قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

تشخیص وضعیت سلامتی در خانه + آزمایش خون در منزل

0 9

چکیده : چگونه می‌توانیم در منزل از وضعیت سلامتی خود مطمئن شویم؟ انجام آزمایش خون در منزل

مطالب مرتبط
1 از 78

امروزه به دلیل تغییرات نادرست در سبک زندگی و تغذیه، آمار ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها افرایش یافته است. متاسفانه مطالعات نشان داده که بسیاری از این بیماری‌ها در ابتدای ابتلا هیچ علائمی ندارند و زمانی علائم آنها آشکار می‌شود که بیماری در مرحله پیشرفته خود قرار داشته و زمان طلایی درمان از دست رفته است. به همین منظور، انجام خدمات آزمایش خون در منزل توصیه می‌شود. اگر قصد دارید در اینباره بیشتر بدانید، ادامه مطالب را دنبال کنید.

آزمایش خون چیست؟

آزمایش خون یکی از روش‌های فوق العاده برای بررسی وضعیت سلامتی، انتخاب نوع درمان، روند درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها است. در حال حاضر صدها بیماری وجود دارد که از طریق آزمایش خون امکان اطلاع از وجود آنها در بدن وجود دارد. آزمایش خون در واقع یک پروفایل کامل از شرایط سلامتی و کارکرد بدن افراد ارائه می‌دهد. این پروفایل از طریق دریافت نمونه خون و آنالیز آن توسط دستگاه‌های مجهز بدست می‌آید.

با بررسی و مطالعه سلول‌های مختلف خونی، می‌توان از شرایط اندام‌های مختلفی مانند: کلیه، تیروئید، قلب و کبد را اطلاع پیدا کرد. با آزمایش نمونه خون می‌توان به وجود بسیاری از عوامل ویروسی و اختلالات ژنتیکی نیز پی برد.

آزمایش خون چه مواردی را در بدن بررسی می‌کند؟

در آزمایش خون موارد مختلفی بررسی می‌شود. شما می‌توانید در یک آزمایشگاه معتبر، آزمایش‌هایی را انجام دهید که از تمامی شرایط بدن خود چه شرایط پزشکی و چه ژنتیکی اطلاع پیدا کنید. در حال حاضر مهم‌ترین و معروف‌ترین آزمایش‌هایی که از طریق دریافت نمونه خون انجام می‌شود؛ شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی‌های بیوشیمی: این آزمایش جهت بررسی سطوح مواد معدنی و آلی مانند: آنزیم‌ها، پروتئین و کلسیم تجویز می‌شود. فاکتورهای شیمیایی که در آزمایش ارزیابی بیوشیمیایی بررسی می‌شود، شامل: آلبومین، پروتئین، کلسیم، بیلی روبین، ALT (آلانین آمینوترانسفراز)، AST (آسپارتات آمینوترانسفراز) و فسفاتاز قلیایی است.
  • شمارش کامل خون (CBC): آزمایش CBC برای بررسی وضعیت سلول‌های مختلف خونی از نظر تعداد و شکل آنها انجام می‌شود. در این آزمایش مواردی مانند: وضعیت گلبول‌های سفید، گلبول‌های قرمز، هموگلوبین، هماتوکریت، میانگین حجم گلبول‌های قرمز وتعداد پلاکت بررسی می‌شود.
  • سنجش الکترولیت یا یون‌های بدن: از مهم‌ترین الکترولیت‌های مورد نیاز بدن سدیم، بی‌کربنات، پتاسیم وکلرید است. هر چه بدن انسان کارکرد سالم‌تری داشته باشد، الکترولیت‌های بدن از نظر عملکرد و میزان در شرایط صحیح‌تری قرار دارد.
  • ارزیابی چربی (کلسترول) خون: چربی‌ یا لیپید خون به مولکول‌های آزاد در در جریان خون گفته می‌شود که به دو صورت کلسترول و تری‌گلیسرید وجود دارند. لیپیدها منبع اصلی انرژی بدن هستند. مصرف غذاهایی که حاوی چربی‌های اشباع زیادی هستند سبب افزایش سطح کلسترول در خون می‌شود. اضافه‌ی کلسترول در سطح عروق خونی رسوب کرده و سبب تشکیل پلاک می‌شود. پلاک‌ها به مرور زمان سبب آترواسکلروزیس و بیماری های قلبی و سکته می‌شوند.
  • آزمایشات مربوط به عملکرد تیروئید: این آزمایش‌ برای غربالگری اختلالات تیروئید انجام می‌شود. متداول‌ترین هورمون‌های تیروئیدی که مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل: هورمون محرک تیروئید (TSH)، تیروکسین T4 است.

آزمایش در محل

تست بارداری با خون در منزل

تست بارداری با خون در منزل از طریق بررسی وجود هورمون گنادوتروپین کوریونی انسان (hCG) در خون، احتمال بارداری را مشخص می‌کند. این آزمایش به راحتی با دریافت مقداری خون انجام می‌شود. در صورت تشخیص 5 mIU هورمون hCG در خون، آزمایشات شما نتیجه مثبت خواهد داشت. آزمایش بارداری می‌تواند بارداری را تا 10 روز پس از دوره تخمک گذاری تشخیص دهد.

در مراکز درمانی به علت شلوغی بیش از حد و رفت و آمد بیماران مختلف، همواره ریسک ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا است. بنابراین در این شرایط توصیه می‌شود که از خدمات تست بارداری با خون در منزل استفاده کنید تا ضمن حفظ شرایط سلامتی خود، از بارداری خود مطلع شوید.

چه زمانی باید آزمایش خون انجام شود؟

انجام آزمایش خون محدود به زمان خاصی نیست؛ انجام این آزمایش به افراد مختلف در تمام سنین مخصوصا افراد 30 سال به بالا و افرادی که دارای بیماری خاص، زمینه ژنتیکی برای ابتلا به بیماری و تحت روند درمان هستند، توصیه می‌شود.

هزینه انجام آزمایش در منزل چقدر است؟

هزینه سنجش و بررسی وضعیت سلامتی از طریق انجام آزمایش در اکثر آزمایشگاه‌ها به یک میزان است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در خصوص هزینه برای انجام آزمایش خون از خدمات بیمه‌ای خود استفاده کنند. خبر خوب این است که انجام آزمایش در منزل شامل خدمات بیمه‌ای نیز می‌شود. علاوه بر این، هزینه دریافتی برای انجام آزمایش در محل علی رغم باور عمومی با پرداخت هزینه برای انجام آزمایش در آزمایشگاه‌ها تفاوت چندانی ندارد و هزینه اضافی جزئی تنها هزینه اعزام تکنسین به محل مورد نظر شما است.

تفسیر آزمایش خون چطور انجام می‌شود؟

یکی از انواع خدماتی که امروزه می‌توانید از آن به صورت غیر حضوری و آنلاین بهره ببرید؛ استفاده از خدمات تفسیر آنلاین آزمایش است. انجام تفسیر به اطلاعات مختلف و مهمی نیاز دارد. مثلا پزشک شما باید در مورد داروهای مصرفی، سابقه ابتلا به بیماری، زمینه ژنتیکی برای ابتلا به بیماری و علائمی که اخیرا یا در گذشته برای بیماری خاصی داشتید، اطلاع پیدا کند. همچنین لازم است پزشک شما علاوه بر داشتن تخصص، زمان کافی برای تحلیل آزمایش شما داشته باشد.

به همین منظور در خدمات تفسیر آنلاین آزمایش از پزشکان با تجربه‌ای دعوت به همکاری شده که علاوه بر داشتن تخصص، زمان کافی برای بررسی شرایط شما دارند. همچنین سیستم رزرو خدمات تفسیر آنلاین به گونه‌ای طراحی شده که شما بتوانید تمامی اطلاعات لازم را در آنجا بارگزاری کنید.

نمونه گیری در منزل

انجام خدمات آزمایش در منزل با هومکا!

همانطور که اشاره شد، بررسی و پایش وضعیت سلامتی از طریق آزمایش خون امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است. بسیاری از بیماران پس از انجام چکاپ و آزمایش‌های تخصصی، متوجه ابتلا به بیماری خود شده‌اند. به همین منظور بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند هر شش ماه آزمایش دهید.

پیشنهاد ما این است که از خدمات آزمایش در محل شرکت هومکا استفاده کنید. شرکت هومکا با بهره‌گیری از بهترین متخصصان، خدمات آزمایش در منزل را به همه ساکنین استان تهران و شهرهای کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قزوین، اهواز و رشت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای ثبت درخواست آزمایش در منزل زیر نظر بیمه پایه و تکمیلی، با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ تماس گرفته یا به وبسایت هومکا به نشانی www.homeca.ir مراجعه فرمایید.

برچسب ها : آزمایش خون در منزل,آزمایش در منزل

میانگین امتیاز ها 0 / 5. 0

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X