قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

12 روش ساده برای بهتر کردن حال و هوای زندگی تان!

0 23

همه ما عاشق این هستیم که حال و هوای خوبی داشته باشیم، سرزنده و با نشاط به نظر برسیم و زندگی را با چشم روشن تری نظاره کنیم. گاهی برای تلنگر خوردن این حس و حال خوب دست به دامان عوامل مختلف می شویم.

عده ای روزشان را با موسیقی آغاز می کنند، گروه دیگر در فال حافظ امروز با تفسیر دقیق خود به دنبال نشانه ای خاص می گردند، گروه دیگر سعی می کنند نعمت های زندگی شان را مدام برای خود تکرار کنند تا حال و هوای بهتری پیدا کنند.

با همه این ها حتما شما نیز گاهی احساس کرده اید که زندگی بسیار سریع تر از حد تصور از کنارتان می گذرد. گویا داخل قطاری نشسته اید و زندگی همان مناظر بیرون پنجره است که تا نیم نگاهی به هر صحنه اش می اندازید باید به سراغ صحنه بعدی بروید.

زندگی پر مشغله بسیاری از ما شبیه همین حکایت است، زمانی که مدام از یک قرار به قرار دیگر می رویم و با این که همواره در تکاپوی رسیدن و در عجله هستیم اغلب از امورات زندگی خود عقب می مانیم.

مطالب مرتبط
1 از 78

طبیعی است چنین وضعیتی به مرور زمان حس و حال ما را تخریب کرده و احساس درماندگی و فرسودگی به زندگی مان تزریق می کند.

با وجود همه این ها و فارغ از این که چقدر حس و حال بدی داشته باشید همیشه می توان با انجام کارهای کوچک و برخی تغییرات ساده در زندگی، حال و هوای بهتری به آن بخشید.

به عنوان مثال با پرورش عادات خوب می توانید عشق و احترامی که لایق آن هستید را به خود تقدیم کرده و حال خوبی داشته باشید.

برخی از این جزئیات و عادات به ظاهر ساده عبارتند از:

1 خواب کافی داشته باشید

کم خوابی باعث مه آلود شدن ذهن می شود به طوری که فرد نمی تواند در لحظه تصمیمات درستی بگیرد. این مسئله در طولانی مدت نیز اثر بدی روی سلامتی می گذارد.

این در حالی است که خواب کافی روحیه را بهتر کرده و در سطح بالایی نگه می دارد.

2 ورزش کنید

ورزش کردن به افزایش ترشح هورمون اندورفین کمک کرده و نقش مهمی در تقویت روحیه دارد. به علاوه فعالیت های فیزیکی از عناصر ضروری برای حفظ سلامتی و مراقبت از خود محسوب می شوند.

بنابراین بهتر است هر چه زودتر ورزش مورد علاقه خود را شروع کنید. به عنوان مثال تشک یوگای خود را بیرون آورده، کفش های مخصوص دویدن خود را ببندید یا لباس شنای خود را آماده کنید تا روحیه تان روز به روز بهتر شود.

3 آب کافی بنوشید

هرگز اجازه ندهید بدن تان کم آبی را تجربه کند، به خصوص اگر قهوه زیادی می نوشید.

برای این منظور همواره یک لیوان آب یا چند بطری آب معدنی کنار خود داشته باشید و در طول روز جرعه جرعه آب بنوشید. خواهید دید به مرور زمان حال و هوای بهتری پیدا کرده و سالم تر خواهید بود.

4 یادداشت کنید

از یک دفترچه یادداشت برای تجزیه و تحلیل تجربیات خود در زندگی استفاده کنید. در واقع دفتر شما همانند مکان ایده آلی است که در آن می توانید هر آن چه در ذهن تان می گذرد را در جای مناسب خود قرار دهید.

از آن جا که قرار است اجازه ندهید کسی غیر از شما دفترتان را ببیند می توانید در آن از همه چیز بنویسید. این کار درست مانند درد و دل کردن با یک روانشناس است و بلافاصله بعد از آن حس بهتری خواهید داشت.

5 میوه و سبزیجات مصرف کنید

میوه و سبزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها هستند و به سلامت بدن کمک زیادی می کنند.

علاوه بر این میوه ها بر خلاف فست فودهای سرخ شده که احساس سنگینی و پر بودن به شما منتقل می کنند، منبع فوق العاده ای از انرژی محسوب می شوند که مصرف آن ها تاثیر خوبی در بهبود حال و هوای شما دارد.

6عشق را تجربه کنید

ما ذاتا موجوداتی هستیم که قرار است عاشق شویم و در اکثر فیلم ها، افسانه ها، قصه ها و کتاب ها از عشق صحبت می شود زیرا عشق برای انسان و انسانیت ضروری است.

پس به این احساس ناب روی بیاورید. اعمال خود را سرشار از عشق کنید و ببینید که ارتعاشات شما تا چه حد افزایش یافته و خلق و خوی تان بهبود می یابد.

7 شکرگزار باشید

شکرگزاری نیز تا حد زیادی به یادداشت های روزانه شما مرتبط است. توصیه می شود فهرستی از نعمت های زندگی خود تهیه کنید، این کار باعث می شود روی رویدادهای مثبت زندگی تان تمرکز داشته باشید.

در واقع طی شکرگزاری به خودتان یادآوری می کنید که چه موهبت هایی در زندگی خود دارید و با این فکر می توانید خلق و خوی خود را بهتر کرده و حال خوبی داشته باشید.

8 در زندگی خود تنوع داشته باشید

هیچ چیز به اندازه یک روال تکراری در زندگی روی خلق و خو اثر منفی نمی گذارد. پس چه بهتر که همه ما اندکی ادویه و چاشنی روی زندگی مان بپاشیم.

به عنوان مثال می توانید آخر هفته ها یک چیز جدید را تجربه کنید، مثلا از مکان ها و محله های شهر خود که قبلا ندیده اید دیدن کنید یا غذاهایی که تا به حال نخورده اید را امتحان کنید.

مواردی که می توانید تجربه کنید بی پایان هستند و هر یک از آن ها می تواند لبخندی به لب های شما نشانده و روحیه شما را تقویت کند.

9 لباس های مورد علاقه تان را بپوشید

فارغ از این که به کجا می روید، چه کسی را خواهید دید یا چه کاری انجام می دهید همیشه لباسی بپوشید که از آن لذت برده و با به تن کردن آن حس می کنید بهترین خودتان هستید.

لباسی که هر زمان در آینه یا شیشه پنجره نگاه می کنید متوجه تاثیر فوق العاده آن روی روحیه خود شده و حس خوبی پیدا کنید.

10 از رایحه های مورد علاقه استفاده کنید

هر کجا هستید و هر کجا که می روید یک عطر خوشبو از رایحه مورد علاقه تان همراه داشته باشید واندکی از آن را روی مچ دست تان اسپری کنید.

می توانید از اسانس های خوشبو نیز برای خوشبو کردن فضای منزل استفاده کنید.

رایحه های خوش و طراوت بخش تاثیر خوبی روی حال و هوا گذاشته و احساس تازگی به شما می بخشند.

11 میزان استفاده از اینترنت را کاهش دهید

اجازه ندهید اینترنت همه وقت و ساعات روز شما را بگیرد زیرا با وجود همه مزیت هایی که دارد به راحتی می تواند لحظه های شما را بلعیده، زمان خواب شما را کاهش دهد و همزمان شما را به فرسودگی و خستگی بکشاند.

سعی کنید بخشی از روز را بدون اینترنت سپری کرده و طی آن به یک کار یا موضوع مفید و آرامش بخش بپردازید. در این صورت به مرور خواهید دید که خواب شما بهتر شده، با احساس خوشایندی از خواب بیدار می شوید و به طور کلی روحیه بهتری خواهید داشت.

12هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید

همان طور که بدن برای تامین سوخت خود به غذای سالم نیاز دارد، مغز نیز برای ادامه بهره وری اش نیازمند چالش های مداوم است.

برای این که چنین چالش هایی برای مغزتان فراهم کنید مطمئن شوید که هر روز یک مورد جدید یاد می گیرید که می تواند یک زبان جدید، حل یک معما، تماشای یک سخنرانی الهام بخش و غیره باشد.

این کار تاثیر به سزایی در نشاط روزانه داشته و روحیه شما را نیز بهبود می بخشد.

برگرفته از: lifehack

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X