قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

جدیدترین روش‌های تحصیل در کانادا که هرجایی پیدا نمی‌کنید!

0 17

کانادا یکی از بهترین مقاصد پذیرای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تحصیل در کشوری پیشرفته با کیفیت بالای آموزش هستند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل تحصیل در کانادا برای افراد خارجی این است که راه را برای اخذ اقامت دائمی این کشور هموار می‌سازد. دانشگاه‌های بسیار معتبر کانادا که در سطح جهانی از رتبه‌های قابل توجهی برخوردار هستند، از دیگر دلایل رغبت دانشجویان برای تحصیل در این کشور است.

مطالب مرتبط
1 از 78

اما تحصیل در کانادا به سادگی هم نیست و افراد باید بتوانند بهترین مسیر و روش را برای این کار پیدا کنند. در ادامه این مطلب، شما را با بهترین روش تحصیل در کشور کانادا آشنا می‌کنیم.

بهترین روش تحصیل در کانادا چیست؟

در سال‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیر شمار مهاجرت تحصیلی ایرانیان به کانادا بوده‌ایم. ارائه مدارک معتبر، موقعیت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، بورسیه‌های تحصیلی متنوع و …، همگی از جمله مزایای اساسی تحصیل در کانادا هستند. البته اقدام برای درخواست پذیرش دانشجویان در کانادا کار ساده‎‌ای نیست و نیازمند کسب اطلاعات کافی است. وکلای مهاجرتی می‌توانند بهترین مشاوران شما در این مسیر باشند. برای این کار، می‌توانید از وکلای موسسه مهاجرتی پارسی کانادا (https://parsicanada.com) کمک بگیرید.

بهترین روش برای تحصیل در کانادا این است که مراحل انجام این کار را شناخته و در هر مرحله، همه جوانب را در نظر بگیرید. مهمترین مراحل برای ورود به کانادا جهت ادامه تحصیل، عبارت است از:

  1. انتخاب دانشگاه یا موسسه آموزشی

در کانادا توجه زیادی به روند آموزش و تحصیل شده و استانداردهای کلی آموزش در سطح بالایی قرار دارد. کانادا حدودا 220 دانشگاه و کالج دولتی و خصوصی دارد؛ که حدود 10 دانشگاه در این کشور جزو بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند. بیشترین دانشگاه‌های کشور کانادا در مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور، ایالت انتاریو (Ontario)، قرار دارند.

البته دانشگاه‌های موجود در سایر ایالت‌ها و شهرهای کانادا نیز سالانه دانشجویان بین‌المللی زیادی را پذیرش می‌کنند. برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا عبارت است از:

1. دانشگاه تورنتو یا U of T (University of Toronto)

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا یا UBC (University of British Columbia)

3. دانشگاه مک گیل (McGill University)

4. دانشگاه مک مستر (McMaster University)

5. دانشگاه مونترال یا UdeM (University of Montreal)

6. دانشگاه آلبرتا یا UAlberta (University of Alberta)

7. دانشگاه اتاوا یا uOttawa (University of Ottawa)

پس از آن که شرایط پذیرش در هر یک از این دانشگاه‌ها را بررسی کرده و دیدید که کدام یک از آن‌ها برای تحصیل در رشته‌ مورد نظر شما بهتر است، باید برای اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر اقدام کنید.

  1. بررسی هزینه‌های تحصیل در کانادا

مرحله بعد پس از انتخاب دانشگاه، بررسی هزینه‌های تحصیل در کانادا است. شهریۀ تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی، رشتۀ تحصیلی و دانشگاه مقصد تعیین می‌شود. این شهریه و اپلیکیشن‌فی (Application Fee) را موقع اپلای در وب‌سایت دانشگاه مدنظر پرداخت کنید؛ یا اگر بورسیه دارید، با خود دانشگاه درارتباط باشید تا این مرحله انجام شود. برای صدور مجوز تحصیل، باید به اداره مهاجرت کانادا ثابت کنید که یک پشتوانۀ مالی برای خرج‌ومخارج خود در کانادا دارید. این موضوع را می‌توانید با استفاده از نامۀ بانک، مدرک حمایت مالی از سوی یک شخص یا سازمان یا نامۀ بورسیۀ تحصیلی ثابت کنید.

  1. بررسی شرایط تحصیلی مورد نظر در کانادا

تقریباً تمام رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های برتر کانادا ارائه می‌شوند. اما آنچه اهمیت دارد، این است که باتوجه به علاقه خود، رشته‌ای را انتخاب کنید که در کانادا نیز مورد تقاضا بوده و موقعیت‌های شغلی خوبی را در آینده داشته باشد. به این ترتیب، نه تنها یک رشته با آینده تضمین شده را برای تحصیل در کانادا انتخاب کرده‌اید، بلکه از طریق آن می‌توانید برای مدت بیشتر در این کشور بمانید. البته اغلب برنامه‌های تحصیلی در کانادا، بر روی ایجاد و تقویت مهارت‌های شغلی متمرکز هستند.

برخی از بهترین و محبوب‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در کانادا عبارت است از:

  • هوش مصنوعی
  • تحلیل داده
  • علوم کامپیوتر
  • داروسازی
  • رشته‌های مرتبط با کسب و کار
  • پرستاری و مامایی
  • مدیریت منابع انسانی
  • معماری
  • دندانپزشکی
  1. اقدام برای مهاجرت تحصیلی

پس از آن که دانشگاه، رشته تحصیلی و هزینه‌ها را برای تحصیل در کانادا بررسی کردید، زمان آن رسیده تا با وارد روند مهاجرت تحصیلی شوید. این بهترین روش برای تحصیل در این کشور است که از لحاظ تمام جنبه‌های اساسی مهاجرت، به شما اطمینان خاطر می‌دهد.

کانادا کشوری مهاجر پذیر است و آمار نشان می‌دهد تا سال 2020 تعداد 530540 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های کانادا مشغول به تحصیل هستند. 102 دانشگاه در کانادا وجود دارد که از این رقم تعداد دانشگاه‌های دولتی محدود است. اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور زیبا را دارید باید ویزای تحصیلی کانادا دریافت کنید. ویزای تحصیلی کانادا برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد دارند در کانادا تحصیل کنند صادر می‌شود. برای دریافت این ویزا نیاز است مراحلی طی شود که در صفحه مهاجرت به کانادا به طور کامل شرح داده شده است.

مزایای تحصیل در کانادا

همانطور که پیش از این گفتیم، تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی با مزایای زیادی همراه است. برخی از مهمترین مزایا عبارت است از:

  • برخورداری از دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی
  • اساتید مجرب و کارآزموده
  • ارائه مدارک معتبر بین‌المللی
  • فراهم بودن موقعیت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی

جمع بندی نهایی

اگر به تحصیل در کانادا علاقه داشته و می‌خواهید در دانشگاه‌های این کشور آموزش ببینید، باید با برخی از جزئیات آن آشنایی داشته باشید. در این مطلب، جدیدترین و بهترین اطلاعات و روش‌های تحصیل در کانادا را توضیح داده و دیدیم که برای مهاجرت تحصیلی به این کشور، باید چه اطلاعاتی را قبل از هرگونه اقدامی به دست آورد. تمامی این نکات به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به افزایش شانس و موفقیت خود در این مسیر کمک کنید.

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X