قصد خواندن بهترین کتاب ها را دارید؟ مجله بامیک سایت تخصصی معرفی انواع کتاب و رمان,از بهترین نویسندگان ایران و جهان به همراه نقد و بررسی کتاب

بهترین موتور جستجو برای انجام فعایت سئو کدام است؟

موتور جستجو
0 76

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم ترین نکات برای شناخته شدن وب سایت شما در دنیایی بزرگ اینترنت است. برای اینکه وب سایت شما در سراسر دنیا به شهرت و معروفیت دلخواه برسد باید بتواند نظر مووتور های جستجو را به خود جلب نماید. در واقع این امتیاز را کاربران به آن ها می دهند چرا که با سرچ کردن و پرسیدن سوال از موتور های جستجو، آن ها را وادار به پیدا کردن بهترین نتیجه می کنیم. ممکن است در نگاه اول تنها نام گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو در ذهن شما نقش ببندد، اما این تمام ماجرا نیست چرا که مرورگر های دیگر به عنوان موتور جستجو در دنیای بزرگ اینترنت فعالیت دارند که ممکن است به محبوبیت گوگل نباشند اما می توانند کاربران را راضی کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی چندین نمونه از بهترین موتور جستجو برای انجام فعالیت سئو بپردازیم.

آشنایی با موتور جستجو

ممکن است برخی از کاربران هنوز با واژه موتور جستجو و مفهوم آن به درستی آشنا نشده باشند و یا حتی به جز گوگل شناخت چندانی نسبت به دیگر موتور ها داشته باشند و این امر در دنیایی بزرگ اینترنت با قابلیت سرک کشیدن به هر گوشه و نقطه از دنیایی واقعی کمی ناملموس است. در واقع موتور جستجو همان نرم افزار یا سخت افزاری هستند که می توانند دیتای مورد نظر شما را از میان حجم زیادی از اطلاعات جستجو و جدا کرده و در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار دهد.

در توضیح کامل و کمی تخصصی تر می توان گفت که تمامی موتور های جستجو شامل نرم افزار هایی هستند که تحت وب عمل می کنند و در زمان سرچ کردن وظیفه دارند مرتبط ترین محتوا را در میان حجم زیاد اطلاعات پیدا و در اختیار کاربران قرار دهند.

مطالب مرتبط
1 از 78

عملکرد موتور جستجو به چه صورت می باشد؟

همانطور که عنوان شد، زمانی که کاربران به یکی از موتور های جستجو مراجعه و عبارت مورد نظر خود را سرچ می کند، موتور ها موظف هستند با به کار گیری ابزار هایی که در اختیار دارند، بهترین نتیجه را در اختیار کاربر قرار دهند. در واقع مفهوم دیگر موتور جستجو در مجموعه ای از ابزار ها خلاصه می شوند که برای دسترسی کاربر به اطلاعات مورد نظر فعالیت و تلاش می کنند. این ابزارها شامل موارد زیر می باشد:

  • پایگاهی قدرتمند که حاوی اطلاعات زیادی است و در زمان فراخوانی به سادگی قابل دسترسی هستند.
  • به کارگیری ربات های خزنده برای دستیابی به اطلاعات مورد نظر کاربران
  • مجموعه ای از الگوریتم ها که معیار امتیاز و رتبه دهی به وب سایت های متفاوت بر اساس قوانین خاص هستند.
  • بهترین موتور جستجو برای انجام فعایت سئو کدام است؟

    خب پس از آشنایی با مفهوم موتور جستجو و ابزار های آن، سری بزنیم به برترین نمونه های آن که در سطح جهانی فعالیت های گسترده دارند و به خوبی توانسته اند توجه کاربران زیادی را به خود اختصاص دهند:

    قبل از اینکه بریم سراغ معرفی بهترین موتور های جستجو دوست داریم شما را با بازارایابی موتور جستجو  (SEM) آشنا کنیم که پیشنهاد میکنیم وارد سایت فوق شوید و این مقاله جذاب را برای رشد بیزینس و کسب و کار اینترنتی خود مطالعه نمایید.

    گوگل (Google)

    این نام برای تمامی کاربرانی که یک بار برای یافتن محتوایی به اینترنت مراجعه کرده اند، بسیار آشنا است. در واقع به شاید اولین تجربه ورود به دنیای اینترنت برای اکثر کاربران از طریق گوگل صورت گرفته باشد. وب سایتی که از 1998 کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد و در حال حاضر به ابر قدرتی در جهان مجازی تبدیل شده است. این وب سایت به دلیل شهرت و محبویت زیادی که دارد توانسته تقریبا 85 درصد سرچ و جستجوی کاربران را به خود اختصاص دهد. البته این میزان از جستجو در میان کاربرانی که از موبایل و تبلت استفاده می کنند به بیش از 92 درصد رسیده و این آمار نشان از محبوبیت گوگل دارد.

  • یاهو (Yahoo)

    یاهو یکی از قدیمی ترین موتور های جستجو است که تقریبا سه سال زودتر از گوگل پا به دنیای مجازی و اینترنت گذاشت. از محبوبیت این موتور می توان این گونه عنوان کرد که تقریبا 6.42  درصد از جستجوی کاربران را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم ترین نکات در رابطه با یاهو این است که مرورگر فایر فاکس از آن تحت عنوان جستجوگر پیشفرض تعریف کرده است

  • بینگ (Bing)

    همانطور که عنوان شد گوگل یکی از بی رقیب تریم موتور های جستجو در دنیای مجازی است و شاید در تمامی موتور ها بتوان بینگ را رقیب گوگل معرفی کرد. موتور جستجویی که تقریبا بیش از 10 سال پس از گوگل توسط کمپانی بزرگ و مشهور مایکرو سافت معرفی شد. موتور جستجو بینگ با دست پر به میدان آمد، یه طوری که عنوان اولین موتور جستجویی که در زمان تایپ تمامی موارد مشابه و مرتبط را به کاربر نشان می دهد را به خود اختصاص داد که به نحوی یک نقطه قوت به حساب می آید.

اسک (Ask)

موتور جستجویی که توانست 3 درصد از جستجو و سرج دنیای اینترنت را به خود اختصاص دهد و عملکرد خیلی ضعیف تر از بینگ و یا هو دارد. اما نکته جالب در باره تاریخچه اسک این است که تا پیش از ورود گوگل یکی از کاربردی ترین موتور های جستجو به حساب می آمده و از شهرت زیادی برخوردار بوده است.

داک داک گو (Duckduckgo)

یکی از دلایل محبوبیت داک داک گو ادعای وی مبنی بر عدم پیگیری و رد گیری کاربران است. بنا بر این ادعا کابرانی که این موتور جستجو را انتخاب می کنند می توانند از محیط امن آن برخوردار باشند چرا که داک داک گو به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران را جمع آوری نمی کند و عملکرد امن تری دارد. به علاوه قسمت مربوط به تاریخچه سرچ و جستجو هم ندارد و م توانی با خیال راحت از آن استفاده کنید. وجود رابط کاربری خوب سبب شده که مرورگر تور آن را به عنوان جستجوگر پیش فرض معرفی شود.

ای او ال (Aol)

یکی از قدیمی ترین وب سایت های آمریکایی که کار خود را ار اوایل سال 83 آغاز و در سال 2015 توسط یک کمپانی خصوصی مخابراتی در این کشور خریداری شد. این موتور جستجو که نام آن جزو بهترین ها قرار گرفته و معمولا کاربران آمریکایی از آن استفاده می نمایند تنها توانسته 0.6 درصد از بازدید ها را به خود اختصاص دهد.

بایدو (Baidu)

این موتور جستجو طرفدار زیادی در چین دارد و همین امر سبب شده که بر اساس یافته های سایت ویکی پدیا میزان جستجو کاربران در ماه به بیش از یک میلیارد می رسد و تقریبا رقیب جدی برای سایت گوگل به حساب  می آید. از افتخارات چشمگیر این موتور جستجو می توان به کسب رتبه ششمین وبگاه پر بازدید در سال 2011 اشاره کرد.

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده، تمامی موتورهای جستجو به دلیل داشتن قابلیت های خاص می توانند نقش زیادی در سئو سایت داشته باشند. البته این روز ها گوگل با ارائه خدمات خاص و آپدیت های ویژه جایگاه اول را با اختلاف زیاد در دست گرفته و برای بهینه سازی و سئو سایت نیز می توانید از الگوریتم های آن بهره ببرید.

برای آشنایی بیشتر با موتور جستجو به سایت مهدی عراقی مراجعه نمایید :

https://mahdiaraqi.com/search-engine/

میانگین امتیاز ها 5 / 5. 1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضویت در کانال تلگرام بامیک

X