد آن را تغییر و آنها را به صورت سفارشی خریداری کنید.

البته ورق رنگی با ابعاد 2*1 و ابعاد 1.25 * 2.5 در بیشتر مراکز فروش قابل عرضه است. اما خریداران می‌توانند با توجه به نیاز خود تا ابعاد 4متر، 6 متر، 8 متر و بیشتر سفارشات خود را ثبت کنند.

از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به نصب سریع و آسان، وزن سبک و ایمنی بالا در برابر زلزله، عدم تغییر رنگ و شکل در برابر انواع شرایط آب و هوایی و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی اشاره کرد.

انواع ورق رنگی

شما می‌توانید انواع ورق رنگی را در رنگ‌های متفاوت و اشکال متفاوت خریداری کنید. تنوع رنگی در این ورق‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نوع طراحی محل مورد نظر، رنگ‌های متفاوت را انتخاب کنید. همچنین از نظر شکل نیز تنوع در این ورق‌ها بسیار زیاد است و می‌توانید به اشکال شیروانی، کرکره‌‌ای، ذوزنقه‌‌ای، شادولاین، سفال و موارد دیگر آنها را تهیه کنید.

 

کاربرد ورق رنگی

با توجه به مشخصات فنی ورق‌های رنگی، رنگ‌های زیبا و اشکال متفاوتی که دارند، این محصول برای مصارف مختلف از جمله سقف کاذب، سقف انبار، تولید لوازم خانگی، ساخت سوله، تجهیزات اداری، کابینت، ساخت کانتینر، اتاقک خودرو و موارد دیگر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

خرید ورق رنگی

برای خرید ورق رنگی بهتر است به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید. ورق‌ها در دو نوع تولید داخل و وارداتی به فروش می‌رسند که این موضوع می‌تواند در قیمت پرداختی شما تاثیرگذار باشد. کارخانه‌های بسیاری در ایران از جمله فولاد مبارکه اصفهان، گروه کارخانجات سمنان و گروه صنعتی فولاد بهمن، انواع ورق رنگی را در رنگ‌های متفاوت و اشکال مختلف طراحی و به فروش می‌رسانند.

پس از انتخاب نوع وارداتی یا تولید داخل، باید نوع ورق را بر اساس رنگ و شکل مناسب انتخاب کنید. کارشناسان فروش می‌توانند در این زمینه شما را به خوبی راهنمایی کنند و در نهایت با انتخاب ابعاد درست و ضخامت مناسب خرید خود را می‌توانید تکمیل کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، نوسانات بازار نیز می‌توانند در قیمت روز ورق رنگی تاثیرگذار باشند.

سخن پایانی

از مجموعه‌های قدرتمند در فروش انواع محصولات فولادی، می‌توان به مجموعه آهن بورس اشاره کرد که با سال‌ها سابقه در فروش انواع محصولات از جمله ورق‌های رنگی توانسته رضایت مشتریان را با قیمت مناسب و کیفیت بالا جلب کند. مهمترین راهکاری که این مجموعه برای رفاه حال مشتریان خود در نظر گرفته است، اعلام قیمت روز این محصول است. با مراجعه به به سایت آهن بورس، می توانید به صورت روزانه و آنلاین از قیمت‌ روز ورق رنگی به صورت لحظه‌‌ای اطلاع پیدا کنید و خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X