قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

شهریه دانشگاه های کانادا در سال 2022 چقدر است؟

0 15

یکی از کشورهای قاره آمریکای شمالی که در همسایگی ایالات متحده قرار گرفته است، کاناداست. کانادا که اطراف آن با سه اقیانوس اطلس، آرام و منجمد شمالی پوشیده شده است اکنون به عنوان دومین کشور پهناور در جهان شناخته می‌شود. طبق سرشماری که در سال 2021 انجام شد کانادا جمعیتی بالغ بر 36 میلیون نفر دارد. پایتخت این کشور اتاوا است و بهترین شهر آن تورنتو می‌باشد. مردم در این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند، اما بیشتر افراد فرانسوی زبان آن در استان کبک سکونت دارند. مدارس و دانشگاه‌های این استان هم به فرانسوی تدریس می‌کنند.

مطالب مرتبط
1 از 78

اما این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. سیستم آموزشی با کیفیت و سطح بالا در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس این کشور دانشجویان و دانش‌آموزان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. اما سوالی که ممکن است برای هر فرد متقضای پیش بیاید آن است که هزینه تحصیل در این مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها چقدر است؟
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

مزایای تحصیل در کانادا

با توجه به بلاگ منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با تحصیل در کانادا : دانشجویان کانادایی به دلیل تحصیل در یک سیستم آموزشی خوب و گذراندن دوره‌های عملی، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. همچنین مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های کانادا ارزشمند بوده و در اکثر کشورهای دنیا مورد قبول است

تحصیل در کانادا مزایای زیادی دارد از جمله:

  • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در سایر کشورها مثل آمریکا و استرالیا مناسب‌تر است.
  • کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالا بوده و در انتها مدرک دانشگاهی ارزشمندی اخذ خواهید کرد.
  • زبان اکثر ایالت‌های کانادا انگلیسی است و نیازی به یادگیری زبان جدید ندارید.
  • هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا کمتر است.
  • در زمان تحصیل امکان داشتن کار پاره‌وقت برای دانشجو و کار تمام‌وقت برای همراه (همسر و فرزندان فرد دانشجو) وجود دارد.
  • امکان اقامت دائم بعد از اتمام تحصیل در شرایط خاص وجود دارد.
  • در برخی استان‌ها در صورت معافیت مالیاتی تا 70 درصد مبلغ شهریه بازگردانده می‌شود.

هزینه تحصیل در کانادا در سال 2022 چقدر است؟

دانشجویان و دانش‌آموزان برای زندگی و تحصیل در کشور کانادا باید دو نوع هزینه پرداخت کنند. هزینه تحصیل و دیگری هزینه زندگی در این کشور است. هزینه تحصیل با توجه به نوع مقطع تحصیلی، نوع رشته، دانشگاه و… متغیر خواهد بود.
با توجه بلاگ منتشر شده در رابطه با هزینه تحصیل در کانادا : به طور کلی هزینه تحصیل در کشورهای خارجی در مقایسه با کشور ما(ایران) کمی بالاست. کشور کانادا هم یکی از کشور‌های گران و لوکس برای ادامه تحصیل است. اما این بالا بودن هزینه تحصیل در کانادا در تراز و هماهنگی با میزان درآمد افراد است، یعنی به همان اندازه که هزینه افزایش پیدا می‌کند درآمد هم با آن افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه با هزینه تحصیل مقاطع مختلف در سال 2022 بیشتر آشنا خواهید شد:

شهریه تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم شده‌اند. میزان شهریه مدارس دولتی برای دانش‌آموزان حدود 7 تا 15 هزار دلار در سال است. اما شهریه تحصیل در مدارس خصوصی کمی بالاتر از این مقدار خواهد بود. با توجه به خدماتی که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند قطعا هزینه تحصیل هم بیشتر خواهد شد. دانش‌آموزان باید علاوه بر 7 تا 15 هزار دلار در سال، 800 تا 1200 دلار را به صورت ماهانه پرداخت کنند. بدین ترتیب می‌توان گفت که شهریه تحصیل در مدارس خصوصی نزدیک به 20 هزار دلار خواهید رسید.

شهریه تحصیل در کالج های کانادا
شهریه تحصیل در کالج‌های کشور کانادا به عوامل بسیاری بستگی دارد. تعداد واحدهای عملی، نوع کالج، نوع رشته و… از عواملی هستند که روی این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. اما به طور کلی شهریه تحصیل در کالج‌های کشور کانادا حدود 15 تا 18 هزار دلار در سال است.

شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا

شهریه تحصیل در هر مقطعی متفاوت است:

کارشناسی

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بومی در مقایسه با سال گذشته حدود 5 درصد کاهش داشته است. در صورتی که برای دانشجویان بین‌المللی حدود 7.5 درصد افزایش به همراه داشت. میزان شهریه تحصیل در این مقطع با توجه به نوع رشته، تعداد واحدها، نوع دانشگاه و… متفاوت است. اما به طور میانگین شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا حدود 32 هزار دلار کاناداست.

کارشناسی ارشد

 شهریه تحصیل در این مقطع در مقایسه با مقطع کارشناسی، بسیار کمتر است. میانگین شهریه در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی حدود 17 هزار دلار است. البته این شهریه با توجه به نوع دانشگاه و رشته مورد نظر می‌تواند متغیر باشد.

دکتری

 تحصیل در این مقطع در دانشگاه‌های کانادا بین 3 تا 5 سال طول می‌کشد. میانگین هزینه تحصیل در این مقطع حدود 20 هزار دلار است که البته این شهریه می‌تواند باز هم با توجه به نوع دانشگاه، نوع رشته و…. متغیر باشد.

هزینه های مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت به کشور کانادا با هزینه‌های بسیاری همراه است. هر بخشی هزینه جداگانه‌ای دارد که برای ثبت آن باید هزینه را بپردازید. به یاد داشته باشید که فیش تمام پرداختی‌ها را باید نزد خود نگه‌دارید و در پرونده خود قرار دهید. اما هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا عبارتنداز:

تمکن مالی

 یکی از شروط مهم پذیرش تحصیلی، اثبات تمکن مالی است. اگر دانشجو نتواند تمکن مالی خود را اثبات کند، به هیچ عنوان نمی‌تواند از جانب دانشگاه مورد نظر اپلای تحصیلی دریافت کند. برای دریافت نامه تمکن مالی باید هزینه مورد نظر را که در جدول زیر عنوان خواهیم کرد به بانک پرداخت کنید.

تعدادهزینه تمکن مالی
برای یک نفر12960 دلار
برای دو نفر16135 دلار
برای سه نفر19836 دلار
برای چهار نفر24083 دلار

 

مدرک زبان

در حال حاضر بیشتر دانشجویان نسبت به اخذ مدرک زبان انگلیسی اقدام می‌‌کنند. برای حضور در دانشگاه‌های این کشور باید آیلتس با نمره 6 داشته باشید، البته برخی از دانشگاه‌ها مدرک تافل را هم قبول می‌کنند. این دو مدرک در بیش از 140 کشور جهان اعتبار دارند. هزینه آزمون تافل و آیلتس در سال گذشته در کشور ما به ترتیب 240 و 250 دلار بود.

بیومتریک

 هزینه انگشت نگاری یا بیومتریک برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای کانادا هستند، حدود 85 دلار است. علاوه بر هزینه انگشت نگاری هر دانشجو باید برای ارزیابی ویزای دانشجویی یا همان استادی پریمیت خود 185 دلار بپردازد.

ترجمه مدارک

 یکی دیگر از هزینه‌های مهمی که در پروسه اخذ پذیرش تحصیلی کشور کانادا باید بپردازید، هزینه ترجمه مدارک است. برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است که تمام مدارک تحصیلی و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی خود را به زبان کشور مقصد ترجمه کنید. البته این ترجمه باید به صورت ترجمه رسمی باشد.

نوع مدرکهزینه ترجمه رسمی
سند طلاق100 هزار تومان
سند ازدواج100 هزار تومان و هر سطر مهریه 2000 تومان
کارت پایان خدمت50 هزار تومان
دفترچه بیمه50 هزار تومان
توصیه نامه40 هزار تومان و هر سطری2000 تومان
شناسنامه40 هزار تومان
کارت ملی35 هزار تومان
ریزنمرات دانشگاهیهزار تومان 30 و هر درسی 900 تومان
ریزنمرات دبیرستان20 هزار تومان و هر درسی 900 تومان
کارت شناسایی40 هزار تومان
کارت معافیت40هزار تومان

اپلیکیشن فی

 هزینه مربوط به اپلیکیشن فی باید به دانشگاه انتخاب شده پرداخت شود. به این ترتیب دانشگاه بعد از پرداخت هزینه درخواست پذیرش و مدارک تحصیلی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورتی که درخواست پذیرش شما قبول نشود به هیچ عنوان هزینه پرداخت شده عودت داده نخواهد شد. یکی از بیشترین هزینه‌های تحصیلی مربوط به هزینه اپلیکیشن فی می‌باشد. معمولا در تمامی استان‌های کانادا بین 100 تا 200 دلار است

هزینه سفر به کانادا

 بعد از اتمام تمام مراحل باید به فکر هزینه‌های سفر خود باشید. عواملی چون نوع پرواز، عوارض خروج از کشور، بلیط هواپیما و… می‌تواند تمام این شرایط را تحت تاثیر قرار دهد.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X